Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Ny dag og jeg har iallefall kommet meg på jobb :kaffekopp: Det blir vel en litt kortere dag enn vanlig i dag tenker jeg, det er skikkelig vinterferiestemning her nå. Tror vi blir 3 stk på avdelinga her i dag.

I går når jeg kom hjem, hadde sambo lært tulla å si "kykkelikyyyy" :rodmer: Hun er veldig til å plukke opp det vi sier nå, særlig dyrelyder er morsomt.

Også har hun blitt kjempeinteressert i å kle av og på seg. Særlig å kle av seg synes hun er gøy og hun forsøker å få av seg klærne på egen hånd når vi skal bade eller vi har vært ute. Jeg må jo hjelpe henne litt da, men hun er jaggu blitt ganske flink til å få av sokker og jakke :klappe: Å ta genseren over hodet mens begge armene er i, er litt verre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var helga snart over og vi har hatt det veldig koselig :) Jeg har jo bare hatt en vanlig helg, men det føles nesten som jeg har hatt vinterferie, det har jo vært så flott vær :sol: Og tulla og jeg har fått kost oss masse både inne og ute, hun har stort sett vært i strålende humør og vi har det så bra :rodmer:

På fredag kom fotoboka jeg har laget for 2011. Det ble veldig bra, jaggu er det verdt jobben. Det ble litt over femti sider med bilder fra tulla sitt år, masse fine bilder. Også har jeg lagt inn vekt og lengde fra kontrollene, litt om gaver ifm dåp, bursdag og jul og gjestene vi hadde på bursdagen og sånt. Kjekt å ha til senere, har vært morsomt for meg å bla i albumene mamma lagde om oss iallefall.

I går når jeg skulle lage middag var tulla så klengete, at jeg prøvde meg på å ha henne på ryggen i ergoen. Det gikk veldig greit å få henne opp faktisk, det har jeg liksom tenkt at jeg aldri ville fått til. Tulla holdt på å le seg i hjel når jeg slang henne over på ryggen min og hun hang der sånn på halv tolv mens jeg monternte sela :fnise: Det var veldig koselig, kommer garantert til å bære henne mer på ryggen framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett og slett jeg må få meg en sånn til å bære på ryggen.. Det vil nok gjøre ting så mye lettere ved neste baby også, dersom vi fortsatt bor her (og det gjør vi sikkert).

Så alarm kjære Pusla: dersom vi har permisjon samtidig neste gang (*håper*) så får du mye besøk altså :fnise:

Hva slags bæredings bruker du forresten? Til hvor mange kg kan man bruke den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæring er veldig stas :jepp: Og jeg også håper vi får permisjon samtidig Dine, men det er jo liksom endel faktorer som skal til da :fnise: Jeg har en Ergo baby carrier, den kan brukes fra baby til ganske store barn. Det er et sånt spedbarnsinnlegg som kan brukes når babyen er liten, men det har jeg ikke prøvd (brukte slynge når hun var helt liten). Tulla veier litt over 13 kg nå og det går veldig greit. Jeg leste på nettsidene nå at man kan bære tungt, men det anbefales ikke å bære barn på over 18kg lenge av gangen. Altså kan man bruke den en stund :)

I dag var sambo hos veterinæren med vofsen for årlig vaksine og "sjekk". Veterinæren hadde sagt at vofsen er en flott hund, alt ser veldig bra ut og han var en fryd for rasen :rodmer: Vi visste selvfølgelig det fra før :fnise: men det er gøy når noen som ser mange hunder sier sånt. Og sambo sa at det virkelig virka som han mente det og :fnise:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vofsen er jo kjempe nydelig og flott, så skjønner godt dere får skryt ;)

Ja, skal nok litt til å få permisjon likt neste gang, hvertfall hele tiden ;) Vi vet ikke om vi begynner i år i det hele tatt, men tar stilling til det til sommeren.

Kos dere masse i helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesse, mocci og Dine :kose:

Helga har vært helt strålende :sol: Både kjære og jeg hadde fri på fredag, så vi kom oss avgårde allerede i ti-tida på vår lille kjærestetur med hotellovernatting :rodmer: Vi koste oss og fikk mye ut av det døgnet synes jeg, selvom jeg angra litt på at vi ikke tok hele helga. Men fint å ha søndag med tulla da :) Foreldrene mine passa både barn og hund og det hadde gått veldig fint. Jeg finnes ikke bekymra når de passer tulla, for de kjenner jo hverandre veldig godt. Og tulla er så glad i dem og vant til å sove over der. Godt var det iallefall, å ha et lite avbrekk :hjerte:

I dag har vi bare kost oss her hjemme, vært et par tusleturer ute og lekt mye inne. Tulla sov bare 40 min i dag av en eller annen grunn, så det føles som dagen har gått veldig i ett. Hun sovna tidlig da, slokna i fanget mitt stakkar. Hun trenger mer søvn enn 40 min på dagtid, det optimale er et par timer. Som regel har hun en tre-timerslur en av dagene i helgene, akkurat som hun må sove seg litt inn igjen etter en tøff uke i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagsovingen vår er på tur for tiden også.. Kanskje de omstiller seg? :klo:

Ofte har Lilletassen bare lurer på 30 min i løpet av hele dagen og det er flere uker siden han sov over 1.5 time.. Da går det i ett ja!

Koselig å høre at dere koste dere på tur :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har det skikkelig fint sammen om dagen :hjerter: Synes vi har funnet formen, skjønnemannen og jeg; vi avlaster hverandre der vi kan, gjøre masse sammen både som familie og oss to. Vi ler masse sammen og vi prater om det som plager oss. Så ja, vi er et godt team og det er skikkelig fint for tida :rodmer:

I dag stakk vofsen vår av og ble borte i nesten to timer. Det var skikkelig stress og vi rakk å bekymre oss veldig for han. Han har stikki av før, men da har vi funnet han i nabolaget med en gang. Nå var det tre flinke barn som hadde funneth han og tuslet bortover veien med han når sambo kom kjørende. Nå må vi passe skikkelig på han framover, så han ikke får sjansen til å gjøre det igjen. Joda, han er en skikkelig pen hund, men jaggu er han litt rampete ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre at dere har det så fint for tiden :yvonne: Kanskje det blir en baby til etterhvert ;):fnise:

Skummelt med Vofs som stikker av! :overrasket: Godt dere fant han igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen vofs som stikker av, uff er så redd for at min også skal finne på slikt, får helt angst av tanken. Åh, høres ut som dere har funnet den perfekte familieformelen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pusla!

Veldig lenge siden!

Jeg har fått nytt nick her inne, men kanskje du klarer å gjette alikevel?

Send meg en pm i så fall. :)

Jeg var her inne da jeg prøvde å bli gravid...

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pupsilure, Dine og mocci :klemmer:

Mrs smith: så spennende :) Alltid koselig med gamle fjes som kommer tilbake, mens jeg nå bare har hengt her inne mens årene har gått :fnise: Jeg synes jeg fikk lite hint altså, men jeg har nå sendt deg en pm :)

Deilig helg :sol: Det hjelper at det er lysere ute og at det er mildt og fint. I går var jeg inne hele dagen, til tross for nydelig vær da :fnise: Hadde endelig noen timer for meg selv på shopping med ei venninne :sjarmor: jeg kan ikke huske sist jeg gikk og bare kikka på klær til meg selv, det er vel første gang på halvannet år jeg kom hjem uten noe som helst til tulla og bare til meg selv. Det er joe nesten en bragd!!

I dag bare koser vi oss med familietid, om enn litt amputert fordi sambo er litt fyllesyk :fnise: Tulla har akkurt våkna fra luren sin hører jeg, så da håper jeg at vi kan være litt ute alle sammen. I går var søs og kjæresten hennes her på middag og det var så koselig. Vi kjenner han jo ikke så godt enda, så det var trivelig. Han og sambo fant virkelig tonen, så det lover godt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tulla er et og et halvt år i dag :) Hvor har tida blitt av :daane: Kjære lurte forresten på om man brukte å feire et og et halvt-årsdager; han så litt skuffa ut når jeg sa "nei" :fnise: Men kose oss her i helga, det skal vi jo da :jepp:

I dag er det planleggingsdag i barnehagen, så jeg har tatt meg fri og vi bare koser oss. Det passa jo skikkelig bra at det er skikkelig vårvær :sol: Tulla sover i vogna nå og jeg tenkte å en tur med vofs nå. Det begynner å bli litt utfordrende å gå turer med vofs når tulla skal være med, for hun vil helst ikke sitte i vogna. Hun skal jo gå selv hele tida nå, men da blir det jo ikke mye til tur for vofsen stakkar :fnise: Så jeg får skyndte meg ut nå før hun våkner :tommel:

Planene for helga er ingen, det er skikkelig deilig :sjarmor: Kjære har også fri, så det blir vel familiekos og mye ute tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har så flott uteplass skjønner jeg gleder dere til helgen med vårværet :sol:

Det er deilig for alle og enhver, men jeg kjenner det blir litt mer tiltak for oss... Men for all del, vårvær er bra vær :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...