Gå til innhold

Schilla er svanger


schilla

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter å vært en smugtitter i andres dagbøker en stund, fant jeg ut at det er på tide å starte med en selv.

Jeg giftet meg i juli i sommer og er kommet i den alderen da det snart er på tide å få ut finger`n når det gjelder unger. Det siste pillebrettet ble derfor kastet uka før bryllupet. Etter å ha brukt piller i 8 år tenkte jeg at det helt sikkert ville ta noen måneder før kroppen kom i gjenge igjen. Men, neida. Det ble innertier på første forsøk... :o

Tok en test da jeg ikke hadde fått besøk av TR litt ut i august. Trur ikke at testen kunne blitt mer positiv. Et knallblått kryss lyste i mot meg.

Visste egentlig at den ville vise positiv før jeg tok den etter å lest om symptomene bl.a. her inne.

De første tankene jeg fikk var HJELP! Klarer jeg dette!?, Vi kan ikke få unger sånn som vi bor nå!, Hva med jobb til meg!? (Jobber nå som vikar ut 2003), Har vi råd til dette?! osv.

Men etter å ha snakket litt med mannen min, som blei vanvittig glad med en gang, har jeg roet meg litt. Heldigvis. Nå gleder jeg meg veldig egentlig...

Får fortsette å skrive en annen dag (Sitter på jobben nå...)

Shilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med både bryllup og baby i magen! :D

Håper du får et flott svangerskap. Alle slike bekymringer er det nok naturlig å få, men i de aller fleste tilfeller så ordner ting seg til det beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med positiv test.

Bare vent, etter hvert vil du glede deg masse. For alle blir det store endringer når det kommer et lite barn, men tror nok gledene vil oppveie alt når barnet først er der.

Klem fra Wit 30+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja nå er det lenge siden jeg skrev sist. Det har nemlig vært noen hektiske uker på jobben. Håper ikke det blir like lenge til jeg skriver neste gang.

Formen min er egentlig veldig bra. Hadde et par uker med litt kvalme, ellers kan jeg bli kvalm når jeg er veldig sulten eller har spist litt fort eller for mye. Fant også ut i helga at det ikke var noe særlig å sitte i baksete på svingete veier og ikke følge med på veien.

Den eneste plagen er at jeg er fryktelig trøtt. Etter jeg kommer hjem fra jobb, spiser jeg middag og leser avisa, og da kan jeg sove nesten til morgen etter hvis jeg får sjansen. Det går veldig utover husarbeidet kan du si. Har også en lang liste med ting som må gjøres før vinteren setter inn. Men jeg håper det kanskje kan bedre etter hvert.

Jeg ble tante for snart ei uke siden, og vi var å besøkte nurket på søndag. Han var helt skjønn!

Det var litt rart å sitte der med den lille babyen i armene og tenke på at om noen måneder sitter jeg sånn med min egen baby(!). Vi fikk selvfølgelig masse hint om at neste gang er det vår tur fra familien. Har nemlig ikke fortalt det enda. Vi tenkte vi skulle vente til jeg har vært hos legen, og dit skal jeg i morra.

Er også litt spent på hva legen sier om terminen. I følge Siste-mens-første-dag er terminen 8. april, men siden den siste mensen var en ppille-mens trur jeg ikke at den regnemåten er helt til å stole på. Men vi får se hva hun som kan det sier.

Mannen min jobber også veldig hardt med å få i stand overtakelsen av huset vi bor i før vi spretter nyheten. Hvis det ikke går må vi se oss om etter et annet hus. Vet ikke helt om jeg håper på det ene eller det andre egentlig. Men regner med at det ordner seg på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har ikke sett dagboken din før nå - er altfor dårlig til å stikke innom dagbøker, og det tok jo kjempelenge før jeg fikk ut fingeren og startet min egen også... :oops:

Gratulerer så mye med nurket i magen - er jo litt misunnelig da!

Kos deg med svangerskapet, og håper at boligsituasjonen ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Nå er jeg på plass igjen.

Tusen takk for hyggelige hilsninger i dagboka mi!

Formen min er nå veldig bra. Jeg begynner å få kul på magen. Må stadig legge bukser i haugen med bukser og andre klær som ikke passer lengre. En annen haug som stadig vokser er haugen med brosjyrer med babyutstyr... Det er min måte å "shoppe" på foreløpig. Kommer til å starte den ornt´li shoppinga etter nyttår.

Svigers har allerede sagt at de vil sponse vogn, men akk for en jungel med vogner og annet babyutstyr det fins der ute :o

Vi var på UL for et par uker siden. Det var en STOR opplevelse. Det lille nurket lå og vinket til mamma og pappa. Men h*n ville ikke vise fram hvilket kjønn h*n var da...

Men er alle mammaer overbeskyttende mot sine gravide døtre!?. Hun får nesten spader bare jeg løfte noe mer enn lommebok og mobil. Kan ikke fortelle henne at jeg må hente ved flere dager i uka for ikke å fryse ihjel eller at det for det meste er jeg som handler mat. Hvordan skal det bli etter at baby er født? Jeg veit jo at det bare er godt ment. Hun er vel fortsatt "høy" på tanken om å bli mormor...

Jeg har bare fire hele uker igjen å jobbe. Så tida fram til jul går fort!. Må jobbe et par dager i jula, men da er det som regel mest kos.

Har ingen ny jobb i sikte etter nyttår, men det skal akkurat gå mht fødselpenger. Og arbeidsledighetstrygd teller jo også som inntekt. Er formen fin kommer jeg til å melde meg for et vikarbyrå.

Men jeg (vi egentlig) skal jo ha tid til å gjøre innkjøp av babyutstyr, vasking/rydding jeg har utsatt i høst må gjøres og planlegging og innkjøp til oppussingen vi begynner på i januar, må gjøres.

Vi har masse oppgaver å kose oss med framover, så vi går en spennende tid i møte.

Vil hilse til alle andre som venter vårbarn i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med baby i magen (litt tregt å få med seg først nå :oops: ).

Hva hadde UL om terminen din? Stemmer den etter det du hadde regnet ut? Håper formen din holder seg like bra resten av svangerskapet.

:tommel:

Hilsen Zianta

PS! Kjempe søt avatar du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminen min er 17. april etter UL. I følge mens skulle termin være 10. april. Var litt usikker på menstermin siden jeg gikk på p-piller, og det blei full klaff den første pillefri måneden. Vi får nok et flott og varig minne fra bryllupsreisen vår...

Får mange gratulasjoner fra folk på jobben om dagen. Er bare vikar så jeg har ikke fortalt det til så mange på jobben. Men nå er det ikke noe tvil om hva som er i gjære. Syns det er veldig koselig med alle hilsningene. Ei ville strikke sokker også, for det pleier hun å gjøre til alle som får barn sa hun. Kjempekoselig.

Ellers går det stadig kortere tid mellom hver gang et plagg må legges i "passer-ikke-haugen" Akkurat det er litt kjedelig. Nå kan jeg bruke setningen "jeg har ingenting å ha på meg" og faktisk mene det.

Legen min sa også at jeg kom til å merke at magen virkelig begynte å vokse fra uke 20. Og det merker jeg absolutt.

Håper at mannen min snart kan kjenne at det er liv der inne. Han har ikke sagt noe, men jeg tror han gleder seg litt til det.

Kjøpte forresten Hakkespettboka for førstegangsfedre til ham. Den kan anbefales! Han humrer og ler, og leser høyt fra den for meg. Han leste der at jeg skulle bli klumsete og få dårligere syn. Akkurat det tror jeg han gleder seg til å se...

Klem fra Schilla

20+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, gratulerer, har lest igjennom dagboken din, veldig koselig at det klaffet for dere så raskt. Du har termin ca. en måned etter meg du da, jeg har 18. mars, og er derfor 25+1 i skrivende stund. Det er jammen spennende å gå gravid, og mannen din kan glede seg til at han også kan kjenne liv der inne. Min mann går sånn å småkjenner på magen min hele tiden, og har et stort smil om munnen.

Lykke til videre i graviditeten, holder et øye med deg jeg.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har ikke lest dagboka di før nå - så gratulerer med spiren i magen og velkommen som dagbokskriver!

Jeg ligger bare noen uker foran deg i løypa (termin 24. mars) og kjenner meg veldig godt igjen i "ånei, jeg har jo ingenting å ha på meg.." Bukser er en ting - men nå sklir jo topper og t-trøyer opp over magen...

Du kan forresten glede deg til den vordende far kjenner sparkene - min mann lå og mumlet i halvsøvne "babyen sparket meg..." før han helt skjønte hva han hadde kjent :-)

Lykke til!

hilsen ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen Ruby og Ragnhilds.

Har nå vært en snartur innom dagbøkene deres, og det virker som dere koser dere glugg ihjel som gravide.

Jeg har også kost meg veldig som gravid de siste to månedene. Men det blir litt for mye sofasitting om kveldene. Får ta meg sammen i helga. Unghunden vår (vel 6 mndr gammel) vil sikkert sette stor pris på en tur. Har lovet meg selv at jeg skal bevege meg minst tre ganger i uka.

Mannen min ble permittert fra jobben denne uka. Faktisk har han jobbet en måned lenger enn det han først fikk beskjed om, så det er jo bra.

Jeg jobber i et vikariat som går ut til nyttår, men i går snakket jeg med en av sjefene og han sa at de kunne ha bruk for meg over nyttår også. Jeg ble kjempeglad! Vi trenger de ekstra kronene vi kan få nå. Det er jo så mye som må handles inn til et lite nurk, og ikke minst som må gjøres med huset.

Tenkte kanskje jeg skulle spørre om jeg kan få 80% stilling. Hadde vært nydelig med en fridag i uka. Så hadde muligens helga blitt fri for husarbeid som bare MÅ gjøres... Jeg har så lite overskudd til det i uka.

Jeg har vært ganske sløv når det gjelder husarbeid denne uka. Prøver å teste ut mannen med hva han ser og gjør av slikt arbeid. (Er jo ikke sikkert at jeg kan greie å gjøre alt mulig i mars-april) Vel, han vasket ihvertfall opp i går. Tirsdag fikk jeg beskjed om at katta hadde tissa på gulvet. Regnet med at han hadde vasket det opp, men neida han hadde bare lagt en avis oppå :-?

Han må få litt skryt også da. Han har klyvd opp en god del ved disse dagene. Det er kjekt å ha til neste vinter. Og jeg får middag når jeg kommer hjem fra jobb.

Håper han er litt mer våken i helga som kommer. Forrige helg sov han stort sett. Han er nok sliten etter en hard sommer og høst med mye jobbing. Men håper han får litt tid til meg snart også. Det er så koselig når vi sitter å småprater om restaurering og baby om kveldene.

I dag drar han på jakt med drever`n vår, og blir borte til i morra. Jeg skal ut å handle julepresanger med mamma i kveld. Skal bli deilig å få unna de gavene som er de verste å finne på noe å kjøpe.

Begynner forresten å glede meg til jul. Er bare 20 dager igjen. Oi, må nok kjøpe noen julekort i dag. I fjor fikk alle hjemmelagde julekort. Føler at jeg har brukt opp min kreative side for i år. Det blei en del klipping, liming og fikling da jeg lagde innbydelser, bordkort osv. til bryllupet i sommer. Kanskje jeg får tid til å lage hjemmelagde julekort igjen til neste år??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Nå er det jammen på tide å skrive litt igjen!

Desember har vært en hektisk måned. I tillegg til alt det vanlig med julegaver, julepynting osv, var det barnedåp for mitt tantebarn. Vi er også blitt huseiere, slik at en del timer er gått med til lån, kontrakts-underskriving ol.

Første uka i januar har også flydd av gårde. Har vært masse nytt å komme inn i på jobben. Jeg har vært så heldig å få forlenget engasjementet mitt fram til midten av mars.

Hjemme har mannen min satt igang oppussing for fullt. Det er litt kaos nå men det blir bra til slutt tenker jeg. Vi må vel også bare innstille oss på å bo på en byggeplass noen år framover.

Jeg og den lille i magen har det bare bra.

Magen begynte virkelig å komme for fullt rundt juletider. Og jeg merker at jeg ikke er så smidig som jeg er vant til. Det er flere som sier at jeg ikke er så stor men... Ta på /av seg sokker og sko f.eks, eller å hente fram katta når han ligger å sover under salongbordet er ikke så enkelt lenger.

Det også mye liv for tida. Mannen min syns også det er morro å kjenne. Det er jo den eneste "kontakten" de to kan ha nå.

Vi har også begynt på utstyrslista vår. Kjøpte brukt stellebord med badekar i desember. Har også vært på et par butikkrunder med å se på barnevogner. Trur vi har bestemt oss, ihvertfall 90%. Kommer til å ta med mammaene våre en tur for å høre hva de syns. Barneseng har vi planer om å kjøpe på januarsalg. Tenkte jeg skulle prøve å rive løs mannen fra snekringa en kveld denne uka.

Den lille fikk også et par julegaver, så jeg trur vi skal være i rute.

Ønsker alle med barn i magen et godt nytt og spennende år! :Nikke:

26+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...