Gå til innhold

Hvorfor vegetarianer og ikke veganer?


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Mange veggiser forteller at de er veggiser pågrunnav dyra. Men hvorfor blir dere ikke veganere?

Å bli veganer hjelper dyra mye mer når man tenker over det.

Det er jo mange grunner til å være vegetarianer men ikke veganer men er det pågrunnav dyra syns jeg man burde ta skrittet ut og bli veganer eller iallfall spise og drikke økologisk melk og egg.

Jeg er selv vegetarianer, dette er pågrunnav miljøet, jeg orker ikke tanken på å spise dyr. For meg er ikke det mat. Og så er det pågrunnav helsa. Jeg bor forsatt hjemme, jeg er 15år. Så fikk så vidt lov til å slutte med fisk, men kjøtt godtok de med en gang.

Noen ganger tenker jeg på å bli veganer. Men helt ærlig så tror jeg ikke det er så sundt å være veganer. Tror det er sunnere å være vegetarianer.

Og dyra har det da ikke så ille hvis man velger økologisk melk og egg? spesielt siden det er i Norge. Tror kuer og høner har det værre i Usa foreksempel. Og jeg bor jo hjemme, så det er ikke snakk om at jeg får lov til å slutte med egg og melk. Men tror jeg aldri kommer til å slutte med det heller. Hovedgrunnen til at jeg er veggis er ikke pågrunnav dyra.

Så til spørsmålet:

Hvorfor er dere vegetarianer og ikke veganer eller omvendt?

Hva er grunnen til at dere ble veganer/vegetarianer?

ps: man er ikke veggis hvis man spiser fisk. Men dere som spiser fisk kan godt svare alikavel men ikke kall dere vegetarianere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...