Gjest mads Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Hvordan serverer dere biffmiddag? Hva pleier dere å ha som tilbehør?
LilleBille Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Skal det være skikkelig biffmiddag har vi fløtegratinerte poteter til (evt. pommes noisettes), stekt løk, brokoli og gjerne asparges, og stort sett bearnaise saus (men kan variere med rødvinssaus). Biffene steker jeg kort på hver side - mange ganger, med hvile imellom. Da blir de helt topp.
Gjest gjest husfrue Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Vi bruker fløtepoteter, røsti eller ris, pannestekte grønnsaker (gulrot, brokkoli, blomkål)og saus etter humør, pannesaus med fløte, rødvinssaus eller peppersaus. Om høsten serveres det soppstuing eller stekt sopp i stedenfor grønnsaker.... Steker tempererte biffer på høy varme, 1,5 minutt på hver side. Så får de hvile litt før servering, og da er de perfekte for oss!
Kjetil S. Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Hvordan serverer dere biffmiddag? Hva pleier dere å ha som tilbehør? Fullt og helt meg selv. :-)
Gjest mads Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Takker for svar!! Tenkte å servere biff med fløtegratinerte poteter, grønsaker og stekte champion med champion saus til og gjerne hvitlkøksbaguetter.. Høres dette ok ut? Noe jeg har glemt eller burde ha annerledes?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Takker for svar!! Tenkte å servere biff med fløtegratinerte poteter, grønsaker og stekte champion med champion saus til og gjerne hvitlkøksbaguetter.. Høres dette ok ut? Noe jeg har glemt eller burde ha annerledes? Høres godt ut, men må ha litt salat til jeg da..Gjerne tomatsalat. Godt med noe friskt til
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Vi har alltid potet av et eller annet slag til, stort sett føltegratinert eller ovnsbakte potetbåter. En sjelden gang bakt potet eller pommes frites. Av saus veksler vi mellom bearnaise og soppsaus. En sjelden gang balsamico saus. Av annet tilbehør har vi gjerne stekt sopp, stekt løk, mais og/eller brokkoli. Evt. vanlig grønnsaksblanding med gulrot, erter osv. Jeg vil gjerne ha en god salat til, men samboeren min er ikke så glad i det så det blir stort sett grønnsaker.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #8 Skrevet 29. desember 2009 fløtegratinerte poteter, soppstuing (stekt sopp med fløte, salt og pepper), mais, brokkoli.... nå ble jeg sulten, kanskje biff til middag i morra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå