Gå til innhold

*Enigma*s algoritmer 2

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:troest:

Ble det kjipt i Stockholm?

Mhm ..., det har ikke vært så gøy foreløpig nei, og jeg aner ikke hva som skjer i kveld ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vi får se hva som skjer nå da. Jeg fikk vel utløp for alt av frustrasjoner i går, og fikk sagt akkurat hva jeg mener og hvordan jeg føler det. Reaksjonen var ikke akkurat hva jeg håpet på, kanskje jeg hører noe mer når ting har sunket inn litt, og gjør jeg ikke det er han virkelig ikke verdt det. Da bekrefter han bare at alt jeg føler stemmer ... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Håper du finner ut av ting snart. Om ikke annet blir det sikkert godt å få ting litt på avstand når du reiser til andre siden av jordkloden!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Håper du finner ut av ting snart. Om ikke annet blir det sikkert godt å få ting litt på avstand når du reiser til andre siden av jordkloden!

Å rømme har aldri hjulpet. Avstand skaper i beste fall en midlertidig "pause", men med tanke på at vi allerede HAR avstand i form av at han er i Stockholm og jeg her, og med erfaringene fra USA-turen fra i fjor så hjelper det akkurat ingenting.

Akkurat nå har jeg en følelse av at mye av hyggen ved Australiaturen kan bli delvis spolert av opplegget her ... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg vet hvor vi står, hva vi skal forholde oss til, så får vi se om det blir sånn.

Jeg hater at mennesker gjør seg opp en oppfatning av hva jeg vil, på bakgrunn av alderen min og at jeg er kvinne. Bli kjent med meg og finn ut hva JEG vil, ikke sett meg i samme bås som en hvilken som helst 30 år gammel kvinne.

Lena Nyman, en svensk skuespillerinne som nylig døde sa ting så fint om det å velge å være barnløs: Det kjennes som om en person innvaderer livet ditt og styrer det i mange år, og tanken har aldri tiltalt meg. Det er den følelsen jeg sitter med også.

Har tenkt mye på dette med forhold i det siste, tanken på et forhold der jeg ikke har muligheten til å gjøre min egen greie, tiltaler meg overhodet ikke. Jeg trenger friheten min, jeg må kunne være impulsiv. Det kan være vanskelig å kombinere med et forhold, og det er umulig å kombinere med barn, fordi man har noen som er avhengig av en. Derfor skulle jeg ønske A kunne forstå at han er perfekt for meg fordi han bor et stykke unna, han kan ikke styre livet mitt, men han kan være en samtalepartner, gi meg kos, varme, litt omsorg og sex. Jeg vil ikke ha det så mye mer komplisert enn det.

Samtidig kan han ikke bli en person jeg kan oppleve verden med, før om mange år, når barna hans har flyttet, og sånn sett er han ikke så perfekt likevel. Men akkurat nå oppfyller han en det meste av det jeg vil ha, så får jeg bare se om jeg kan få banket det inn i huet hans, så han tror på det også, ikke bare sier at det er greit, så vi kan fortsette som før.

En dag vil jeg kanskje møte en person som gir meg lyst til å ville tilpasse hverdagen min til en annen person igjen. Ikke gi opp hele min frihet, det kommer aldri til å skje, men alt jeg ønsker nå er omsorg, en samtalepartner og sex uten at det skal være så jævla mye mas og krav. Det virker som det er himla vanskelig, for enten så skal det være superseriøst, eller så skal det bare være sex ...

Gud som jeg trenger en avkobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg! I morgen, kl 07:40 letter flyet,og jeg er endelig på vei til Australia ... :bond: Jeg har ikke pakket enda ... :bond:

Håper å få brukt de neste 4 ukene til å slappe av, oppleve masse nytt, koble av fra jobben og finne ut hva jeg skal gjøre framover. Det er fortsatt mange ting som gjør at jeg mistrives på jobb, samtidig som det er mange ting som gjør at jeg ikke har lyst til å slutte også.

Jeg har problemer med å finne en jobb jeg tror jeg vil få det bedre i, og jeg er redd for å miste kontakten med noen veldig fine mennesker dersom jeg slutter.

Jeg er også veldig usikker på hva jeg skal gjøre i forhold til de stadige problemene med tilbakevennende depresjoner og spiseforstyrrelser. Jeg vet ikke lenger om jeg klarer å takle det på egenhånd ...

Jeg trenger virkelig de 4 ukene her.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire ukers pause høres ut som en glimrende idé! Kos deg masse snuppa! Rart å tenke på at når du drar ned, så er det 4 jeg kjenner i Australia, og 3 av de fra KG :fnise:

Og ellers tror jeg virkelig du bør vurdere å finne noen å prate med... Ta deg god tid, snakk med flere, til du finner deg en du er komfortabel med! Kjemi er alfa og omega. Det finnes mange privatpraktiserende terapeuter som har avtale med egenandels-ordningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fire ukers pause høres ut som en glimrende idé! Kos deg masse snuppa! Rart å tenke på at når du drar ned, så er det 4 jeg kjenner i Australia, og 3 av de fra KG :fnise: Og ellers tror jeg virkelig du bør vurdere å finne noen å prate med... Ta deg god tid, snakk med flere, til du finner deg en du er komfortabel med! Kjemi er alfa og omega. Det finnes mange privatpraktiserende terapeuter som har avtale med egenandels-ordningen.

