Gjest Gjest_suss_* Skrevet 3. januar 2010 #21 Skrevet 3. januar 2010 Selvsagt kan du være hos meg, men dele teppe med meg får du ikke, der er det allerede fullt nok... Men vi får sikkert selskap av flere, og der finnes det helt sikkert noen som vil dele teppe med deg. og sørge for at du holder varmen. Jepp? ...da må det være en bror, ung onkel eller kamerat av deg da, men det blir nok ikke det samme siden jeg bare går etter høvdinger. Men siden du er opptatt, kan jeg klare meg med et eget teppe så lenge du har ved og skog nok å ta av, og det har du vel? Hvor bor du sa du?
Gjest Gjest_Optimisten_* Skrevet 3. januar 2010 #22 Skrevet 3. januar 2010 Jepp? ...da må det være en bror, ung onkel eller kamerat av deg da, men det blir nok ikke det samme siden jeg bare går etter høvdinger. Men siden du er opptatt, kan jeg klare meg med et eget teppe så lenge du har ved og skog nok å ta av, og det har du vel? Hvor bor du sa du? Jeg en bror (men han er opptatt da), men en svoger eller en kamerat skal jeg nok fikse... jeg har mange kjekke (av utseende) og galante kamerater å velge mellom. Du blir kanskje ikke så veldig skuffet over ikke å få dele teppe med meg når jeg røper at jeg er av feminin art, og ikke høvding? Jeg er høvdingens Squaw...
Gjest Gjest_suss_* Skrevet 3. januar 2010 #23 Skrevet 3. januar 2010 Jeg en bror (men han er opptatt da), men en svoger eller en kamerat skal jeg nok fikse... jeg har mange kjekke (av utseende) og galante kamerater å velge mellom. Du blir kanskje ikke så veldig skuffet over ikke å få dele teppe med meg når jeg røper at jeg er av feminin art, og ikke høvding? Jeg er høvdingens Squaw... Obs... Men hvorfor ikke dele høvdingen? Du sa jo at det var mange under teppet, eller gjorde du ikke? Da er det vel plass til meg også? Forresten høres en kamerat bedre ut, så slipper høvdingen din å bli levende i troen på at han bare kan skaffe seg flere enn oss. Jeg er forresten en healer, så det er vel plass til meg også i leiren selv om jeg helst vil ha et eget teppe? Dessuten er jeg flink til å origansiere, men det er jo du også, men fint med vaktskifte. Hva med våpenbruk i tilfelle. Hvor går grensa di der? Min er å overlate det til menn...men uten strøm, vet jeg sannelig ikke...
Gjest Gjest_Optimisten_* Skrevet 3. januar 2010 #24 Skrevet 3. januar 2010 Obs... Men hvorfor ikke dele høvdingen? Du sa jo at det var mange under teppet, eller gjorde du ikke? Da er det vel plass til meg også? Forresten høres en kamerat bedre ut, så slipper høvdingen din å bli levende i troen på at han bare kan skaffe seg flere enn oss. Jeg er forresten en healer, så det er vel plass til meg også i leiren selv om jeg helst vil ha et eget teppe? Dessuten er jeg flink til å origansiere, men det er jo du også, men fint med vaktskifte. Hva med våpenbruk i tilfelle. Hvor går grensa di der? Min er å overlate det til menn...men uten strøm, vet jeg sannelig ikke... Høvdingen vil ikke deles...han sier han har mer enn nok med å holde meg i ørene, og trenger ikke flere problemer. Så klart det er plass til en healer i leiren, her er det plass til alle som vil dra sin del av lasset. Men våpenbruk er jeg sterkt i mot! Høvdingen har sin nyslipte tomahawk, det får være nok. Ut over det får vi satse på vår kvinnelist hvis det blir opptøyer.
Gjest Gjest_suss_* Skrevet 3. januar 2010 #25 Skrevet 3. januar 2010 Høvdingen vil ikke deles...han sier han har mer enn nok med å holde meg i ørene, og trenger ikke flere problemer. Så klart det er plass til en healer i leiren, her er det plass til alle som vil dra sin del av lasset. Men våpenbruk er jeg sterkt i mot! Høvdingen har sin nyslipte tomahawk, det får være nok. Ut over det får vi satse på vår kvinnelist hvis det blir opptøyer. Jeg er også i mot våpenbruk, men kvinnelist? ...Tror du høvdingen tillater kvinnelist? Det er jo et våpen... Har du ikke hørt om st. Sunniva som skulle giftes bort, men som rømte over havet fra Skottland med sine menn (tapre riddere) og kom til Selje på vestlandet. Der døde de en etter en, selv med kvinnelist og hennes tapre riddere. Så tomahawken er nok bedre ja. Men skal vi bare stole på EN mann? Eller har du flere i ermet?
Gjest Gjest_Optimisten_* Skrevet 3. januar 2010 #26 Skrevet 3. januar 2010 Jeg er også i mot våpenbruk, men kvinnelist? ...Tror du høvdingen tillater kvinnelist? Det er jo et våpen... Har du ikke hørt om st. Sunniva som skulle giftes bort, men som rømte over havet fra Skottland med sine menn (tapre riddere) og kom til Selje på vestlandet. Der døde de en etter en, selv med kvinnelist og hennes tapre riddere. Så tomahawken er nok bedre ja. Men skal vi bare stole på EN mann? Eller har du flere i ermet? Høvdingen tillater kvinnelist i nødsituasjoner, men ut over det skal det ikke brukes! Det kan bli for kraftig kost. Som jeg sa kommer det nok flere hit når strømmen blir borte...jeg tror vi vil klare oss bra.
Gjest Gjest_suss_* Skrevet 3. januar 2010 #27 Skrevet 3. januar 2010 Høvdingen tillater kvinnelist i nødsituasjoner, men ut over det skal det ikke brukes! Det kan bli for kraftig kost. Som jeg sa kommer det nok flere hit når strømmen blir borte...jeg tror vi vil klare oss bra. Kvinnelist i nødsituasjoner ja... Men kanskje vi feilbedømmer hva som er ren nød i nøden...
Gjest Gjest_Optimisten_* Skrevet 3. januar 2010 #28 Skrevet 3. januar 2010 Kvinnelist i nødsituasjoner ja... Men kanskje vi feilbedømmer hva som er ren nød i nøden... I tvilsituasjoner har vi høvdingen og andre krigere som kan veilede oss... Men nå blir jeg borte en liten stund... høvdingen krever at maten snart skal bli servert. Jeg skal sjekke nødprovianten mens jeg er på kjøkkenet for å se om det er behov for supplering.
Gjest Gjest_suss_* Skrevet 3. januar 2010 #29 Skrevet 3. januar 2010 I tvilsituasjoner har vi høvdingen og andre krigere som kan veilede oss... Men nå blir jeg borte en liten stund... høvdingen krever at maten snart skal bli servert. Jeg skal sjekke nødprovianten mens jeg er på kjøkkenet for å se om det er behov for supplering. Skal vi veiledes av menn? Menn som vi må lage mat til, dvs du må lage mat til?...Men kommer de med viltet, skal vel jeg også kunne lage maten...for å hjelpe deg, ikke fordi jeg selv er sulten eller synes menn er noe spesielle... Håper ikke du må vente til han har brukt lang tid ved bordet sammen med sine allierte, bruk kvinnelist nå. Hvis du er kosete, må du sørge for ett lett måltid slik at han klarer noe etter maten, eller så er vel faren stor for at en av de som sitter i forhandlinger med han, ser på deg når han sovner. Pass på deg selv. Det høres dramatisk ut, men jeg skulle ønske jeg var der... I en situasjon som ts beskriver altså, ikke nå...
Gjest Gjest_Optimisten_* Skrevet 3. januar 2010 #30 Skrevet 3. januar 2010 Skal vi veiledes av menn? Menn som vi må lage mat til, dvs du må lage mat til?...Men kommer de med viltet, skal vel jeg også kunne lage maten...for å hjelpe deg, ikke fordi jeg selv er sulten eller synes menn er noe spesielle... Håper ikke du må vente til han har brukt lang tid ved bordet sammen med sine allierte, bruk kvinnelist nå. Hvis du er kosete, må du sørge for ett lett måltid slik at han klarer noe etter maten, eller så er vel faren stor for at en av de som sitter i forhandlinger med han, ser på deg når han sovner. Pass på deg selv. Det høres dramatisk ut, men jeg skulle ønske jeg var der... I en situasjon som ts beskriver altså, ikke nå... Jeg ser at jeg formulerte meg feil... Altså, de fleste vet at squawen er hjernen og hjertet i huset, den administrative leder, og alle gode ledere tar i et tak på "gølvet". Jeg har funnet ut at høvdingen og hans krigere blir mer medgjørlige og lydhøre hvis jeg viser dem litt omsorg. Og angående at jeg søker veiledning hos dem i nødsituasjoner. Jeg føler det er uproblematisk å søke råd hos de som er mer erfarne enn meg... og når det kommer til når kvinnelist fungerer best har de mer erfaring enn jeg har siden de oftere har blitt utsatt for deg enn jeg har.
Gjest Gjest_suss_* Skrevet 3. januar 2010 #31 Skrevet 3. januar 2010 Jeg ser at jeg formulerte meg feil... Altså, de fleste vet at squawen er hjernen og hjertet i huset, den administrative leder, og alle gode ledere tar i et tak på "gølvet". Jeg har funnet ut at høvdingen og hans krigere blir mer medgjørlige og lydhøre hvis jeg viser dem litt omsorg. Og angående at jeg søker veiledning hos dem i nødsituasjoner. Jeg føler det er uproblematisk å søke råd hos de som er mer erfarne enn meg... og når det kommer til når kvinnelist fungerer best har de mer erfaring enn jeg har siden de oftere har blitt utsatt for deg enn jeg har. Omsorg trenger alle. Du har rett. Men de har ikke blitt utsatt for meg. Jeg bor ikke i landet, fordi jeg ble bortført av en krigerbande mens strømmen var borte for ti år siden. Kan høvdingen din og krigerne hjelpe meg hjem?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå