Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trenger noen tips til håret mitt, som er kort (ca. 10 cm.) og veldig krøllete (vi snakker små korketrekkere overalt).

Nå bruker jeg butikkshampoo + balsam (Frank Provost), og når håret er nyvasket og har tørket har jeg skikkelig afrosveis. Det blir krusete og har ingen tyngde i det hele tatt.

Jeg må bruke masse produkter (går mest i skum) for å få temt det. Problemet med det er jo at det blir så fort fett..

Jeg har også litt flass, eller ikke flass men mer litt dryss, det kan vel komme av tørr/irritert hodebunn?

Har dere noen tips til god shampo + balsam som ikke er altfor dyr, og som gjør håret litt rettere og ikke krusete? Samme med produkter?

Endret av Jodi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har nok litt lik hårtype. Jeg har nesten det samme håret som deg når det er høy luftfuktighet, som på sommeren. Ikke krøller, men fall som er overalt og her og der og lager afro. Når det var som verst hadde jeg også omtrent 7cm hår. Nå har jeg til 3cm under ørene og ganske like langt over hele hodet (det hjalp på krøllene).

Det jeg gjorde var å begynne å vaske håret skjeldnere med shampoo og balsam. Dette gjør at det blir en mer naturlig fettproduksjon i hodebunnen og håret kan være fint i flere dager uten vask med shampoo. Det blir mer naturlig fett i det (men det ser ikke fett ut), og det blir mye mer kontrollerbart. Det er også bedre for håret. En shampoo og balsam jeg bruker er en lilla fra KMS som heter flatout. Den fungerer bra synes jeg, og er en frisørsjampoo som koster litt - men nå har jeg hatt den i 1,5 år.

Måter jeg hadde håret mitt på når det var som kortest var f.eks. hårbøyle med store "langsmed" tagger, som kan kjøpes overalt (H&M osv.). Den holder ting litt under kontroll. Jeg hadde også masse små klyper som jeg festet håret bakover med, som at jeg samlet små deler av håret foran fra hårfestet og bak til ca. midten av hodet.

Håper det hjalp!

Skrevet

John Frieda Frizz-Ease-produkter! Fås på Vita, er ikke kjempedyrt og funker virkelig på brusete, tørt hår.

Skrevet
John Frieda Frizz-Ease-produkter! Fås på Vita, er ikke kjempedyrt og funker virkelig på brusete, tørt hår.

Jeg har et par Frizz-ease produkter fra John Frieda, og det funker på bruset, men jeg vil gjerne også slette ut håret litt. Kikka faktisk på KMS flatout shampo+balsam igår, så da får jeg prøve de!

Takk for tipsene! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...