Mhm ..., vurderer det, men får se an hvordan formen er når jeg kommer tilbake. Kan hende jeg bare trenger en skikkelig pause!

God tur på ferden!:goodbye:

God tur!! :biggrin:

Takk!

Foreløpig har jeg det strålende! :) Flyturen var lang, men jeg sov veldig mye av turen. Delte en 3-seter med én annen person på turen fra London til Hongkong (jeg satt ved vinduet, han ved midtgangen) så vi fikk begge strukket ut under turen. Fra Hongkong til Sydney hadde jeg en 4-seter for meg selv, og til tross for at det var en dagflight slukket de alle lys unntatt under matservering, så jeg la meg rett ut og sov. :gjeiper:

Fikk heldigvis sove greit da jeg kom hjem til min australske venninne også, så ikke noe jetlag så langt. Hun bor hjemme hos faren og stemoren for tida, siden hun sparer opp til en Europareise, så her er hele familien engasjert i at jeg skal ha det bra.

Venninnen min er på jobb på dagtid, men faren hennes tok meg med å en liten kjøretur i nærområdet, og tipset meg om en flott gåtur langs stranda. Så jeg kjøpte meg salat til lunsj, tuslet ned til stranda, noe som vel er en 10-15 min gåtur fra der jeg bor, satte meg og åt, ruslet langs stranda i vannet og gikk runden han hadde anbefalt meg. Temperaturen er på rundt 25 grader, da jeg begynte turen var det lettskyet, men etterhvert tittet sola fram. Turen tok vel mellom en og en og halv time, deilig å strekke på beina etter en lang flytur.

Ble faktisk sjekket opp på veien også, av en tatovert heavy metal-dude som ville ha meg med på konsert. :fnise: Vi får nå se på det. :gjeiper:

Bor ca 5 minutter unna et ganske så decent treningssenter også, så jeg var en tur der på ettermiddagen da det skyet skikkelig over. Har fått skikkelig skille etter de få timene ute i overskyet/sol, så nå er solfaktor 30 på plass. 18 er IKKE nok!

I kveld skal jeg ut med venninnen min, utrolig koselig å se henne igjen i går, og gleder meg masse til å få tilbringe litt tid sammen med henne igjen. Det er nesten 5 år siden vi så hverandre sist, men ting var akkurat som før. :)

Foreldrene hennes er også utrolig koselige, og de vet knapt hva godt de kan gjøre for meg. Australsk gjestfrihet på sitt beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har falt ut av mine innlegg, så nå er du på plass igjen. Godt å se at du har en fin tur så langt. :klem:

Her står det bare bra til! :) Ikke så mye på nett, ettersom familien jeg bor hos ikke har trådløst, og jeg må inn på kontoret for å få nett. Har også vært i villmarka i 3 dager nå, uten mobildekning og langt mindre noen internett. ;)

Er tilbake i Alice Springs nå, så her er det trådløst og jeg kan oppdatere meg litt, oppdatere facebook, og kikke innom KG.

Har trasket rundt i Kata Tjuta, sett solnedgang og soloppgang over Uluru/Ayers Rock, gått rundt hele Uluru og trasket rundt i King's Canyon. Vært oppe kl 5 på mandag og 04:30 både tirsdag og i dag, for å få med soloppgangen, men også for å være tidlig nok til å få behagelig temperatur mens vi trasker rundt i fjellene. Behagelig temperatur vil da si 25-30 grader fra kl 6 om morgenen. ;)

Har sett wallabies, kenguruer, dingoer og en hel haug med øgler, guiden vår på villmarksturen var en helt fantastisk jente, utrolig kunnskapsrik og engasjert. Veldig tøff, nydelig jente som jeg hadde ordentlig sansen for. Ettersom jeg var en av 4 stk som faktisk forstod noe av det hun sa, og som gadd å høre etter (av en gruppe på 9) og siden jeg var den eneste som orket å holde hennes fart på turene så fikk vi snakket litt sammen også.

Gruppa mi på denne turen har bestått av 5 sveitsere og 3 tyskere. De 3 tyskerne var brukbare i engelsk, men sveitserne forstod ekstremt lite, og kunne bare så vidt gjøre seg forstått. Alle sammen var her for å lære engelsk, men om de ikke har lært mer på 2 måneder har jeg mine tvil om at de kommer til å få så mye mer ut av oppholdet. :roll:

Tilbake i Sydney i morgen, og på fredag skal LekeHusmor og jeg på tur i Hunter Valley, for å besøke vingårder. Gleder meg veldig til å se henne igjen! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Hils lekis ja, jeg fikk jo ikke møtt henne i Sydney. Får se om jeg rekker å stikke innom byen igjen før jeg drar hjem :gjeipe:

Vi har forresten forandra planene igjen siden Indian Pacific ikke får gått pågrunn av oversvømmelse så vi forlater Adelaide i morgen og ankommer Perth samme kveld (istedet for to dager etterpå). Bare sånn til info ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...