Gå til innhold

Dere som har fått en diagnose

Fremhevede innlegg

Gjest helsearbeider
Skrevet

Hvilken diagnose har dere fått og hvordan har denne påvirket livet deres i positiv eller negativ rettning?

Jeg spør fordi det finnes så mange varianter her, noen sier at diagnosen var lik hjelp og forståelse, mens andre sier at diagnosen ødela livet deres som følge av medisiner, fordommer og mangel på håp for bedring.

Håper så gjerne at nettopp du vil dele noen erfaringer angående dette :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pasta_*
Skrevet

Jeg har fått diagnosen vestibulitt etter plager i 3 år. Å bli diagnosert og få et behandlingsopplegg ga i utgangspunktet håp, mest av alt fordi jeg endelig traff leger som tok seg tid, hørte på med og tok meg seriøst.

Skrevet

fikk mye hjelp etter å ha fått diagnose som var svulst på skjoldbruskkjertel.

det første jo til at jeg fikk opererert den vekk etter 3 år med sykdom.

etter dette fikk jeg jo dermed igjen diagnosen lavt stoffskifte som gjorde at jeg etterhvert fikk de medisinene jeg trengte.

bortsett fra at jeg har en diagnose som gir meg rett til medisiner, så synes jeg diagnosen i seg selv virker undervudert og lite forsket på - iallefall iht hva jeg ser jeg og andre opplever som utfordrende og hva den jevne fastlege mener skal merkes i hverdagen/funksjonsnivå etc.

men det har hjulpet meg selv til å forstå hva det er som ksjer med kroppen min, og det kan virke avskrekkende ifht å ikke kunne klare å plassere symptomene på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...