Rødtoppen86 Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 Som tittelen sier, så har jeg en ganske stor sprekk midt på overleppa på innsiden. Den sprekken har vært der i flere måneder nå, og ser ikke ut til å gå bort. Jeg merker ikke noe særlig til den på dagtid, men om morgenen når jeg våkner, "sprekker" den liksom igjen og gjør litt vondt. I løpet av natten kommer det også blod fra sprekken som jeg kan se på fortennene om morgenen, men dette skjer ikke på dagtid. Ikke så rart at den sprekker i løpet av natten når leppene gjerne blir litt tørre. Har brukt aloclair gel over en lang periode, men det ser ikke ut til å virke. Hinnen forsvinner i løpet av natta, og på dagtid smelter den fort bort. Er det noen som har noen gode råd for å bli kvitt en slik sprekk? Er liksom aldri plaget med munnsår, og hvis jeg får det så gror det fort, men ikke denne sprekken. Var hos legen og han sa jeg skulle bruke denne gelen aloclair minst tre ganger daglig, og hvis det ikke gikk bort innen en mnd, skulle jeg kontakte hudlege. Hva er det en hudlege kan gjøre for at sprekken skal bli borte? Var også innom apoteket idag, og der sa betjeningen at det kanskje må syes :O Håper det er noen som har noen supertips som kan hjelpe før jeg må gå mer drastisk til verks.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #2 Skrevet 31. desember 2009 prøv elisabeth arden 8 hour hjalp meg
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #3 Skrevet 31. desember 2009 prøv elisabeth arden 8 hour hjalp meg legger til at apotekeren mente jeg var allergisk siden ingenting de solgte der hjalp...mente også at jeg ikke burde prøve alternative salver osv- å neida, jeg var allergisk og da virket ikke noe på meg--- det er ikke alltid en skal høre på andre;) prøvd det meste, men eight our cream var det eneste som hjalp, tok 3 dager - siden det har jeg vært frisk
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 Du har ikke jernmangel eller B12-mangel da?Det kan gi plager med såre og tørre lepper/slimhinner-
Rødtoppen86 Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. desember 2009 Tror ikke jeg har noen mangel, for jeg er ikke plaget av såre/tørre lepper, kun den ene sprekken midt på overleppa. Den er i tillegg på undersiden av leppen inni munnen, så det har nok ikke noe med tørr luft å gjøre heller. Mon tro om det er mulig å stripse den så den får tid til å gro før den sprekker igjen. Kanskje litt vanskelig å sette strips på en fuktig overflate hm...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå