Gjest Gjest_neta_* Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Prata nettopp med broren til venninna mi i telefonen. Hun ble handicapet i en rideulykke, der det var en stor tragedie for en annen omkom. Nå har hun fått seg små skjødehunder og par rare katter, og han sa til meg i telefonen at det ville ikke kostet han fem øre å vri om nakken på dem. Han er vokst opp som en bondes sønn, og - burde jeg forstå han? Dessuten sier han at i stedet for å kaste bort en kule på en bikkje som bet et barn, så dro han den etter nakken og halshugget den (det var også en liten hund). Min egen far er vokst opp med livet på landet, og han ble drittlei av at vi tok til oss alle rare dyr som parret seg og fikk unger. Han tok livet av dem, men han hatet det. Og nå sier denne vennen min som vil at vi skal bli kjærester, at han ... Det virker jo som han liker det, men han sier at i øyeblikket før, kortslutter hjernen. Ja vel da er det vel sånn for bønder, ??? men jeg vil ikke ha han. Tar jeg feil og lever utfra sentimentalt piss eller er han litt for rå?
tineline Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Hvis du allerede nå reagerer på hans i mine øyne ekstreme synspunkter, bare vent på det som kommer i framtiden...
Gjest brutal_kvinne Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Hva gjør han dersom dere får et barn med en skavank? Legger hodet på hoggstabben bak fjøset?
Gjest Shivas Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Om du selv er ømhjertet i forhold til dyr, må du bare skygge banen når det gjelder denne karen!! Kort og godt.
Gjest Peon Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Dette lukter ikke godt Helt greit å ikke like eller være glad i dyr, men uansett skal man ikke omtale eller behandle dyr på en slik måte som denne fyren gjør. Dyrene er prisgitt oss mennesker - jeg synes faktisk vi skal behandle dem med respekt uavhengig av om vi liker dem eller ikke.
Lumê Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 En person som uten videre halshogger en hund hadde jeg aldri tort å involvere meg med. Dersom du har dyr selv, hva om hunden, katten irriterer ham en dag? Jeg, ta beina på nakken og løp alt du greier langt bort.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Dessuten sier han at i stedet for å kaste bort en kule på en bikkje som bet et barn, så dro han den etter nakken og halshugget den (det var også en liten hund). En kule koster ikke mer en rundt 20 kr. Det var en skikkelig dårlig unnskyldning for å gå og høgge huet av en hund. Det er faktisk en ganske merkelig ting å gjøre, selv for en bonde. De fleste siviliserte mennesker (I Norge i hvert fall) tar hunder med til veterinæren for avlivning, men en kule som dreper den fort ville i hvert fall vært uendelig mye bedre enn å halshugge den. Inhumant, heter det. Her snakker vi om en person uten respekt for dyreliv (man kan jo virkelig ikke hevde at han har det, etter hva han har gjort) og en ufølsom/likegyldighet holdning ang. det å utføre voldsomme drap på dyr. Det er bare creepy, spør du meg.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Det er ganske sikkert ulovlig å halshogge hunder, fordi man skal velge avlivingsmåter som gir minimalt med lidelse. Om du halshogger den med f eks en sløv øks og ikke er noen ekspert på hundeanatomi - vel... dyret risikerer å måtte lide. Og jeg synes det høres unormalt brutalt ut å si og mene slike ting som vedkommende gjør. Kanskje han har det mest i kjeften, men i såfall har han i mine øyne dårlig humor og en barnslig måte å tøffe seg på.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 Alle bønder er ikke brutale udyr, slike som er grusomme mot dyr finner en vel i alle lag av folket? Mannen min er bondesønn, han kan knapt drepe en flue.. Han sørger fremdeles over hunden vi mistet for 7 år siden, vet jeg. Slike menn som TS beskriver bør en holde seg LANGT unna!
LineGourmet Skrevet 30. desember 2009 #11 Skrevet 30. desember 2009 Dessuten sier han at i stedet for å kaste bort en kule på en bikkje som bet et barn, så dro han den etter nakken og halshugget den (det var også en liten hund). Kanskje han bare tøffer seg? Man kan jo i hvert fall håpe på det - at det bare er i kjeften...
Ella_Grey Skrevet 30. desember 2009 #12 Skrevet 30. desember 2009 Han er ikke bare litt for rå... Han er helt over grensen! Syns heller ikke at du bør involvere deg med han.
*appifany* Skrevet 30. desember 2009 #13 Skrevet 30. desember 2009 (endret) JEG kan bare si at JEG ALDRI kunne vært sammen med en sånn "mann", så får du du velge hva du gidder. *rister oppgitt på hodet av han* Endret 30. desember 2009 av *appifany*
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 30. desember 2009 #14 Skrevet 30. desember 2009 Hold deg unna ham. Høres ut som en ustabil fyr...
babord Skrevet 30. desember 2009 #15 Skrevet 30. desember 2009 Tror ikke jeg hadde villet vært sammen med han nei... Jeg er ikke spesielt ømskinnet, og synes det er greit med jakt og sånt, men om man må ta livet av et dyr bør det være litt ubehagelig, eller i det minste med respekt.. Ikke sånn ' johoo, halshogning!'
Gjest nobilian Skrevet 30. desember 2009 #16 Skrevet 30. desember 2009 Prata nettopp med broren til venninna mi i telefonen. Hun ble handicapet i en rideulykke, der det var en stor tragedie for en annen omkom. Nå har hun fått seg små skjødehunder og par rare katter, og han sa til meg i telefonen at det ville ikke kostet han fem øre å vri om nakken på dem. Han er vokst opp som en bondes sønn, og - burde jeg forstå han? Dessuten sier han at i stedet for å kaste bort en kule på en bikkje som bet et barn, så dro han den etter nakken og halshugget den (det var også en liten hund). Min egen far er vokst opp med livet på landet, og han ble drittlei av at vi tok til oss alle rare dyr som parret seg og fikk unger. Han tok livet av dem, men han hatet det. Og nå sier denne vennen min som vil at vi skal bli kjærester, at han ... Det virker jo som han liker det, men han sier at i øyeblikket før, kortslutter hjernen. Ja vel da er det vel sånn for bønder, ??? men jeg vil ikke ha han. Tar jeg feil og lever utfra sentimentalt piss eller er han litt for rå? *** Hvordan han har tatt livet av dyra spiller ingen rolle, så lenge metoden medførte et absolutt minimum av smerte. Halshugging er ikke verre enn skyting, ikke når det gjelder så små dyr at du får jobben gjort med ett hugg. Det ser selvsagt verre ut, og det er vel der du og han ser ut til å vektlegge forskjellig. Synes han virker litt sær når han ikke vil kaste bort ei kule på en hund som biter, men velger øks i stedet - nettopp fordi han burde skjønne at omgivelsene kunne reagere på det. Likevel, hvis han ikke gir inntrykk av å like avlivingen, og hvis du ikke mistenker ham for å drive med dyreplageri ellers, er det vel mest måten han omtaler det på som er problematisk. Hvis du er spesielt var, burde du styre unna, på meg virker han ikke som datingmateriale for en dyreverner.
Miss Puddel Skrevet 30. desember 2009 #17 Skrevet 30. desember 2009 jeg hadde skygget banen, og ettersom du reagerer selv på det han sier, tror jeg du også burde gjøre det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå