Gjest V. Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Jeg har ikke hatt vanlig menstrasjon på over 4 år. For fem-fire år siden fikk jeg en spiseforstyrrelse, jeg gikk da på p-piller og opprettholdt menstrasjonen ved å bruke p-piller. Legen mente det ble som en "falsk-menstrasjon", men at det var viktig for å opprettholde hormonbalansen. For ca 2 år siden sluttet jeg på p-pillene, og har ikke hatt menstrasjon etter det. Jeg har vært hos gynokologen og det er ikke noe som tyder på at jeg skal få tilbake menstrasjonen innen den nærmeste fremtid. Gynokologen målte også hormon nivået mitt, det var normalt. Men jeg fikk ikke vite hva som er konsekvensene av at jeg ikke har menstrasjon. Så, er det noen som vet konsekvensene av og ikke ha menstrasjon over lang tid? Jeg aner ikke om jeg får den tilbake heller. Nå er jeg jo frisk fra spiseforstyrrelsen, og vært det en stund, men får ikke tilbake noe menstrasjon. Kanskje er den borte for alltid?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Konsekvensen er bare at du sannsynlig ikke har eggløsning og dermed heller ikke kan bli gravid, men ikke stol på det om du IKKE vil ha barn. Plutselig kan en eggløsning skje før du igjen får mensen. Ellers er det ikke farlig å ikke ha mensen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå