Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Dere med psoriasis i hodebunnen...Får dere mye kløe og flassing?
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Jepp. Men bruker spesialsjampo en gang i uka, den fikser det
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 River dere løs flakene i hodebunnen, eller lar dere det løsne naturlig? Jeg merker at jeg har lagt meg til en uvane med å sitte og klore og rive når jeg sitter og ser på tv eller lignende.
Aftensol Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Prøv en sjampo som du kjøper på apoteket som heter selukos... Den er kjempebra!! Bruk den hver gang du dusjer en stund, så trapper du ned til feks annenhver gang en stund, en gang i uken osv.. Jeg bruker den kun når jeg klør i hodebunnen, kan gjerne gå et par mnd mellom hver gang jeg må bruke den... Eneste ulempen ved den er at den lukter ekkelt... Men det er verdt det!!
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Reduserer den selve utslettet og flassinga og?
Gjest Erik Skrevet 2. april 2011 #6 Skrevet 2. april 2011 Det er smart å bruke en shampoo med tjære. Jeg brukte en shampoo som heter Polytar. Og så en vanlig shampoo som ikke inneholder for mye lukt et par ganger i uken. Dove fungerte for meg. Når man først har fått psorisais i hodebunnen kommer det gjerne i nakken og rundt ørene også. Denne shampoen ordnet det for meg. Men det kom tilbake når jeg sluttet med shampoen. Helt til jeg bestemte meg for å finne ut av hva som trigget psoriasisen for meg. Det fant jeg ut og det kan leses mer om det på min blogg som heter Psoriasis Behandling
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #7 Skrevet 2. april 2011 Håper jeg kan låne tråden din og spørre om noe: jeg har lest at når det gjelder psoriasis i hodebunn så er det alltid et skjellende utslett? Hvordan vet dere sikkert om det er psoriasis dere har? Jeg klør noe veldig, og det kommer store hudflak noen ganger, men syns ikke det passer beskrivelsen for hverken psoriasis eller seboreisk, og sensitiv hodebunn er ikke slik at man klør som en gal, da er det litt verre enn bare sensitiv? Jeg klør og klør og klør, og er ifølge frisør ildrød i hodebunnen enkelte ganger. Når jeg klør blir håret fett, og når håret lengre enn 4-5 cm føles det som om det ikke kommer nok luft til, slik at det klør ennå mer. Noen av dere som har psoriasis som kjenner dere igjen i denne beskrivelsen?
angie Skrevet 2. april 2011 #8 Skrevet 2. april 2011 Jeg flasser ikke så veldig mye. Om jeg gjør det, er det p.g.a. at jeg klorer vekk skorpene. Har funnet ut om jeg ikke klorer bort skorpene, da mister jeg masse hår! Og det vil jeg jo ikke. Jeg klør ikke så veldig mye i hodebunnen heller. Men jeg går til lysbehandling på revmatismen. Jeg bruker shampoo og balsam fra NISIM. Kjempeprodukter!!! Gå inn på nisim.no for å finne ut mer.
angie Skrevet 2. april 2011 #9 Skrevet 2. april 2011 Håper jeg kan låne tråden din og spørre om noe: jeg har lest at når det gjelder psoriasis i hodebunn så er det alltid et skjellende utslett? Hvordan vet dere sikkert om det er psoriasis dere har? Jeg klør noe veldig, og det kommer store hudflak noen ganger, men syns ikke det passer beskrivelsen for hverken psoriasis eller seboreisk, og sensitiv hodebunn er ikke slik at man klør som en gal, da er det litt verre enn bare sensitiv? Jeg klør og klør og klør, og er ifølge frisør ildrød i hodebunnen enkelte ganger. Når jeg klør blir håret fett, og når håret lengre enn 4-5 cm føles det som om det ikke kommer nok luft til, slik at det klør ennå mer. Noen av dere som har psoriasis som kjenner dere igjen i denne beskrivelsen? Jeg har trodd i 15 år at jeg hadde sebore. Men var til spesialist i forrige mnd, og der sa legen at jeg har psoriasis. Jeg har skorper på nesten hele hodebunnen, har langt hår, går med håret i hestehale store deler av dagen. Jeg klør ikke noe særlig. Har du fått sjekket det hos en spesialist? Si til fastlegen din at du vil ha en henvisning til en spesialist, så får du vite det med sikkerhet. Men det kan jo være at psoriasis-pasienter opplever det forskjellig fra person til person
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #10 Skrevet 2. april 2011 Det er smart å bruke en shampoo med tjære. Jeg brukte en shampoo som heter Polytar. Og så en vanlig shampoo som ikke inneholder for mye lukt et par ganger i uken. Dove fungerte for meg. Når man først har fått psorisais i hodebunnen kommer det gjerne i nakken og rundt ørene også. Denne shampoen ordnet det for meg. Men det kom tilbake når jeg sluttet med shampoen. Helt til jeg bestemte meg for å finne ut av hva som trigget psoriasisen for meg. Det fant jeg ut og det kan leses mer om det på min blogg som heter Psoriasis Behandling Hvis det virkelig er din blogg - hvorfor er rettskrivningen og språket ditt tusen ganger bedre i dette KG-innlegget?
Gjest Joppe Skrevet 2. april 2011 #11 Skrevet 2. april 2011 Kjøp salinsyre på apoteket og smør på "skorpene". La det være på over natten. Vask håret godt før du tar på noe som heter Betnovat. Dette må du til legen din for å få. Det hjelper! Var selv plaget i mange år, men nå er alt borte. Har nesten fått et nytt liv. Skikkelig plagsomt og flaut å få med flass på klærne og i håret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå