Gå til innhold

Hvor privat er søppelet ditt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått meg hund og har selvsagt med meg poser til å ta opp avføring i.

Det jeg lurer på er kort og godt om DU synes det er greit at jeg kaster den lille sorte posen med hundeavføring i din søppelkasse slik at jeg slipper å bære på den helt til jeg kommer hjem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Putt posen i lommen, ikke i andres søppel!!

Skrevet

Synes dette er helt greit. Bosset skal i bosset, samma hvem sitt boss det er. Hva har det å si om jeg plukker opp etter hunden min og kaster det med en gang i et annet sitt boss? Jeg rydder bare opp etter meg som en pliktig samfunnsborger.

Skrevet

Om du må inn på min eiendom, eller ikke ser søpla fra veien så dropp det. Står søpla mi ved veien så kan du kaste det oppi.

Skrevet

Står søpla mi innen noen få skritt fra veien, så værsågod, og takk for at du plukker opp :) Men husk, om det er kildesortering i mitt område, å sortere riktig (dvs i mitt tilfelle, vrengt bærepose med dobbel knute utenpå bæsjposen), så jeg ikke får bot for feilsortert søppel.

Skrevet

For min del kunne du gjort det, da jeg selv har hund og kaster drittposer i egen søppel. Men jeg gjør det ikke selv, kaster ikke hundedritten i ukjente søppelkasser (bortsett fra bussholdeplassene sine spann) da jeg vet folk kan reagere på dette. Så jeg vil ikke anbefale deg det, med mindre du vil ha en skikkelig skyllbøtte en dag.

Skrevet
For min del kunne du gjort det, da jeg selv har hund og kaster drittposer i egen søppel. Men jeg gjør det ikke selv, kaster ikke hundedritten i ukjente søppelkasser (bortsett fra bussholdeplassene sine spann) da jeg vet folk kan reagere på dette. Så jeg vil ikke anbefale deg det, med mindre du vil ha en skikkelig skyllbøtte en dag.

Mye på grunn av den mulige skyllebøtten jeg ønske å vita hva AKKURAT DU mener om det :-)

Skrevet

Om jeg går forbi en privat søppeldunk og jeg har et sjokoladepapir i hånda, kaster jeg det der. Jeg ville derimot ikke gjort det med en hundepose; det er ganske annerledes. Om hundeeieren kaster en hundepose oppi søpla, og så kommer huseieren og kaster noe tungt oppå det, kan resultatet bli ganske ufyselig.

Jeg ville ikke likt det om jeg skulle oppdage at det plutselig lå en sprukket, stinkende hundepose i søpla mi.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Kunne ikkje brydd meg mindre. Hadde eg hatt privat boss, syns eg det hadde vært bedre folk kasta posen i bosset mitt enn at de slang den fra seg ein eller annen plass fordi de ikkje gadd bære den med seg (det har sambo gjort, han kasta posen på sjøen så eg ikkje kunne plukke den opp igjen heller, grrrr :kjefte: ). Det verste eg ser når eg går langs veien er å plutselig se ein svart hundepose under litt gress, blader eller greiner. Ser det til og med langs skogsveier ett stykke oppi lia. Da syns eg det er bedre å bare la dritten ligge, for den vil ihvertfall forsvinne. Det gjør ikkje posen.

Har to bikkjer sjøl og eg plukker sjeldent opp etter min hund, sambo plukker alltid opp etter sin (men det skal sies at min driter ett stykke vekk fra veien, hvor folk ikkje går, inni skogen/under busker og kratt, så tenker det er bedre å la det ligge "skjult", enn å plukke opp noe som er naturlig og vil forsvinne av seg sjøl etterhvert).

Når eg plukker opp, kaster eg posen i felles boss, her er det få steder med "privat" boss nemlig.

Gjest negasjon
Skrevet

Jeg gjør mitt beste, men for at ikke naboen ska se, kaster jeg alt i søpla innebærende tomme flasker...

Så jeg synder.

Gjest strykebrett
Skrevet

Helt i orden om du hadde gjort det hos meg.

Skrevet

Velkommen skal du være hos meg. Men husk å kjøpe nedbrytbare poser, så kan du kaste dem i komposten! Den stinker jo forøvrig uansett.

Skrevet

Som nevnt over, kan disse posene faktisk sprekke om de får noe tungt eller skarpt over seg, og det er bokstavelig talt en DRITTjobb å rydde opp igjen! Har skjedd et par ganger hos oss, så jeg synes overhodet ikke noe om at folk kaster sitt søppel i mine kasser.

Vi bor i tillegg langs en ganske traffikert turvei, og merker det faktisk på mengden søppel. Om sommeren kommer de sjeldnere og henter søppel hos oss, og det er da mange som går tur i området. Hver gang søppelet har blitt tømt, har jeg måttet skylle vekk rester av hundemøkk, is og annen dritt som ikke kommer fra oss selv. I sommervarmen begynner gamle matrester å stinke og ikke de blir skylt vekk. Når mange putter sin søppel i min kasse, fylles det faktisk opp av min plass, folk har faktisk vært så frekke at de har kastet engangsgriller og diverse, som har tatt opp en tredjedel av dunken! :kjefte:

For oss er det ikke mulig å flytte dunken til et annet sted, uansett må den stå nærme veien. Har hørt med kommunen om de kan sette opp dunker, men de gidder ikke.

SÅ PLEASE, LA OSS FÅ HA SØPPELDUNKENE VÅRE I FRED!

Skrevet

Hundeposer må folk gjerne kast ei søppeldunken vår, men ikke vanlig husholdningssøppel. Problemet er bare at vi har fått lås på dunkene, så det er bare de med nøkkel som får de opp.

Skrevet

jeg liker ikke at du kaster i min dunk, men det kommer mest av at det er en søppelkasse på busstoppet 5 skritt unna som jeg syns kan benyttes.

Om jeg er ute i haven derimot, og du spør om det er greit å slenge posen i min dunk så blir svaret ja.

Skrevet

Hundeposer og annet småtteri kan gjerne kastes i min dunk! :)

Jeg ble derimot mindre glad da noen hadde brukt søppeldunken ved sommerhuset vårt- og kastet poser med rekeskall der. I sommervarmen. Med tømming ukentlig.

Ikke bare stinket det aldeles ufyselig, det var i tillegg kommet maggotter oppi! Grøss og gru! :spy:

Men bortsett fra det har jeg ikke noe veldig eierforhold til søppeldunken min, og vil heller ha hunderposer og sjokoladepapir der enn i veikanten. No problem!

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Jeg har flere svar til spørsmålet ditt.

Hvis du kommer gående forbi og spør om du kan legge posen i dunken min: Værsågod!

Hvis jeg åpner dunken og finner ut at noen har kastet søppelet sitt der uten å spørre, da blir jeg snurt. Fyll opp din egen dunk, eller spør. Her har vi kildesortering, og om det var en hundepose eller et ispapir, så kunne jeg få bot for å ikke pakke inn søppelet på rett måte.

Og jeg kunne aldri finne på å putte noe i andres private dunker!

Skrevet (endret)

Jeg har hund og plukker alltid opp etter hunden. Posen kaster jeg i den nærmeste søppeldunk jeg passerer som står nær veien. Har aldri hatt noe problem med det.

Endret av miss daisy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...