tineline Skrevet 29. desember 2009 #21 Skrevet 29. desember 2009 Har sånn JIF toalettvask oppi doen, og lar som regel det virke over natta. Resten av doen sprayes med et eller annet badevaskemiddel eller klorvann, og lar det virke en stund. Spyler så hele doen med dusjslangen Ofte virker plastringen enda skitten, da plukker jeg den av og skrubber med såpe. Neste morgen skrubbes doen oppi, og både dobørste og skrubb legges i klorvann så det blir rent igjen, før det skylles og settes på plass. (Nå har jeg et morsomt bad å vaske, siden jeg kan spyle hele rommet med dusjen... Hurra for vannkrig med meg selv! :D ) Oi, tenk å bruke to dager på å vaske do, da blir den ren gitt! Jeg bruker ECOVER dovask oppi, lar det virke ca 10 min mens jeg vasker vasken og slikt. Skrubber med dobørsten - har fått sånn ny fin med liten ekstrabørste på til å ta oppunder kanten. Setet og toppen på skåla vasker jeg med dopapir og ECOVER spray, mens lokket og utsiden av doen vasker jeg med svamp.
Gjest mil Skrevet 29. desember 2009 #22 Skrevet 29. desember 2009 Oi, tenk å bruke to dager på å vaske do, da blir den ren gitt! Hehe, vel... Tar det som regel i sammenheng med å vaske gulv og vask på badet, samt kattedo, men akkurat dovasken tar vel ti minutter, omtrent. Synes det er greit at doen vasker seg selv over natta
Mermaid Blues Skrevet 29. desember 2009 #23 Skrevet 29. desember 2009 Jeg bruker plasthansker og skuresvamp til å rengjøre setet (og rundt) med varmt vann og baderomsspray, og en egen klut til å tørke støv oppå lokket og cisternen. Vasker "trekkned-knappen" med baderomsspray, vann og papir. Nedi toalettet bruker jeg domestos og skrubber med dobørste. Pleier også å skifte ut børsten rimelig ofte, og har den i en lukket metallsylinder (IKEA-sak) slik at den ikke vises til daglig. Tørker til slutt av hele stasen med papir. På folkeøgskole husker jeg vi hadde eget dovaskekurs (helt sant) og tipsene derfra henger fortsatt i, så jeg bruker dem fremdeles Det var mye det samme som mor og far lærte meg da jeg var liten. Bruker aldri klor til noe rengjøring, da jeg ikke tåler det.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #24 Skrevet 29. desember 2009 Jeg heller klor i potta og lar det virke en halvtimes tid. Ringen osv. vasker jeg med jif baderom.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #25 Skrevet 29. desember 2009 Det er mye rart man kan diskutere... Har dere noen håp og drømmer for 2010? (utenom nye effektive dovaskerutiner?)
tineline Skrevet 30. desember 2009 #26 Skrevet 30. desember 2009 Det er mye rart man kan diskutere... Har dere noen håp og drømmer for 2010? (utenom nye effektive dovaskerutiner?) Nei.
Søtpotita Skrevet 1. januar 2010 #27 Skrevet 1. januar 2010 Do børsten derimot, den vaskes nøye en gang i uken, og skiftes ut med en gang den begynner å bli litt velbrukt. Korleis vaskar du denne? Sjølv vaskar eg heile doen utvendig (hugsar også på trekkaren) og setet med Jif skurekrem (kastar filla etterpå). Deretter vaskar eg doen nedi med Domestos, let det helst verke litt før eg byrjar å børste med børsten. Skiftar også børsten ofte og har den som regel i klor.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #28 Skrevet 1. januar 2010 Korleis vaskar du denne? Sikkert i oppvaskmaskinen. Må jo ha ren dobørste, vet du!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #29 Skrevet 15. august 2015 Jeg bruker en eller annen spray for baderom, sprayer nedi do og på lokket. Tørker med engangs servietter. Bruker dobørsten nedi do for å skrubbe vekk bakterier. Anonymous poster hash: 87abf...30c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå