Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dine og Jesse :klem:

Her i pusla-heimen koser vi oss med påskeferie :) I helga var svigermor her og det er jo alltid spennende, men det gikk veldig greit. På lørdagen var foreldrene mine, søs og hennes kjæreste her på lammelårmiddag og vi hadde det hyggelig alle sammen.

I dag har jeg vært på jobb, men en dags jobbing på hele påska tåler jeg ;) Og jeg kom hjem til syk tullemor :tristbla: Sambo sa at hun hadde vært veldig lei seg i dag, men han hadde ikke merka at hun hadde feber. Jeg målte etter en studn hjemme og hun hadde høy feber, stakkars. Så la henne tidlig og håper at det bare er noe kortvarig. Liker ikke når vesla er syk, hun satt bare på fanget mitt i stad og var slapp og kosete. Da er det godt å vite at avi har fri flere dager framover alle sammen, så da er det bare å ta det med ro og evt sove på skift hvis vi må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter :klem:

Tulla sov ganske greit i natt tross alt, men våkna tidlig da. Da var hun feberfri og i helt normatl slag :) Så bortsett fra at hun ikke vil ha mat og at hun sovna litt tidlig for luren sin, så virker hun helt fin. Og vi har vært veldig heldig sålagt med tanke på sykdom altså!

Det er så fin :sol: ute idag, men bare et par plussgrader. Har lyst til å gå ut litt når tulla våkner, så blir vel til at jeg kler godt på henne og tusler til lekeplassen, tenker jeg. Og ellers skal vi bare kose oss framover nå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke gleda meg for tidlig over at tulla var frisk igjen :sjenert: Etter at hun hadde sovet i dag, var hun veldig grinete og slapp. Og så kom feberen igjen og hun var kjempelei seg, sov på fanget mitt og ville bare kose. Hun har fått litt paracet og vi la henne tidlig, og i ettermiddag har hun lekt og virka i normalt humør iallefall.

Jeg er så glad for at vi ikke la noen planer for påsken, for da er det bare å kose seg her hjemme til hun er frisk igjen. Håper hun kommer seg fort da, for man blir jo bekymra. Og selvfølgelig har sambo også blitt syk, det er jo nesten verst :fnise: Han har fått feber han og, og synes nok at han er døden nær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har heldigvis tulla ikke hatt feber og hun har vært i tilnærmet normal form utover dagen. Jeg begynte å kjenne litt på brakkesyken :fnise: så vi tok oss en liten biltur og rusletur i dag og fikk kikka litt på dyr og sånt. Tulla koste seg og i dag har hun spist endel også. Så da er hun bra igjen, håper jeg :tommel:

Vi ble hjemme i påska under forutsetning av at vi skulle finne på ting og ta dagsturer ulike plasser. For er vi bare her hjemme, blir det hele tida ting vi må gjøre og det blir liksom det samme som alltid. Men så ble jo tulla syk og vi har ikke fått gjort så mye. Kjenner at jeg begynner å bli skikkelig lei av å ikke gjøre noe :murvegg: Har nok ikke bare vært lett å være i hus med i dag altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påska tok seg heldigvis litt opp for oss :) Tulla har vært i fin form siden torsdag heldigvis, men vi har brukt noen dager på å komme inn i soverutinen igjen da. Og i dag tidlig våkna hun kl 5 og var helt tydelig plaget av noe, så et eller annet er det. Kanskje de jekslene som mangler :vetikke:

Og ellers har vi i grunn bare kost oss her hjemme for det meste, vært en tur hos tanta til sambo på langfredag og i går var søs her. Godt å bare være oss og ikke ha huset fullt av gjester, som vi stort sett har egentlig. Vi har vært flinke til å ta små turer ut av huset, så det har nå gått greit. Ingen brakkesyke :fnise:

I morgen starter jobb igjen med et brak; jeg skal holde kurs to dager sammen med en kollega. Gruer meg ikke så mye til å holde kurs egentlig,for det er jeg veldig glad i, men jeg er dårlig forberedt. Og resten av uka blir masse-masse å gjøre med frister og møter og sikkert jobbing på kvelden. Men kort uke da heldigvis :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som påsken deres har vært fin da :) Og ingenting er bedre enn det! Heldig du var som hadde så mange fridager også! Dere blir med på treff 20.-22.? Vet ikke når og hvor det blir enda, men håper dere blir med :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmot og Dine :klem: Gleder meg til treff igjen snart :)

I dag var det pang igang med hverdagen igjen. Jeg er kjempesliten etter en slitsom dag som kursholder, men har hatt det fint. Og pappa var så grei å hente i bhg for meg i dag, siden det ble litt travelt. Når jeg kom hjem hadde han laget middag og :klappe:

Nå skal jeg kose meg med tv og kanskje litt godteri (påskemodus enda :sjenert:). Sambo jobber kveld, men heldigvis bare den ene kvelden denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder oss til treff vi også!! :nigo: Vi kommer veldig gjerne til deg, så kan vi jo evt være ute på terrassen, men da har vi jo også muligheter for å være inne dersom været ikke er ok.. Hvis det høres fint ut for alle sammen?

Påskemodus er det dessverre her fortsatt også.. Spiste litt sjokolade i går (70% da!) og er ikke like innstilt på sunnere livsstil som før påsken.. Men det skal komme seg ;)

Ha en flott helg og kos dere med vårværet (igjen... Før snøen sikkert kommer tilbake for n'te gang..)

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempe koselig selskap og servering (som alltid!) Dere har det så koselig og du er så flink til å være vertinne :klem:

Vi storkoste oss begge to og så får vi få til et nytt treff snart igjen så både store og små kan kose seg :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer Dine :klem:

Jeg sjekket forresten vårrullarkene, og det var 48 % hvetemel i dem. Hyggelig å hilse på søsteren din i dag også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går, Dine og Pupsilure :klemmer:

Jeg føler meg som en skikkelig sløv vertinne når jeg har mammaer med små barn på besøk. Men det er jo hyggelig at du liker det da, Dine :) Det var kjempekoselig med et lite treff her igjen, selvom det ble litt færre enn vi planla. Håper på et nytt treff igjen snart :tommel:

I går kveld var søs her og jeg la meg litt seinere enn vanlig. Så da måtte jo selvfølgelig tulla våkna kl 5.40 på min dag å stå opp :roll: Jeg var litt småsur med en gang, for var så trøtt, men vi hadde en koselig morgen da :rodmer: Synes jeg hører forsøk på nye ord hele tida nå og det er nesten som hun ble litt inspirert av Goffel og Lilletassen i går :fnise: Dagens ord er "den" da, tror hun sagt det ca annethvert minutt :ler:

I formiddag kom det sms fra ei veninne som lurte på om hun komme innom med sine to barn, så da fikk vi spontant besøk og det var kjempekoselig. Og etter middag var foreldrene mine på kaffebesøk, så denne helga har det vært åpent hus her :) Og det er kjempehyggelig, så bare koser meg med det.

Jeg har forresten endelig fått kjøpt Groupon-tilbud på fotograf :klappe: jeg har jo skrevet her inne i en halv evighet at vi skal få kommet oss til fotograf med tulla. Så nå må vi bare finne en tid iløpet av våren, håper å fotografere ute med vofsen og tulla sammen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt Tallinn tur :hoppe:

Vi reiser i august, skjønnemannen og jeg :sjarmor: Har prata med foreldrene mine og de skal ta seg av vofs og tulla for oss. Det blir fra fredag morgen til søndag kveld da, gleder meg altså! Har vært helt syk etter å reise bort de siste månedene. Og Tallinn er kjære og min sin by liksom, det blir fjerde gangen vi drar dit. Så vi vet hva vi skal til og vi kommer til å få det kjempefint. Forrige gang vi var der var jeg gravid :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mocci :)

I går var jeg på shopping med mamma etter jobb og fikk kjøpt barne"bunad" med kjempesøte sko til tulla. Hun blir så søt til 17. mai, har fått kjøpt kyse også i dag :hjerte: Det var så koselig å være litt sammen med mamma også, hun betalte antrekket og så spanderte jeg middag. Overskuddsdeal for meg :sjarmor: Etter at tulla ble født, har forholdet til mamma vært veldig bra. Vi koser oss masse sammen, som oftest med tulla, og jeg tror hun setter veldig pris på å bli så involvert. Og det er jo til hjelp for oss også det, så vinn-vinn :)

Denne uka har tulla begynt å våkne tidlig igjen :Gjesp: Alltid når vi begynner å føle at vi nærmer oss uthvilte, så skjer det noe :ler: Men ellers har vi det så fint nå og tulla er blid og fornøyd og veldig morsom, så da er det vel bare å sette pris på tilværelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nytes det langhelg :)

Det blir litt sånn dag-for-dag-langfri dette, men det er skikkelig godt å ha et par ekstra dager. I dag har vi møtt ei veninne med hennes to barn og sett på dyr på en gård ikke langt herfra. Tulla falt veldig for den ene purka :fnise: Vi gikk litt rundt og så på alle dyra, men tulla skulle stadig bort og se på denne svære grisen. Det regna selvfølgelig når vi var der, så det ble en ganske kort utflukt. Koselig uansett og når vi kom hjem, har vi bare kost oss, sovet en lang lur (både jeg og tulla :fnise: ) og hatt besøk av mamma og pappa.

I morra tidlig kommer søs hit kl 7 og skal være med tulla mens vi sover. Jeg har så snill familie altså, jeg har mye å være takknemlig for! Sambo var satt opp på jobbing i natt, men pga rød dag så slipper han, så nå koser vi oss med litt :vin: og i morgen tidlig kan vi altså sove ut begge to. Luksus :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...