Bolligator Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Skal gifte meg i februar og skal handle brudekjolen naa. Fant droemmekjolen min paa wholesale-weddingdress.com som er en av mange billigsjapper i Kina. Vi har ikke raad til aa betale i dyre dommer for brudekjole, saa det her passa meg midt i blinken. Sporsmaalet er da om dette er lurt? Er det noen andre her med erfaring fra slike steder paa nettet? Kineserene er jo generelt sett flinke og noeye, men det faktum at prislappen er paa 125USD er litt skummelt. Her er forresten kjolen. Jeg synes den er nyyydelig! http://www.wholesale-weddingdress.com/hot-...0152_p2351.html Skal gifte meg i USA, Texas, saa det blir forhaapentligvis varmt og godt selv i februar :D
NoAngel Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 jeg kjøpte min på www.dhgate.com betalte 800 kr inkl frakt. og er kjempe fornøyd!!!! selgeren er romanticweddinggown . fikk kjolen i løpet av 3 uker etter jeg betalte, og den var nydelig! den ble sydd ut ifra en tegning jeg ga dem.
moli Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Ei venninne av meg bestilte sin fra jkdress.com, der sys den og i Kina. Jeg tenkte å kjøpe min via nettet og, sannsynligvis fra dette stedet. Billig, og stort sett bra erfaringer hvis man googler litt. Min venninne var veldig fornøyd. De har kjempemange å velge mellom, eller man kan sende bilde av kjolen/navn på designer dit, sammen med mål. Bør ta mål hos skredder, og så legge til 5 cm p.g.a sko. Tok 6 uker.
Anglofil Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Kjøpte min over eBay og er kjempefornøyd! Kostet meg snaue 1000 kr. Mvh Yvonne
Brud84 Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Jeg kjøpte også min fra Ebay. sydd etter mål i kina, kom etter 3 uker og kosta 900 kr. Det er den vakkreste brudekjolen jeg har sett noen gang, og den satt som ett skudd! Så det anbefales virkelig! Så en kjole som lignet på min i en brudesalong i Oslo, og den kostet 22000....
Bolligator Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2010 Saa flott at alle er fornoyde med sin kina-brudekjole! Jeg har akkurat tatt maal og bestilt. 200USD for kjole med custom maal, prioritet, hurtigpost. Saa faar vi se aassen det gaar. Forhaapentligvis blir jeg like godt fornoyd som dere andre. Takker saa meget for svar. Jeg skal gifte meg i Dallas *skryteskryte* Beklager, maatte bare.
RandiK Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 (endret) Jeg ser at jeg er litt sen med å dele min erfaring, men det er litt viktig at de dårlige erfaringene også kommer frem. Jeg vet at jeg ikke er den eneste som ikke var heldig med kina-kjolen.. Alt det forretningsmessige gikk bra. DET var det positive. Det negative var at jeg ikke kommer til å bruke kjolen. Den var for stor. Vi hadde vært nøye med målene, men likevel var den for stor. Det var korsettknytting i ryggen, men selv med den helt sammensnørt så var kjolen for stor. Den var også for sid. Ellers var stoffet greit nok, men ikke spesielt bra (for hvitt og for blankt) Det var armer på kjolen. På modellen var det smale armer, på min kjole var de dobbelt så vide. SÅ nå har jeg vært til Agape i Stavanger og kjøpt en kjole der. Kina-kjolen (kjøpt på ebay) skal Fretex få.. Håper DU blir en av del HELDIGE!! Lykke til! Innlegget er endret iht reglene Bond, mod Endret 4. januar 2010 av Bond
mariianne Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Hvor handlet du RandiK? DEt lurer jeg på og! Vurderer å bestille fra jkdress, men kan man sende den tilbake og få den fiksa hvis den ikke skulle passe alikevel? Eller det blir vel kanskje veldig dyrt? :klø:
Christal Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Jeg vil gjør som RandiK og fortelle også om en negativ erfaring med å kjøpe billig kjole fra Kina. Kjolen var virkelig billig, alt fra stoff til måten den ble sydd på. Virkelig elendig. Om det er jeg som er kresen? Ikke lignet den på den som jeg hadde valgt på bildet. Helt forferdelig. Den var for stor i omfang og altfor kort i armer og lengde. De hadde ikke tatt hensyn til mine mål, altså det at jeg er høyere enn den normale kineske kvinne hehehe .. jeg er 180cm.. Nå har jeg tapt en god del penger som jeg aldri får igjen. Ble enig med selger å sende kjolen tilbake og få ny kjole. Dette har ikke skjedd. Ikke fikk jeg penger tilbake. Kjeltringer! Jeg har ingenting positivt å si om å kjøpe kjoler fra Kina!
Sunshine Skrevet 10. januar 2010 #12 Skrevet 10. januar 2010 Fint om du forteller hvilken selger du brukte Christal, for da slipper andre å gå i samme felle Det finnes millioner av fornøyde kunder der ute, så alle kan ikke være like dårlige.
Christal Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 Selgeren jeg brukte heter: jinsenianhua58
Gjest Gjest_Sarah_* Skrevet 11. januar 2010 #14 Skrevet 11. januar 2010 Åååå! :rødme: Jeg må bare dele min glede! Jeg har forelsket meg dønn i en brudekjole som er blitt tatt av markedet, en maggie sottero som var veldig vanskelig å få tak i Norge fra før, og nå tilnærmet umulig. Derfor har jeg forsøkt å komme i kontakt med ulike selgere/skreddere fra Kina og østen over både dhgate.com og ebay. Endelig idag fikk jeg svar fra en ordentlig seriøs selger, med veldig god engelsk, og som virket utrolig dyktig! Han forsto til og med min beskrivelse av hvordan jeg vil ha kjolen! Jeg beskrev det rimelig klossete, og han skrev tilbake, på mye enklere og bedre måte, og lurte på om han hadde forstått alt riktig! Endelig ser det ut til at kjolen min skal bli en realitet! :) :rødme: Så får vi se om jeg blir en av de heldige som blir fornøyd med kinakjolen min... :rødme: Jeg er spent!
Endelig Skrevet 11. januar 2010 #15 Skrevet 11. januar 2010 Åååå! :rødme: Jeg må bare dele min glede! Jeg har forelsket meg dønn i en brudekjole som er blitt tatt av markedet, en maggie sottero som var veldig vanskelig å få tak i Norge fra før, og nå tilnærmet umulig. Derfor har jeg forsøkt å komme i kontakt med ulike selgere/skreddere fra Kina og østen over både dhgate.com og ebay. Endelig idag fikk jeg svar fra en ordentlig seriøs selger, med veldig god engelsk, og som virket utrolig dyktig! Han forsto til og med min beskrivelse av hvordan jeg vil ha kjolen! Jeg beskrev det rimelig klossete, og han skrev tilbake, på mye enklere og bedre måte, og lurte på om han hadde forstått alt riktig! Endelig ser det ut til at kjolen min skal bli en realitet! :) :rødme: Så får vi se om jeg blir en av de heldige som blir fornøyd med kinakjolen min... :rødme: Jeg er spent! Fortell hvem det er da??
RandiK Skrevet 11. januar 2010 #16 Skrevet 11. januar 2010 (endret) Hvor handlet du RandiK? Jeg handlet på ebay hos selgeren HUIFANG ZOU. Kommunikasjonen og alt rundt kjøpet gikk fint, bortsett fra at kjolen ikke kan brukes.. Håper alle dere andre er heldiger enn meg.. Jeg har også kjøpt "brokadevest" til brudgommen på ebay. Det var heller ikke vellykket. MEN diadem og brudepikekjoler har jeg vært heldig med, og jeg er stadig optimist (og glad i å handle på nett), så jeg vil prøve å kjøpe slør også på ebay. Jeg ser jo at mange er fornøyde, så det er sikkert mange bra produkter der ute. ~Randi~ Endret 11. januar 2010 av RandiK
Gjest Gjest_SArah_* Skrevet 11. januar 2010 #17 Skrevet 11. januar 2010 Fortell hvem det er da?? Selgeren kalte seg asap_bay... Navnet virket ikke sånn overveldende seriøst Men jeg skrev en message til dem, og fikk svar fra en med navn John, som virket vel... nesten mer seriøs enn meg! :O Hehe Vel... resten gjenstår å se, men det så MYe mer seriøst ut enn alt det andre jeg har vært borti asap betyr vel noe slikt som as soon as posible, eller? VEL, han har svart innen et halvt døgn på alle mailene våre sålangt! Veldig bra engelsk, veldig inne i det med stoff og mål og detaljer, og i det hele tatt. Fra min dømmekraft virket hvertfall dette sålangt bra! :) :rødme:
Gjest Gjest_Sarah_* Skrevet 11. januar 2010 #18 Skrevet 11. januar 2010 Selgeren jeg brukte heter: jinsenianhua58 Han skriver: "Welcome to my store. I sell." Ler ikke av deg, men hehe ja, han virket ikke VELDIG dyktig? Men så skal man jo ikke dømme mennesker etter slike ting da...
Gjest Gjest_Sarah_* Skrevet 11. januar 2010 #19 Skrevet 11. januar 2010 Selgeren kalte seg asap_bay... Navnet virket ikke sånn overveldende seriøst Men jeg skrev en message til dem, og fikk svar fra en med navn John, som virket vel... nesten mer seriøs enn meg! :O Hehe Vel... resten gjenstår å se, men det så MYe mer seriøst ut enn alt det andre jeg har vært borti asap betyr vel noe slikt som as soon as posible, eller? VEL, han har svart innen et halvt døgn på alle mailene våre sålangt! Veldig bra engelsk, veldig inne i det med stoff og mål og detaljer, og i det hele tatt. Fra min dømmekraft virket hvertfall dette sålangt bra! :) :rødme: Edit: Selgeren heter lindybridal_asapbay
Gjest Gjest_Sarah_* Skrevet 11. januar 2010 #20 Skrevet 11. januar 2010 Edit: Selgeren heter lindybridal_asapbay BEKLAGER! Jeg er så gira at alt blir helt feil... Selgeren heter: Landybridal_asapbay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå