Belima Skrevet 31. desember 2009 #1 Del Skrevet 31. desember 2009 Er det noen som har pakker med Knorr bernaise i huset? Tok en sjau i skapene før jul og bl a kasta esken de lå i. Da jeg skulle bruke en i dag, så står det ikke hvor mye jeg skal ha av hverken smør eller væske for å lage saus. Det gjorde det da sist jeg hadde det. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 31. desember 2009 #2 Del Skrevet 31. desember 2009 Er det ikke ganske standard? Ca 50 gram margarin, 2 dl vann og en halv dl melk? Jeg lager sjeldent bearnaisesaus, men jeg pleier bare ta det på slump. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 31. desember 2009 #3 Del Skrevet 31. desember 2009 Her fant jeg svaret: Knorr. (100 gram melange/smør, 2,5 dl. melk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #4 Del Skrevet 31. desember 2009 Knorr eller Toro? La oss gå litt off-topic! Meg: Toro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Takker og bukker til Brunhilde. Når jeg så svaret ble jeg irritert på meg selv for at jeg ikke fant det uten å spørre dere. Godt å få litt hjelp da. Endret 31. desember 2009 av Belima Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 31. desember 2009 #6 Del Skrevet 31. desember 2009 Du skal lage saus og var sikkert litt stresset over å mangle imformasjonen, jeg bare satt her - mye lettere da, vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #7 Del Skrevet 31. desember 2009 Det er helt normalt å spørre først og om nødvendig - google etterpå. De som kritiserer dette er halvt-hjerne-nerd-programmert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg snakker for meg selv, men jeg pleier å prøve å finne en løsning før jeg spør her. Selvsagt så er det ting jeg ikke tenker på som Brunhilde tenkte på i går, at Knorr hadde svaret på sin hjemmeside. Lærer mye av å være her inne. Nei, jeg googler først og spør etterpå stort sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest huff Skrevet 3. januar 2010 #9 Del Skrevet 3. januar 2010 lag den selv da vell... sjalottløk. syltet estragon hvitvinseddik eggeplomme å smeltet smør er alt som skal till tar 5min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 4. januar 2010 #10 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg pleier å halvere mengden margarin i bearnaisesausen og heller ha i litt mer melk. Da blir den ikke så fet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyttig Skrevet 4. januar 2010 #11 Del Skrevet 4. januar 2010 Pose-Béarnaise smaker jo døden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnneMarthe Skrevet 5. januar 2010 #12 Del Skrevet 5. januar 2010 lag den selv da vell... sjalottløk. syltet estragon hvitvinseddik eggeplomme å smeltet smør er alt som skal till tar 5min Bare 5 minutter? Når jeg lager bearnaise tar det omtrent én time. Bare blander du alt sammen med en gang eller reduserer du eddik-blandingen først, blander i eggeplommer, pisker det luftig over et vannbad og sper med klarnet smør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 5. januar 2010 #13 Del Skrevet 5. januar 2010 Å lage bernaise fra grunnen av tar ca en halvtime, når du har rutinen inne. Men dette er jo tid man uansett står ved komfyren og ordner med den andre maten også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå