Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 .. lager meg kalkun. Første gang jeg gjør dette (har vært alene hjemme denne dagen noen ganger før, men en juleøl og en tyrker har allerede gjort dagen helt topp. Før i dag ryddet jeg og vasket store deler av leiligheten. Utrolig hvor fornøyd og glad man blir av litt vasking. Dette er jo nesten den beste nyttårsaften dersom man tar utgangspunkt i at kl. er 19:00. Nå steker jeg et 4-500g kalkunbryst i stekeovnen. Tilbehør blir rosenkål, mandelpoteter, fløtesaus og eksperimentell stuffing basert på mamma/søsters oppskrift. Loff, smør, løk (usikker på om denne skal med, men det lå en tilgjengelig), bacon, sitronsaft og timian. Spørs om jeg har fått forholdet riktig, men det ser jo bra ut så langt. Gleder meg til mat. Godt nytt år! Hilsen mann 32.
LineGourmet Skrevet 31. desember 2009 #2 Skrevet 31. desember 2009 .. lager meg kalkun. Første gang jeg gjør dette (har vært alene hjemme denne dagen noen ganger før, men en juleøl og en tyrker har allerede gjort dagen helt topp. Før i dag ryddet jeg og vasket store deler av leiligheten. Utrolig hvor fornøyd og glad man blir av litt vasking. Dette er jo nesten den beste nyttårsaften dersom man tar utgangspunkt i at kl. er 19:00. Nå steker jeg et 4-500g kalkunbryst i stekeovnen. Tilbehør blir rosenkål, mandelpoteter, fløtesaus og eksperimentell stuffing basert på mamma/søsters oppskrift. Loff, smør, løk (usikker på om denne skal med, men det lå en tilgjengelig), bacon, sitronsaft og timian. Spørs om jeg har fått forholdet riktig, men det ser jo bra ut så langt. Gleder meg til mat. Godt nytt år! Hilsen mann 32. Godt nytt år til deg også . Kos deg!
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #3 Skrevet 31. desember 2009 Kan ikke huske å ha spist et så godt kalkunmåltid siden jeg var ung og jul/nyttår var noe virkelig spesielt. Kalkunen var perfekt stekt, og saftig, og sausen var topp. Potetene var kanskje litt overkokt, det samme med rosenkålen, men den liker jeg sånn. Stuffingen var jo helt enorm. Det hjelper nok litt at jeg sjelden har vært brisen når jeg har spist kalkun, og at jeg er i et helt annet humør en jeg pleier å være i et kalkunselskap. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan sitte her alene på denne dagen og neste føle at jeg er i ekstase. Dagen er jo bare helt knall! Til alle på KG. Dere er bare fantastiske alle sammen. Mye å lære og mange flotte personligheter å erfare. Må nesten ta en ny skål: Skål! Nyttårsaften onlinem, i godt humør og beruset er jo ikke så ille
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 Godt nytt år herfra også. Har akkurat spist biff, ovnsbakte poteter, løk, sopp og tomater. Kjører alkoholfritt selv om jeg er alene. Skal prøve å kose meg litt før jeg sovner. Orka ikke å ta huset, er i så dårlig form. (Skyldes ikke alkohol) Neste år får jeg sikkert tatt igjen det jeg ikke rakk i år.
Gjest TS Skrevet 31. desember 2009 #5 Skrevet 31. desember 2009 Leit at du ikke er i form, men det snur forhåpentligvis "f.o.m. om fire timer". Det måltidet du hadde er et av mine favoritter, så det tenker jeg gjorde susen Lykke til med neste år!
Brunhilde Skrevet 31. desember 2009 #6 Skrevet 31. desember 2009 Jeg har nyttårsmiddag besteående av finskåret svinekjøtt, mengder av grønnsaker, diverse krydder og couscous stående på ovnen nå. Inntas med Coke Zero, jeg holder meg edru i kveld for å kunne hente ungdommen fra fest i løpet av natta. God nytt år til dere!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå