Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Fikk en dårlig start på året i dag. Det ringte på døra, og jeg gikk og åpnet, der sto naboen, en kanon flott kar til daglig. Denne gangen stod han og gråt, og ba om hjelp. Han er gift, og sammen med kona har de en narkoman sønn i 40åra. Sønnen hadde kommet hjem og truet til seg penger. Jeg løp over gata, og inn i huset deres, der ser jeg sønnen med kniv på kjøkkenet mens mora står og gråter og sier at de ikke har mer penger å gi bort. Sønnen er agressiv, og jeg tar over styringen, får han til å legge bort kniven, og lover han penger. Jeg får han med utfor på trappa, han går først og jeg sparker han det jeg klarer ned trappa, han svimer av. Kona mi ringer politiet, hun er utenfor men den eldre mannen og ser alt, og etter noen minutter kommer politiet. De tar han med seg i fylle arresten, han er høyt rusa, og snakker truende til meg. Jeg ble sittene på kjøkkenet hos det eldre paret og snakke med dem i flere timer, de forteller om at han aldri har vært så agressiv før, og at de alltid har latt han komme hjem, men nå skulle de aldri mer la han få komme inn. Sønnen har vært narkoman i 20år, og jeg ser ingen lys i tunnellen for hans del. Jeg er litt overrasket hvor sint jeg ble rett før jeg sparket han i ryggen så han stupte ned trappa, aldri før har jeg hatt voldelige tendenser, men jeg tror inntrykkene med gråtene foreldre, og han med kniv fikk meg til å eksplodere inni meg.... og handlet deretter... Trist at noen familer skal ha det sånn, og spesielt trist i disse jule/nyttårs tider. Men det føles godt i ettertid å ha hjulpet mine eldre naboer. Gråtene eldre mennesker er det fæleste jeg ser... de fortjener alt godt i sine siste år.
NoAngel Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 godt det finnes mennesker som bryr seg og hjelper til når det trengs
Gjest Unnni Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Glad jeg ikke er kona di. Hmm hva var poenget med det svaret? Uansett, TS virker som en flott mann, kunne gjerne vært kona jeg...
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Uff, herregud stakkars mennesker... Du er det jeg vil kalle en ekte helt!
Gjest unquiet Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Hmm hva var poenget med det svaret? Uansett, TS virker som en flott mann, kunne gjerne vært kona jeg... Synes TS virker som en drittsekk som ikke skjønner at det denne sønnen trenger er hjelp, antakeligvis en innleggelse, ikke fysisk vold. Fyren har levd gjennom rushelvete i 20 år nå. Det er ingenting flott ved å banke han opp, det som hadde vært flott var om TS hjalp det eldre paret til å finne noen som kunne hjulpet sønnen deres.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Synes TS virker som en drittsekk som ikke skjønner at det denne sønnen trenger er hjelp, antakeligvis en innleggelse, ikke fysisk vold. Fyren har levd gjennom rushelvete i 20 år nå. Det er ingenting flott ved å banke han opp, det som hadde vært flott var om TS hjalp det eldre paret til å finne noen som kunne hjulpet sønnen deres. jeg er ikke enig med deg i dette iallefall. oppførsel skal behandles med lik oppførsel. i dette tilfellet handlet TS korrekt i mine øyne. viss de eldre paret som omtales gir opp sønnen, så har de nok prøvd det meste tidliger, uten at det kommer frem i historien. Narkomane ser jeg ikke på som vanlige mennesker, overdose til alle, så slipper vi å bruke penger på de. Vil de virkelig ut av det de kaller rus-helvete så klarer de det. Men 20år som narkoman, så tviler jeg sterkt på det er noen vei tilbake. Flott mann TS, rydder opp enkelt og greit.
Alladin Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 Syns TS gjorde det riktige jeg. Det kunne da gått mye verre om han ikke hadde tatt seg tid til å løpe over gata å hjelpe.
Murder Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 Synes TS virker som en drittsekk som ikke skjønner at det denne sønnen trenger er hjelp, antakeligvis en innleggelse, ikke fysisk vold. Fyren har levd gjennom rushelvete i 20 år nå. Det er ingenting flott ved å banke han opp, det som hadde vært flott var om TS hjalp det eldre paret til å finne noen som kunne hjulpet sønnen deres. Hadde du sagt det samme dersom sønnen hadde skadet moren med kniven? Jeg er sikker på at TS også synes at mannen fotjener hjelp og behandling, men akkurat der og da var TS nødt til å handle i nødverge.
NoAngel Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 om man skal være snill mot en ruset mann som truer sin mor med ,kniv fordi det er synd på han... da vet ikke jeg hvordan verden skal stå til påske...
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #12 Skrevet 1. januar 2010 Synes TS virker som en drittsekk som ikke skjønner at det denne sønnen trenger er hjelp, antakeligvis en innleggelse, ikke fysisk vold. Fyren har levd gjennom rushelvete i 20 år nå. Det er ingenting flott ved å banke han opp, det som hadde vært flott var om TS hjalp det eldre paret til å finne noen som kunne hjulpet sønnen deres. Fyren var agressiv og stod og truet med kniv fordi han var desperat etter dop, kanskje ikke helt det rette tidspunktet å prøve å få ham innlagt på?
Caramello Skrevet 1. januar 2010 #13 Skrevet 1. januar 2010 Fikk en dårlig start på året i dag. Det ringte på døra, og jeg gikk og åpnet, der sto naboen, en kanon flott kar til daglig. Denne gangen stod han og gråt, og ba om hjelp. Han er gift, og sammen med kona har de en narkoman sønn i 40åra. Sønnen hadde kommet hjem og truet til seg penger. Jeg løp over gata, og inn i huset deres, der ser jeg sønnen med kniv på kjøkkenet mens mora står og gråter og sier at de ikke har mer penger å gi bort. Sønnen er agressiv, og jeg tar over styringen, får han til å legge bort kniven, og lover han penger. Jeg får han med utfor på trappa, han går først og jeg sparker han det jeg klarer ned trappa, han svimer av. Kona mi ringer politiet, hun er utenfor men den eldre mannen og ser alt, og etter noen minutter kommer politiet. De tar han med seg i fylle arresten, han er høyt rusa, og snakker truende til meg. Jeg ble sittene på kjøkkenet hos det eldre paret og snakke med dem i flere timer, de forteller om at han aldri har vært så agressiv før, og at de alltid har latt han komme hjem, men nå skulle de aldri mer la han få komme inn. Sønnen har vært narkoman i 20år, og jeg ser ingen lys i tunnellen for hans del. Jeg er litt overrasket hvor sint jeg ble rett før jeg sparket han i ryggen så han stupte ned trappa, aldri før har jeg hatt voldelige tendenser, men jeg tror inntrykkene med gråtene foreldre, og han med kniv fikk meg til å eksplodere inni meg.... og handlet deretter... Trist at noen familer skal ha det sånn, og spesielt trist i disse jule/nyttårs tider. Men det føles godt i ettertid å ha hjulpet mine eldre naboer. Gråtene eldre mennesker er det fæleste jeg ser... de fortjener alt godt i sine siste år. Godt at det finnes slike som deg!
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #14 Skrevet 1. januar 2010 Synes dette var rett gjort av deg, iallefall i en sånn sammenheng
Fluffe Skrevet 1. januar 2010 #15 Skrevet 1. januar 2010 (endret) får han til å legge bort kniven, og lover han penger. Jeg får han med utfor på trappa, han går først og jeg sparker han det jeg klarer ned trappa, nødverge??? neppe... overdrevet bruk av vold spør du meg Endret 1. januar 2010 av estella87
Murder Skrevet 1. januar 2010 #16 Skrevet 1. januar 2010 Det er ikke alltid det lønner seg å se det beste i alle. Hvordan kunne TS vite at mannen ikke kom til å snu om å angripe? Beklager, men vi lever faktisk ikke i Kardemomme by.
Fluffe Skrevet 1. januar 2010 #17 Skrevet 1. januar 2010 Det er ikke alltid det lønner seg å se det beste i alle. Hvordan kunne TS vite at mannen ikke kom til å snu om å angripe? Beklager, men vi lever faktisk ikke i Kardemomme by. ikke jeg heller. men jeg utoverheller ikke unøvendig vold mot andre...
Murder Skrevet 1. januar 2010 #18 Skrevet 1. januar 2010 Politiet kom jo faktisk etter få minutter, og de er kanskje mer kapable enn noen av oss til å bedømme om TS utdøvde unødvendig vold eller ikke. Og det virker som om de syntes at TS' håndtering av saken var ok, ettersom han ikke fikk noen form for tilsnakk av dem.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #19 Skrevet 1. januar 2010 ikke jeg heller. men jeg utoverheller ikke unøvendig vold mot andre... Men uttale deg om ting du ikke vet noe om, det gjør du. Så lenge du ikke var der finnes det overhodet ikke grunnlag for å hevde at de ikke var nødverge. Men ikke la virkeligheten komme i veien for holdningene dine
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #20 Skrevet 1. januar 2010 Lykke til du gjest som rekker ut hånden til en villmann med kniv. TS vi trenger flere av deg i verden. Vær stolt av deg selv og de stakkars gamle menneskene, og som i tillegg holdt de med selskap i ettertid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå