Gå til innhold

Alkohol i kofferten på flyet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått to flasker alkohol i julegave, og vil svært gjerne ha dem med meg hjem. Men for å komme hjem må jeg fly. Jeg regner med at jeg ikke får med meg flaskene gjennom sikkerhetskontrollen, og lurer på om det går an å ha dem i kofferten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sikkert ha de i kofferten, men dersom du blir tatt i kontroll, så kan du bli fratatt flaskene, dersom du har med deg for mye.

Skrevet

Mye bedre med ei flaske for mye i kofferten og å gå på grønn sone enn å ha ei flaske for mye i hodet og å gjøre helt grønndumme ting, spør du meg!! :-))

Skrevet

Går fint an å ha dem i kofferten du skal sende. Jeg ville kun sendt i hardplastkoffert. Emballer godt med skittentøyet ditt ;) Og pakk flaskene i et par plastposer, just in case.

Skrevet

Det går fint. Pakk dem godt da så du slipper våt bagasje full av alkohol :goodbye:

Skrevet

Jeg har hatt flasker med i kofferten før. Funket fint det. Bare å pakk flaskene i midten av kofferten, med mye klær eller noe mykt rundt ;)

Skrevet

Ikke noe problem det! Hard koffert anbefales og husk to-tre lag med plastposer rundt flaskene i tilfelle de knuser, bagasjen blir jo ikke akkurat pent behandlet på fly. Selv har jeg opplevd å komme hjem med rødvinsmarinert bagasje - ikke gøy!

Skrevet

Bare pakk inn flaskene så går det nok bra. Pleier å pakke inn flasker i en tykk genser eller noe.

Skrevet

Har funnet bobleplast og eske til flaskene, så regner med at det funker. Plastpose rundt har jeg også :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg har fått to flasker alkohol i julegave, og vil svært gjerne ha dem med meg hjem. Men for å komme hjem må jeg fly. Jeg regner med at jeg ikke får med meg flaskene gjennom sikkerhetskontrollen, og lurer på om det går an å ha dem i kofferten?

Ja, du kan ha dem i bagasje du sender. Husk bare på at de ligger der, så du ikke faller for fristelsen til å kjøpe tollfrikvote i tillegg. Da blir tolleren sur.

Dessuten: pakk dem veldig godt inn: Ikke gøy å åpne koffert hjemme for å finne klær ødelagt fordi flaskene er knust.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...