superior Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Jeg er helt ny i Bergen og helt ny i en by generelt. Bor midt i sentrum, så har aldri hatt behov for buss. Men nå skal jeg altså til et sted i Hjortlandsdalen. Fikk beskjed om at det var noen minutter å gå fra busstoppet (er en gård med hester). Jeg har skjønt det slik at dette stedet er forbi Åsane.. Hvilke busser går (helst direkte fra Bergen sentrum) og til Hjortland(sdalen)? HJELP...
talin Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 (endret) De er linje 80 Flaktveit, den går ifra utsiden av Bystasjonen og ifra Christies gate. Hvis det er denne dalen vi snakker om Endret 30. desember 2009 av talin
superior Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2009 har du vært inne på tide.no? Ja, det har jeg. Men jeg blir ikke klokere. Og det er ekstra vanskelig iom. at jeg ikke er helt sikker på hvor stedet er, derfor håpet jeg noen "lokalkjente" visste hvilke busser som gikk i den retningen..
Lykkelitenen Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 80 flaktveit som nevnes over her Om du sier til sjoføren at du skal til hjortland, så vil han eller hun nok si ifra på det rette stoppet Hvis ikke, så er det 3 (om jeg husker riktig...) stoppet etter Gullgruven (ikke regnet med det stoppet som er på selve gullgruven..) Da går det en liten vei innover som du følger...
Draum Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Jeg tror også det er 3 stopp fra Gullgruven, selv om det er noen år siden jeg bodde der. Hadde hesten min der inne, koselig sted. Tror du rett etter busstoppet går opp en lite bakke og nesten gjennom et boligfelt og så ned en bakke og følger veien..
superior Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2009 Tusen hjertelig takk for veldig raskt svar! Ble litt klokere nå, jippi! Så det er bare et stopp man kan gå av om man vil til Hjortland? eller?
Draum Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Nei, du kan jo gå av på andre også, men da må du gå lenger..
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Linje 80 fra utsiden av Bystasjonen ( kommer fra Fyllingsdalen ) 3 busstopp fra Gullgruven. Kan også gå av ved busstoppet ved Haukeldal transport men da kommer en i begynnelsen av veien-er litt lengre. Går du av ved Kolåshøyen som er busstopp nr 3 går du rett opp i boligfeltet og fortsetter der til du finner bakken som går ned til Hjortland, det første du ser da er gårdsbarnehagen- og veien fortsetter videre. Kan være mørkt på disse tider da, ta med lommelykt;)
superior Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2009 Tusen takk Skal dit midt på dagen, så jeg håper jeg finner fram.
Draum Skrevet 30. desember 2009 #12 Skrevet 30. desember 2009 (endret) Hvis du skal til den store stallen, er det bare å følge veien innom så kan du ikke gå glipp av det. Når du går av bussen skal du snu deg må høyre, gå bittelitt fremover og opp en bakke som jeg skrev. Så går du bare rett frem, umulig å gå feil. Endret 30. desember 2009 av Draum
superior Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 31. desember 2009 Jeg vet ikke helt hvilken stall det er, ehm. Det er en mindre stall tror jeg..
Draum Skrevet 31. desember 2009 #14 Skrevet 31. desember 2009 Er det den som heter Hjortland Rideklubb eller noe slikt? Eller er det en privatstall?
Zealuu Skrevet 31. desember 2009 #15 Skrevet 31. desember 2009 Tror det er lettest å finne veien om du går av ved Haukedal Transport, å tråkle seg gjennom Kolåshøyen og ned til Hjortland uten å være lokalkjent kan være litt utfordrende. Fra Haukedal er det liksom bare en vei innover, vanskelig å gå feil.
superior Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #16 Skrevet 31. desember 2009 Det er en liten privatstall.
superior Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #17 Skrevet 10. januar 2010 Jeg vet nå hvor innkjøringen til Hjortland er. Og fra den innkjøringen (skilt med "Hjortland" på, like ved en industrihall eller noe) følger jeg bare veien. Spørsmålet er om det er busstopp ved den innkjøringen, eller om jeg må gå et annet sted for å finne et sted bussene stopper?
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #18 Skrevet 10. januar 2010 Jeg vet nå hvor innkjøringen til Hjortland er. Og fra den innkjøringen (skilt med "Hjortland" på, like ved en industrihall eller noe) følger jeg bare veien. Spørsmålet er om det er busstopp ved den innkjøringen, eller om jeg må gå et annet sted for å finne et sted bussene stopper? Det er ett buss stopp der, si du skal av med Haukedal transport.
superior Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #19 Skrevet 10. januar 2010 Tusen takk skal du ha, Gjest Jeg kan jo sikkert spørre sjåføren også, og bare si at jeg skal skal av ved innkjøringen til Hjortland..
superior Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #20 Skrevet 18. januar 2010 (endret) Jeg trenger hjelp - igjen. Har begynt å bli litt bedre kjent nå da, så finner bedre frem i bussnettet, hehe. Men dere som er litt kjente ute på Minde, stopper 60 bussen i Kanalveien (nr. 90)?? Endret 18. januar 2010 av superior
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå