Gjest geri Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Jeg var alene i jula i år fordi jeg ble syk. En venninne kom med litt mat på døra. Jeg sov for det meste, så jeg opplevde at det ikke var noen jul i år. Egentlig skulle jeg reist hjem til familien, men jeg lå i en uke og er enda ikke bra. For meg var det litt trist å være syk alene, men ikke å være alene i jula. Noen andre som har vært alene i jula og hvordan var det?
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Hjelp det var trist. Godt du holder på å bli bedre og at det venter mange fremtidige julefeiringer.. Selv har jeg aldri feiret julen alene, men folk har sagt at det kan være hyggelig. Jeg vil anta at det blir hva man gjør det til, men selvsagt kan det vel være ensomt også. God bedring forresten
Gjest Maxtor Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Feiret jul alene ifjor. Det er den mest behagelige jula jeg har hatt i hele mitt liv.
Cata Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Har feiret jul alene de siste 4 julene. Vanligvis synes jeg det er koselig. Jeg lager god middag, ser TV, sitter ved PC'n og snakker med familien på telefon. Men akkurat i år føltes det faktisk ensomt. Ikke vet jeg hvorfor, for som sagt har jeg ikke hatt problemer med det før. Håper det ikke blir en vane å føle det slik. God bedring til geri. Alenejul+ syk i tillegg hørtes ikke veldig morsomt ut.
Pjukset Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Jeg feiret jul alene både i fjor og i år pga sykdom. Syns egentlig ikke det var så ille
Gjest geri Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Takk for go`bedring meldinger. Joda, det går bedre, men jeg føler meg enda slapp og hodepinen og varm følelse i panna kommer og går. Jeg har feiret jul alene før, da var jeg også syk og bare sov. Men da bodde jeg i nærheten av familien så jeg kunne få besøk. Det ser faretruende ut for nyttårsaften også, siden alle har reist bort og jeg har ikke økonomi til å ta en dyr flybillett hjem. Men jeg har i mange år (da jeg bodde hjemme) brukt nyttårsaften sammen med en venninne til å passe par, tre bikkjer i hytta hennes så jeg er vant til å ikke ta helt av. Jeg har opplevd verre julaftner enn denne, ikke hos min familie, men hos en eks sin familie.
MissStiles Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Jeg var hjemme hos foreldrene mine en dag før jeg ble syk. Da valgte jeg å dra hjem. Så jula ble ikke helt som planlagt.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Pyser. Klarer dere ikke å være alene i en uke, hvor som helst (i anstendige kår), når som helst? Jul eller ikke, det spiller liten rolle. Du er voksen nå.
Gjest Gjest_alene_* Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 Jeg var alene i jula, riktig nokk hade jeg "familije" i nærheten men pg div i faminlijen har jeg valgt di bort. Så jeg var alene fra den 22, riktig nokk en hygeligt onkel var innom mellom alt han bedrev, men det er faktisk godt å være alene. Nytårs aften blir enda bedre jeg har reist på hytta og hær er det 10+ på stua. Gleder meg til en stille uke har ingen julefølelse.
Teriyaki Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 Julen betyr utrolig mye for meg! Så aldri om jeg hadde kost meg i julen dersom jeg var alene. Hadde ikke klart det selv om jeg prøvde.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. desember 2009 #11 Skrevet 28. desember 2009 har feira jula aleina flere ganger, og må si at det var litt stusslig, men heilt greit, laga meg god mat, kikka på tv og kosa meg med gavene, det blir hva en gjør det til....
Gjest geri Skrevet 29. desember 2009 #12 Skrevet 29. desember 2009 har feira jula aleina flere ganger, og må si at det var litt stusslig, men heilt greit, laga meg god mat, kikka på tv og kosa meg med gavene, det blir hva en gjør det til.... Jeg har kanske vært heldig som har vært for syk til å være våken lenger tid av gangen, men fikk bare et lite stikk i hjertet julafen, siden jeg helst skulle ligget syk hjemme og fått ligg omsorg. Men så syntes jeg ikke synd i meg selv. Varm seng, vann pluss den maten jeg klarte å få i meg - det gikk i smultringer i tre dager, som venninna mi kom med. Jeg hadde mat i fryseren, men klarte ikke lage mat, men det var jeg for stolt til å si til andre. Nå når jeg er bedre, savner jeg at noen ber meg på lutefisk eller ribbe eller en stek...
Gjest brutal_mann Skrevet 29. desember 2009 #13 Skrevet 29. desember 2009 Var frivillig alene. Vil bli gjentatt neste år.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #14 Skrevet 29. desember 2009 Regner med at dere som var alene og virkelig likte det, har dårlig erfaring med jula. Dårlige familieforhold, osv.
Gjest Transemann 35 Skrevet 29. desember 2009 #15 Skrevet 29. desember 2009 Hei, var for første gang alene i julen. Det har gått verldig bra det. Har kost meg i fine kjoler og annet fint jentetøy hele tiden. Hatt god mat og drikke(litt fot mye da). Dagleg trimmtur. Pyntet fint til jul har jeg også.
Gjest Maxtor Skrevet 29. desember 2009 #16 Skrevet 29. desember 2009 Regner med at dere som var alene og virkelig likte det, har dårlig erfaring med jula. Dårlige familieforhold, osv. Nope, elsker familien, ingen problemer der. Og ingen dårlige erfaringer med jula.
Gjest lucile Skrevet 29. desember 2009 #17 Skrevet 29. desember 2009 Pyser. Klarer dere ikke å være alene i en uke, hvor som helst (i anstendige kår), når som helst? Jul eller ikke, det spiller liten rolle. Du er voksen nå. Spørsmålet er om DU er voksen, som definerer mangel på voksenhet ut ifra at mennesker synes det er kjipt å være alene i jula.
Larsern Skrevet 29. desember 2009 #18 Skrevet 29. desember 2009 Tilbragte julaften alene, veldig behagelig.
Gjest geri Skrevet 29. desember 2009 #19 Skrevet 29. desember 2009 Jul alene er ok, men jeg har alltid vært syk med feber og bare sovet de to gangene det har skjedd. En gang som jeg ikke regner med, lå jeg på sykehus og det var den mest triste julen jeg har hatt. Hvis jeg ikke hadde vært syk, hadde jeg fikset på noe i kåken, eller ordnet bilder osv hvis jeg var alene. Nyttårsaften skal jeg også være alene, jeg er bedt bort men synes de blir så overstadig fulle at jeg jeg spyr før jeg har tatt to øl. Typen treffe alle vegger, rive ned ting...og dette er voksne mennesker, i alle fall når de er edru.
Gjest Spiritus Skrevet 29. desember 2009 #20 Skrevet 29. desember 2009 Jul alene er ok, men jeg har alltid vært syk med feber og bare sovet de to gangene det har skjedd. En gang som jeg ikke regner med, lå jeg på sykehus og det var den mest triste julen jeg har hatt. Hvis jeg ikke hadde vært syk, hadde jeg fikset på noe i kåken, eller ordnet bilder osv hvis jeg var alene. Nyttårsaften skal jeg også være alene, jeg er bedt bort men synes de blir så overstadig fulle at jeg jeg spyr før jeg har tatt to øl. Typen treffe alle vegger, rive ned ting...og dette er voksne mennesker, i alle fall når de er edru. Da ville nok jeg også holdt meg hjemme alene, foran det..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå