Søtpotita Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Eg eeelskar supper (spesielt salte kjøttsupper), men kan godt tenkje meg å prøve andre også. Er det nokon som har gode oppskrifter på supper som er laga frå botn?
AnneMarthe Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Jeg lagde DENNE for en liten stund siden, det ble ganske god
Gjest Peon Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Her er oppskrift på 2 av mine favorittsupper (den ene riktignok laget med posesuppe som basis - men den er veldig god) Fiskesuppe 4-5 personer: 1 løk og 1 purre freses i panna 1 pose champinjongsuppe/skogsoppsuppe eller lignende 1 liter vann 1 terning fiskebuljong 1 boks hermetiske sjampinjonger (eller friske om man vil) 1/3 liter kremfløte 1 boks hakka hermetiske tomater 400 gr Findus torsk i biter (eller annen fisk) 1 ts timian 1 ts dill Alt kokes sakte opp og la småputre en liten halvtime. Rett før suppen serveres has i en boks hermetiske reker og en boks krepsehaler (suppen må ikke koke etter at skalldyrene er hatt i, da blir de seige) Serveres med hvitløksbaguetter. Kyllingminestrone med pesto: 1 finhakket løk olje til steking 2-3 små poteter 2 gulrøtter 1 squash 1 purre 2 stilker stangselleri 5-6 cherrytomater 1,5 l hønsebuljong 125 gr pastaskruer 3-4 kyllingfileter 1/2 pk frosne grønne erter salt og pepper nyrevet parmesan pesto Skrell og skjær grønnsaker og poteter i terninger. Skjær purre og selleri i ringer. Del tomatene i 2. Kok pastaen og skjær kyllingkjøtter i små biter. Fres løken raskt i litt olje. Tilsett grønnsaker og buljong og la det småkoke noen minutter. Stek kyllingkjøttet noen minutter og ha i dette sammen med erter, pasta og tomater. La suppen småkoke til alt er mørt og gjennomvarmt. Smak til med salt og pepper Fordel suppen i suppeboller og ha litt nyrevet parmesan og en skje pesto over. Hvitløksbaguetter serveres ved siden av.
Søtpotita Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2010 Sjå her, ja! Så gøy! Gledar meg til å teste! Takk for fine oppskrifter!
Beauté Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 (endret) Kyllingsuppe:KyllingfiletFløteMaisPurreløkCreme fraicheKylling buljongRød paprikaKarriSkjær opp filet i ønsket str terninger. Stekes på stekepanne. Trekke i en kasserolle med litt vann. Kutt sopp og paprika. Stek soppen og så paprikaen. Ha i vann i stekepannen og la soppen + paprikaen koke i noen sekunder før du heller det oppi sammen med kyllingen. Ha i ønsket mengde mais og oppkuttet purreløk. Ha i 1 beger creme fraiche, halv kartong med fløte ca, buljong og ønsket mengde karri, salt og pepper og selvfølgelig vann. La alt småkoke i ca 30 min. Deilig med hvitløksbrød. Endret 1. januar 2010 av Beauté
Gjest Frosk Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Noen av mine suppefavoritter: minestrone, tomat- og paprika, tacosuppe...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå