Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig koselig med treff :Nikke: Hyggelig at vi får det til! Ble det kl.11 eller..?

Håper dere får en kjempe fin julaften i morgen og koser dere i romjulen og alt. Gleder meg til å høre den 29. :kose:

God jul Pusla og Puslafamilien!! :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har julegjestene reist hjem; tulla, sambo og vofsen sover og romjulsfreden har sunket seg :nisse:

Vi har hatt det veldig koselig. Svigerfamilien har bodd her tre dager; svigerinna mi og hennes to sønner og så svigermor. Og familien min har vært her mesteparten av tida, men ikke sovet over. Tulla har vært eneste barnet og hun har virkelig fått masse oppmerksomhet! Gjett om hun vet at hun er midtpunktet da; hun klapper og shower, danser rundt på gulvet mens hun kikker på oss alel sammen og venter på applaus og jubel :hjerte: Tror hun har hatt det veldig fint. Hun var litt skeptisk på svigerinna mi, noe som er kjemperart for hun har aldri vært sånn mot noen, men heldigvis er hun vant til barn og tok det pent.

Vi tilpasset julaften til tulla, så hun åpnet noen pakker litt utover hele dagen. Så når hun la seg kunne vi voksne åpne pakker og kose oss også. Og det ble åpnet endel pakker i går også, for tulla fikk så mye. Hun har fått masse fint såklart, men den gaven som falt mest i smak var en trehjulssykkel. Vi har gått rundt ihuset med henne på sykkelen nå i to dager og hun bare stråler :rodmer:

Det er litt stress å ha jula med så mange, egentlig, men det glemmer jeg liksom mellom hver gang :fnise: Vi får masse hjelp da, men likevel synes jeg det var skikkelig stress før vi fikk julemiddagen på bordet. For i tillegg til å ordne ville jeg jo gjerne være mest mulig med tulla og se hvordan hun hadde det også. Og svigermor irriterer meg veldig, det blir i grunn bare verre og verre for hver gang. Jeg skal ikke engang begynne å fortelle om henne, for da må jeg ha mange sider her :ler:

I ettermiddag skal vi til mamma og pappa og spise fisk. Sambo drar på nattevakt i kveld, mens vi sover der. Godt med litt andre omgivelser nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strømmen hadde gått hos foreldrene mine i uværet så de måtte komme hit med middagen i går. Så da ble det bare hjemme på oss, men det er jo hyggelig det og.

Tulla har startet dagen kl fem nå i jula og i dag ville hun opp kl 4.50 :Gjesp: Synes det er dumt, for da blir hun jo trøtt før kl 9 og da må hun ha to lurer. I dag har hun ikke sovet etter kl elleve, så hun er skikkelig grinete.

Vi har forresten kjøpt oss en vogn til i dag :sjarmor: jeg måtte tilslutt innse at det er greit med en trille som vi kan bruke på shopping og sånt. Vi har allerede testa den og er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffet hos Dine ble avlyst i dag, så da ble det familiedag her hjemme på oss.

Vi har endelig funnet ut at det som har vært rommet til tulla ikke er så godt egnet, så den siste uka har tulla liggi på det andre lille rommet vi har ved siden av vårt rom. I dag har vi fått ordna til rommet da, så nå blir det barnerom sålenge tulla har sprinkelsenga. Det ble så koselig der, med hyller til bamser og bøker, og senga gikk akkurat sånn at det ble en koselig sovekrok :) Tulla var så stolt da, når hun kunne ta bamsen ut fra hylla, tror det blir veldig bra.

I går kveld var jeg hos ei venninne alene, det var utrolig godt. Jeg har jo hatt ferie lenge nå og vært mye hjemme. Merker det veldig godt på tulla, noe som jo er fryktelig koselig da, men det er jo slitsomt når hun bare klenger også. Sambo mener jeg skal være glad for det, og det er jeg jo også. Men godt å komme seg litt ut av huset fordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år mocci :klemmer:

Og godt nytt år, jesse, håper vi kan få til et treff ja :klem:

Og vips var den lange juleferien min over og i morgen starter hverdagen igjen. Jeg synes det er helt ok igrunn, tror tulla har godt av litt barnehage igjen også. Og jeg tar fatt på nye arbeidsoppgaver på jobben nå, uten personalansvar :) Så gleder meg til det!

I dag har vi hatt 15-mndkontroll på helsestasjonen. Tulla er nå 80 cm lang og 13,2 kg. Vekta har stagnert, noe som er bra; så det går rette veien der. Og ellers oppførte tulla seg fint og helsesøster er fornøyd. Hun fikk også vaksine, men evt. reaksjon kommer først om 10-14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iingvild :goodbye:

Tulla har blitt så glad i å tegne :) Det er kjempemrosomt, for så fort hun får taki en penn, så vil hun ha papir. Gjerne post-it-lapper, for det er vel det hun har sett vi bruke. Hun har skjønt hvordan hun trykker på pennen for å skrive også, så nå må vi passe på når hun har penn i hånda :fnise: Hun har fått en tegneblokk med stooore ark da, så det er veldig morsomt. Etter middag i dag satt hun og tegna mens jeg rydda etter middagen og hun sitter og smiler og koser seg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilletassen fikk tegnesaker i bursdaggave og likte det forsåvidt.. Men litt tidlig enda, så blir moro å se når han blir like entusiastisk som Tulla :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre at Tulla har blitt så flink til å tegne :rodmer:

Jeg har prøvd å tegne litt med J, men enn så lenge er det morsommere å spise på blyantene :roll:

Håper vi sees hos Dine neste fredag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink og flink, hun liker det iallefall :fnise: Jeg synes hun er flink også jeg da, til å være så liten. Men det er først de siste par månedene hun har vært klar for det :)

Ja, jeg håper vi ses på fredag, Jesse! Jeg kommer nok, men vet ikke om det blir med eller uten tulla enda.

Vi har hatt en koselig helg - som alltid, egentlig :rodmer: Tulla har sovet hos søstra mi i natt og holdt leven et par timer. Men til gjengjeld sov dem til kl 8.30. Det har vel ikke skjedd på et år ellernoe :fnise: Nå er jeg spent på om hun prøver seg på tøys i natt også, for søs tok henne over i senga si. Så kanskje blir det forsøk på det i natt også. Jeg er nå uansett klar for det som kommer, heldigvis skal jeg jobbe hjemme i morra :tommel:

Nå skal vi se på "uten grenser" på NRK og så skal jeg lalle :sove:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er stort sett alltid sånn at de nettene jeg tror blir urolige, ender opp med å bli veldig bra ;) Sambo mener jeg er veldig flink til å ta bekymringene på forskudd :fnise: Jeg sov dårlig da, for tulla hyler ut i søvne innimellom, men jeg trengte ikke gå inn til henne. Og vi sto opp kl 6, kosa oss her hjemme en times tid før vi gikk opp til barnehagen og vofs fikk være med. Det tok ganske lang tid å komme seg opp dit med vofs og vogn, levere og så gå hjem igjen. Men det var en koselig morgen :)

Jeg tror jeg må slutte med hjemmekontor - det ender som regel med å bli veldig korte dager og mye surr. Det er så fristende å heller legge seg på sofaen eller snakke med samboeren. I dag er en sånn dag :fnise: NÅ har jeg gitt opp, tatt avspasering resten av dagen og vi skal på Ikea. Trenger bokhyller og grinder til trappa. Siden vi bytta rom til tulla har alle bøkene som var der inne (og det var MANGE) liggi rundt på gulvene her. Så det blir godt å få gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lov til å ha sånne dager synes jeg... ;)

Vi har jo grind fra IKEA og det fungerer veldig bra synes jeg. Fornøyd med den ;)

Fikk dere handlet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi hadde noe så sprøtt som en koselig tur på Ikea :fnise: vi fikk taki alt vi skulle og sambo tok meg tilogmed i hånda og nussa meg der inne :daane: vi kjøpte to trappegrinder, bokhylle, tepper til tullas rom, lite tvbord og låsbart medisinskap. Til 2.300 kr :sjarmor:

Idag har jeg jobba 11 timersdag og nesten tatt igjen gårsdagens latskap ;) jobbe litt ekstra et par dager nå, så får jeg tatt meg en tur til Dine på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :nigo: Deilig å få gjort sånne ting også. Og på IKEA får man jo kjøpt mye til en veldig fin pris, men jeg merker de noen ganger hever prisene på ting fordi alle tror det er så billig der uansett. Men generelt sett er de nok billigst. Og vi har myyyye fra IKEA hos oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...