Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Hei,kan dere KG kvinner og menn hjelpe meg med litt info angående farskap? Her er historen:jeg hadde forhold til en gift kvinne i fire måneder,på den tiden bodde hun hos meg,tror ikke at hun hadde mye kontakt med ektemannen på den tiden.Etter det reiste hun til utlandet og all kontakt mellom oss opphørte.Nå har jeg fått vite at hun er gravid og jeg har regnet ut at jeg er faren men hun er nå tilbake hos ektemannen sin. Sitter her og er helt fortvilt,vil gjerne ta ansvaret og betale for barnet og selfølgelig vil jeg ha samvær med barnet med tiden men vet ikke hva er mine rettigheter siden hun er gift.
Draum Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Hvis du mener du er faren, har du rett til å få dette testet ved DNA-prøve. Siden hun er gift, vil mannen automatisk settes opp som far, men dette kan endres i ettertid. Dersom det er ditt barn, vil du få rettigheter og plikter i forhold til det. Hvordan du går frem for å få det til, er jeg mer usikker på. Tror jeg ville tatt kontakt med NAV, de burde vite hvor du skal henvende deg ang. DNA-testen.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Hvis du mener du er faren, har du rett til å få dette testet ved DNA-prøve. Siden hun er gift, vil mannen automatisk settes opp som far, men dette kan endres i ettertid. Dersom det er ditt barn, vil du få rettigheter og plikter i forhold til det. Hvordan du går frem for å få det til, er jeg mer usikker på. Tror jeg ville tatt kontakt med NAV, de burde vite hvor du skal henvende deg ang. DNA-testen. Takk for svar Draum.Det er nettop det at ektemann blir far automatisk og jeg frykter at det er ingenting jeg kan gjøre med
NoAngel Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 om dna testen viser at det er ditt barn, blir jo ikke han oppført som far. hun kan heller ikke nekte deg å ta denne testen så vidt jeg vet.
Draum Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Når kvinnen som føder barnet er gift, blir faren som sagt automatisk oppført som far. Det kan du ikke gjøre noe med, siden man ikke DNA-tester ufødte barn i Norge (så vidt jeg vet). Men du kan kreve DNA-test, moren kan ikke nekte deg dette, og om det stemmer at du er faren blir farskapet endret.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Hun flyttet til utlandet, skriver du. Har hun flyttet tilbake til Norge eller bor hun fortsatt der? Hvis hun ikke bor her i landet er det lovene der hun bor du blir nødt til å sette deg inn i og forholde deg til.
Gjesten Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Som de andre har sagt: Be om en DNA test. Er barnet ditt spiller det ingen rolle om hun er gift, du har alle rettighetene til en far.
Gjest helgepappa Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Som de andre har sagt: Be om en DNA test. Er barnet ditt spiller det ingen rolle om hun er gift, du har alle rettighetene til en far. Alle rettighetene til en far??? Du har en eneste rettighet som du vil få automatisk og det er barnebidrag. Noen rettighet utover det kan bli vanskelig å hevde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå