Gå til innhold

Ubrukt kinobillett!


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Skal på kino, men har dessverre kjøpt en billett for mye. (rettere sagt, har en venninne som ble syk)

Får vi pengene igjen for den ene billetten? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Dersom de følger kjøpsloven så får du vel byttet den inn.

Synd mannen er på jobb id ag ellers skulle jeg sett filmen sammen med deg jeg !

Hvilken film ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kino gjelder ikke for kjøpsloven. Dessuten har man aldri krav på å få bytte noe som helst, og aldri å få penger igjen. Det er ektsraservice fra butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Dersom du er tidelig ute, så kanskje... dersom de da kan få solgt den til noen andre.

Men du har nok ikke rett på det nei, så, du må ha litt flaks trur jeg....

Jeg og ei venninne klarte å få BYTTE billetter en gang (altså få se en annen film enn vi hadde kjøpt bllette til), fordi dama godtok å gjøre det siden sytemet lit henne få "kjøre dem tilbake til salg" og da var det greit, men... å få levert inn en, det er nok ikke en rett man har nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kino gjelder ikke for kjøpsloven. Dessuten har man aldri krav på å få bytte noe som helst, og aldri å få penger igjen. Det er ektsraservice fra butikkene.

jeps, det er mange som feilaktig tror at man har krav på å bytte varer i butikk. hadde en gang en dame som var gift med en advokat i butikken vår, hun skulle komme tilbake med han og riktig paragraf i kjøpsloven, vi så henne aldri igjen. (hun mente hun hadde 30 dagers bytterett) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var en gang for å kjøpe billetter, da kom det en mor med to billetter som sønnene hadde kjøpt til en film den dagen -de hadde ikke sett at den startet veldig sent. Hun fikk levere de tilbake. Så billettøren kan sikkert bruke skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kinoen hvor jeg jobber pleier vi å gjøre det slik at hvis kunden kommer i god tid før, så kan de enten få en fribillett eller bytte billetten til en annen film en annen dag. En sjelden gang gir vi pengene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...