Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har økonomisk utdanning og jobber for tiden med regnskap. tall er ikke min sterke side, ikke det jeg liker å jobbe med. jeg liker mer skriving, drøftning og vurderinger. hadde flere valgfag da jeg studerte innen juss og fikk toppresultater der! har alltid likt å skrive! (skulle nok blitt jurist eller journalist, men nå er da ikke slik :fnise: )

tenker om en jobb som saksbehandler kan være midt i blinken for meg..!

kan man jobbe med det med bachelor i økonomi?

hvor kan man jobbe som dette? er det noen her som jobber som saksbehandler og kan si noe om hvordan du jobber og hvordan fikk du jobben?

setter pris på svar, er så greit å kunne spør "virkelige" folk enn å lese på nettet og ikke vite helt hva som er sant. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som saksbehandler, men det kan være så mangt. I mitt yrke trenger man ikke noen form for utdannelse da vi bare vurderer om folk har nok papirer til å få det de vil registrere registrert eller ikke. Det jobber mange studenter hos oss i sommerferien da vi har høysesong og de kommer fra alle studier.

Tror du må tenke litt mer hvilken form for saksbehandler du vil være og sjekke jobbannonsene og se om du finner noen som passer for deg eller alternativt gå til de bedriftene som har en saksbehandling som passer for deg. Advokater driver jo også med saksbehandling, men på et totalt annet nivå enn både du og jeg er kvalifisert for. ;)

Gjest saksbehandler
Skrevet

Jeg jobber som saksbehandler men innenfor et helt annet område enn økomomi. I avdelingen jeg jobber har 2 av saksbehandlerne bachelorgrad og 6 har mastergrad.

Gjest saksbehandler
Skrevet
jeg har økonomisk utdanning og jobber for tiden med regnskap. tall er ikke min sterke side, ikke det jeg liker å jobbe med. jeg liker mer skriving, drøftning og vurderinger. hadde flere valgfag da jeg studerte innen juss og fikk toppresultater der! har alltid likt å skrive! (skulle nok blitt jurist eller journalist, men nå er da ikke slik :fnise: )

tenker om en jobb som saksbehandler kan være midt i blinken for meg..!

kan man jobbe med det med bachelor i økonomi?

hvor kan man jobbe som dette? er det noen her som jobber som saksbehandler og kan si noe om hvordan du jobber og hvordan fikk du jobben?

setter pris på svar, er så greit å kunne spør "virkelige" folk enn å lese på nettet og ikke vite helt hva som er sant. :)

Jeg fikk jobben gjennom å søke på en utlyst stilling. Var også til intervju.

Her jeg jobber er det mye skrivearbeid (noe jeg egentlig ikke liker). Enkelt sagt er saksgangen slik at hver enkelt saksbehandler får tildelt saker, setter seg inn i saken, vurderer og konkluderer. Noen saker er tunge og komplekse mens andre er enkle og greie. Ofte er det slik at jo mer konflikter det er rundt en sak, jo mer krevende er det. Noen saker krever mange møter, befaringer osv. Man må også ha kjennskap til lover og regelverk, offentlig saksgang, politikk osv.

Skrevet

det hørres spennende ud!! håper virkelig jeg får en slik jobb...

er ingen slike utlysninger, har ikke sett det i tiden jeg har sett på ledige stillinger. sikkert 1 år :(

hvor jobber dere? er det i kommune eller privat?

håper det dukker opp ledig stilling innen dette! høres virkelig ut som noe for meg :)

Gjest saksbehandler
Skrevet

Jobber i det offentlige. Finnes det saksbehandlere i det private? Ser ofte stillinger utlyst innen min sektor. Vil tro din kompetanse kan brukes innenfor mange saksbehandlerområder.

Skrevet

Jeg jobber også som saksbehandler, privat. Har ingen spesiell utdannelse, og har rett og slett jobbet meg oppover. Søkte på en stilling i en bedrift jeg bevisst jobbet meg i retning saksbehandling. Gikk fint det. Ingen av de jeg jobber sammen med har utdannelse innen øk/adm. kun erfaring.

Gjest Heidi Heidi
Skrevet

Arbeidet et par år som saksbehandler i kommunal sektor, men innen et annet felt enn ditt. Felles for de fleste slike stillinger er vel at man må holde seg oppdatert på, og beherske det regleverket man forvalter. Mitt felt krever en del bruk av skjønn, og det er ofte en interessant balansegang.

Jeg hadde både enkle saker, og saker der det hadde vært mye konflikt. I kommunen må man også ofte forberede saker for politiske utvalg - og det er ikke alltid de er enige med administrasjonen. Man kan i tillegg måtte samordne saker mot andre forvaltningsorganer - og man lærer en god del om hvordan beslutninger blir tatt. Til sist bestod mye av jobben i veiledning av publikum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...