Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 Dette er mediskapt http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=599613 Selv er jeg fra Troms og har bodd her i over 30 år. Jeg har aldri hørt noen her på østlandet klage..Vi snakker jo om tempen, men klager aldri. iallfall ikke i mine kretser. Jeg er isfisker og snakker bar eom når isen legger seg..Jo tidligere jo bedre. Jeg mener det er media som skaper slikt sytprat. Vi er da nordmenn - Er vi ikke (?) At snø og kulde kan være ulempe for syke og gamle er noe annet, men det er det også i nord. Mærtha Lovises Kvakksalver skole >>
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #2 Skrevet 31. desember 2009 Man må alltid ha noe å klage på. Nå klager jeg som bare det (for meg selv) på denne kulda, men bare vent til sommeren, da klager jeg på varmen.
Gjest megvel Skrevet 31. desember 2009 #3 Skrevet 31. desember 2009 Jeg tilbringer november-mars med å ønske meg sol, plussgrader og grønne trær. Hadde jeg ikke likt det meste annet med Norge hadde jeg flyttet sørover. Godt mulig jeg gjør det likevel. Ser ingen grunn til at jeg ikke skal få lov å klage på kulda og snøen.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 Enig med TS. Jeg er selv østlending som bor på Østlandet og kjenner definitivt ikke igjen tullet til media. Jovisst snakker vi om at det er kaldt, men jeg har ikke hørt noen klage eller ikke takle kulda.
Zzyzx Skrevet 31. desember 2009 #5 Skrevet 31. desember 2009 Jeg har det helt fint, jeg. Folk synes det er kaldt, ja, men det er da fullt mulig å påpeke det uten å bli forstått som om man klager.
Cata Skrevet 31. desember 2009 #6 Skrevet 31. desember 2009 (endret) Ja vi er i grunnen det . Jeg klager som bare rakker'n selv, men har i grunnen ikke problemer med kulde i det hele tatt. Eller...når det blir kaldere enn minus 20-25 grader så begynner jeg å bekymre meg for at vanninntak og slikt skal fryse. Men bortsett fra det så er det jo bare å kle på seg. I grunnen synes jeg voldsom sommervarme er mer slitsom. Så jeg tror nok du har rett i at mye av klagingen er medieskapt. Endret 31. desember 2009 av Cata
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #7 Skrevet 31. desember 2009 Jeg er født og oppvokst i Oslo, og elsker kulde og virkelig vinter. Skulle ønske vi fikk flere slike vintre som nå, istedenfor det vanlige slapseføret. Jeg tror disse oppslagene i media er skapt kun for at nordlendingene skal få more seg over "søringan". Da det var over 30 grader i sommer søt jeg derimot. (Hm, heter det syte, søt? Har sytt/søtt)? Hehe.
ToveM Skrevet 31. desember 2009 #8 Skrevet 31. desember 2009 Vi her fra vestlandet er slett ikke vant med slik kulde..det var -13 når jeg kom hjem fra jobb imorges. Vi har ikke klær eller fottøy til denne kulden ( i alle fall vi som ikke pleier å reise på fjellet)En kjøper liksom ikke inn klær en har behov for en uke hvert 10. år... Vi er mer vant med 10+ på denne årstiden enn 10-. Men jeg syter ikke (så vedig mye) Vet det sansynligvis er lenge tl neste gang. Ogjeg har fått tatt ibruk selskinnstøvlettene mine, tror det er noe år siden sist.
Gjest brutal_mann Skrevet 31. desember 2009 #9 Skrevet 31. desember 2009 Vi syter ikke, vi er bare veldig veldig skuffet over at CO2'en ikke gjør jobben sin
Twinkle* Skrevet 31. desember 2009 #10 Skrevet 31. desember 2009 Er også fra vestlandet,å jeg skulle ønske vi hadde det slik oftere Synes snø og frost er vakkert :rødme: På med kjeledress,pelslue og vintersko,så er det ingen problem! Men nå er det mange som heller bryr seg om å se bra ut enn å kle seg på riktig måte,ikke rart de fryse å drømmer seg bort til syden..
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #11 Skrevet 31. desember 2009 Det er ikke kaldt nå da det var 20 minus der jeg bor i går og jeg frøys ikke i det hele tatt.
Safira Skrevet 31. desember 2009 #12 Skrevet 31. desember 2009 I min krets klager alle på kulden (meg inkludert) Når det er så kaldt ute som det er nå så får jeg fysisk vondt. Jeg har brukt ullstrømpebukse/stillongs en stund nå, og jeg bruker den vel til det er varmegrader om morgenen. Ullsokker bruker jeg sikkert halve året. Jeg er med andre ord ikke videre begeistret for vinteren. Varme har jeg ikke så store problemer med, og det klager jeg sjelden på
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #13 Skrevet 31. desember 2009 Jeg har alltid lurt på om folk som klager vet hvor i verden Norge ligger. Kanskje de skal sjekke på en globus og se at Norge ligger nord i verden og ikke ved ekvator
Safira Skrevet 31. desember 2009 #14 Skrevet 31. desember 2009 Jeg har alltid lurt på om folk som klager vet hvor i verden Norge ligger. Kanskje de skal sjekke på en globus og se at Norge ligger nord i verden og ikke ved ekvator Men jeg synes jo kulden er helt forferdelig selv om jeg vet at Norge ligger i nord...
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #15 Skrevet 31. desember 2009 Nå er det forskjell på -20 og -20 også da... -20 i et fuktig/rått kystklima virker mye kaldere enn -20 i et tørt innlandsklima på grunn av luftfuktigheten, og også på grunn av den kontinuerlige vinden som oftest følger med langs kysten. Jeg skal innrømme at jeg klaget da vi hadde -17 grader, og 20 m/sek vind, og jeg måtte gå 10 minutter i motvind, men ut over det klager ikke jeg på kulden, og jeg har ikke hørt noen andre som har gjort det heller...
miss daisy Skrevet 31. desember 2009 #16 Skrevet 31. desember 2009 Jeg er fra Vestlandet og synes det er helt fantastisk med sneen og kulden vi har hatt her en periode nå! Skikkelig vinter med go-lyd i sneen når man går, sol og -6 til -10. Altfor sjelden vi har skikkelig vinter, så jeg bare koser meg!
Murder Skrevet 1. januar 2010 #17 Skrevet 1. januar 2010 Det må da være lov å mislike at det er 30 minus? Jeg HATER vinteren, jeg HATER kulde og jeg HATER snø.
Gjest brutal_mann Skrevet 1. januar 2010 #18 Skrevet 1. januar 2010 Det må da være lov å mislike at det er 30 minus? Jeg HATER vinteren, jeg HATER kulde og jeg HATER snø. Så flytt da...
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #19 Skrevet 1. januar 2010 Det må da være lov å mislike at det er 30 minus? Jeg HATER vinteren, jeg HATER kulde og jeg HATER snø. Da vil jeg annbefalle deg og flytte ut av Norge
Murder Skrevet 1. januar 2010 #20 Skrevet 1. januar 2010 Ja, for det er jo så enkelt å flytte ut av Norge, særlig når man er under 18. men det er sterkt under consideration.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå