Gjest TS Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Hei har hatt en diskusjon ang tittelen spesisalpedagog ( vet det er ansettelsestittel) men noen mener at om man har tatt mastergrad i spesialpedagogikk betyr dette at vedkommende kan titulere seg som spesialpedagig, men så er det de som har tatt BA i spesialpedagogikk kan ikke de også titulere seg som spesialpedagog? Da er man vel like langt? Altså poenget med å ta master blir vel litt bortkastet? Noen som vet?
Kosemose Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Meg bekjent er verken pedagog eller spesialpedagog beskyttede titler. Ergo kan du titulere deg pedagog hvis du er kjørelærer og du kan si du er spesialpedagog hvis du har et mellomfagsemne i spes.ped. Tror jeg da.
Gjest ts Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Hva er da poenget med master i spesialpedagogikk da? Når alle kan titulere seg som det? Litt rart det der, men skal man da bare si at man har en master i det? Vi blir nok ikke enige her i huset, men ikke noen som vet noe mer om det?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Det er bachelor i pedagogikk, mned spesialisering/master i spesialpedagogikk. Spesialpedagog bli du etter master, pedagog etter bachelor.
lanine` Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Sånn jeg har forstått det går det ann å ta bachelor i pedagogikk, og ta master i pedagogikk. (og at man kaller seg pedagog, selv om man har tatt høyere utd enn bac. grad) Litt av det samme med spes ped.. Man kan ta vanlig bachelor i spes ped, og at man kan kalle seg spesialpedagog, men at man også si man er det når man har tatt master. Men som nevnt går det ann å ta mer fordypning på masternivå. Man kan f.eks. ha gått vanlig pedagogikk bachelor, og velge master i spes ped. (Man må ikke ha tatt bachelor i spes ped) (Dette er dog på Universitetet) Når det gjelder fagrettet ped utdanning, er jeg mer usikker.. Men de tar noe som heter Praktisk pedagogisk utdanning,(PPU). Og dette er gjerne etterutd. av noe annet som dans/musikk. Dette tar valigvis ca 1 år..
Kosemose Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Når det gjelder fagrettet ped utdanning, er jeg mer usikker.. Men de tar noe som heter Praktisk pedagogisk utdanning,(PPU). Og dette er gjerne etterutd. av noe annet som dans/musikk. Dette tar valigvis ca 1 år.. Hvis du f.eks har master i historie, kan du ta PPU og bli lektor. Da er du selvsagt også pedagog.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå