Gjest Gjest_mum_* Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 vi har fått i opdrag å ha med desserten. Har hørt noe om dronning maud pudding.Har aldri smakt den. Er den å anbefale? Eller tilslørte bondepiker? hvilken er best? Andre forslag?
AnneMarthe Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Jeg har aldri smakt noen av de du nevner, har alltid innbilt meg at jeg ikke liker det. Karamellpudding, hjemmelaget sjokolademousse, hjemmelaget bringebæris med varme bær er noen forslag jeg har. Det er også mange gode iskaker du kan lage. Jeg lager ofte osteiskake, daimiskake, oreoiskake eller nonstop-iskake, og de slår alltid an for både barn og voksne. Det er også veldig deilig at man kan lage de et par dager i forveien Bare si i fra om du vil ha oppskrift på noe av det.
Arkana Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Dronning Maud Pudding er veldig godt. Tilslørte bondepiker er jeg personlig ikke så glad i, men det er jo ikke meg du skal lage mat til. Selv skal vi ha hjemmelaget karamellpudding til nyttårsdessert.
Tuline Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 AnneMarthe; jeg kunne veldig gjerne tenkt meg oppskrift på osteiskake og oreoiskake! Pleier alltid å ha karamellpuddig på nyttårsaften her i huset, men tror jeg vil gå for noe nytt i år (hvis det blir alt for store protester får det bli i tillegg )
cilipili Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Dronning Maud er fantastisk godt. Liker også tilslørte bondepiker, men da må den endres litt. Jeg blander også vaniljekrem oppi kremen, og har knust bixit med litt kanel istedet for knuste julekaker. Blir mye bedre. Et annet forslag er pannacotta med hvit sjokolade. Sinnsykt godt!
Draum Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Jeg liker ikke Dronning Maud-pudding. På nyttårsaften skal vi servere sjokoladepudding og sitronfromasj, håper alle liker minst en av delene.
AnneMarthe Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Oreoiskake Ingredienser: 2 pakker Oreokjeks, det blir til sammen 32 kjekser 50 g smeltet smør 4 eggeplomer 100 g sukker 3 dl kremfløte 1 vaniljestang - Ha 20 Oreokjeks i en pose, og kjevle det fint. Ta kjeksen i en springform (24 cm) og bland inn smeltet smør. Trykk det ut slik at det blir jevnt fordelt i formen med en gaffel. - Pisk eggeplommer og sukker luftig. Tilsett frøene fra vaniljestangen. Pisk kremfløten til krem og vend det inn i eggedosisen. - Grovhakk resten av kjeksen. - Hell halvparten av iblandingen i formen og fordel over halvparten av de grovhakkede kjeksene. - Hell over resten av iblandingen og pynt med resten av de hakkede kjeksene Osteiskake 16 digestivekjeks 1 pakke philadelphiaost 3 eggeplommer 2 dl sukker 3 dl fløte 1 ts sukker 3 eggehviter - Kjevle kjeksen til fint pulver. Halvparten av kjeksen haes i en springform (24 cm) med plastfolie i bunn. - Pisk 3 eggeplommer og 2 dl sukker luftig - Ha philadelphia osten i eggeblandingen - Pisk 3 dl fløte og 1 ts sukker til krem, og bland det med den andre blandingen - Stivpisk 3 eggehviter og vend det forsiktig inn i den andre blandingen - Ha ismassen i formen og hell over resten av den knuste kjeksen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå