Gå til innhold

Feire nyttårsaften i København


Gjest Gjest_Trådstarter_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Hei!

Jeg og bestevenninna mi bestilte reise til København i siste litn i går, vi drar 30. desember og kommer hjem den 1.. Jo mer jeg enker på det, jo mer skjønner jeg at vi er absolutt ikke forberedt, og dette blir ikke noe bra med mindre vi hvertfall finner ut litt om stedet.

Derfor lurer jeg på:

1) Hvordan er transporten de dagene? Hvordan kommer vi oss fra flyplassen, til hotellet, som er i sentrum? (Vester Voldgade 89).

2) Åpningstider. Er butikker åpne den 30.?

3) Middag ute 31.. Hvor vil dere anbefalle to 18 år gamle jenter på lavbudsjett spise? Og burde vi ha booket på forhånd? Er det mulig å finne plass hvis vi bare kommer nyttårsaften og skal spise, bare vi to?

4) Selve nyttårsaften, utesteder. Ikke så kjekt å bomme og plutselig være på et rockested hvor folk setter inn sprøyter. Det er vel 18årsgrense på å komme inn på utesteder? Hva vil dere anbefalle? Av typen Xlnt i Oslo, for de som vet sånn ca hva det er.

Huff, vi vet jo ingenting om denne reisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg og bestevenninna mi bestilte reise til København i siste litn i går, vi drar 30. desember og kommer hjem den 1.. Jo mer jeg enker på det, jo mer skjønner jeg at vi er absolutt ikke forberedt, og dette blir ikke noe bra med mindre vi hvertfall finner ut litt om stedet.

Derfor lurer jeg på:

1) Hvordan er transporten de dagene? Hvordan kommer vi oss fra flyplassen, til hotellet, som er i sentrum? (Vester Voldgade 89).

2) Åpningstider. Er butikker åpne den 30.?

3) Middag ute 31.. Hvor vil dere anbefalle to 18 år gamle jenter på lavbudsjett spise? Og burde vi ha booket på forhånd? Er det mulig å finne plass hvis vi bare kommer nyttårsaften og skal spise, bare vi to?

4) Selve nyttårsaften, utesteder. Ikke så kjekt å bomme og plutselig være på et rockested hvor folk setter inn sprøyter. Det er vel 18årsgrense på å komme inn på utesteder? Hva vil dere anbefalle? Av typen Xlnt i Oslo, for de som vet sånn ca hva det er.

Huff, vi vet jo ingenting om denne reisen!

Hei!

1. Det går metro inn til sentrum (f.eks til Kongens Nytorv) og tog inn til Hovedbanegården fra flyplassen. Du kan prøve å gå inn på www.rejseplanen.dk og taste inn adressene, så får du opp hele reiseruta deres fra flyplassen og til hotellet :)

2. Butikkene er åpne den 30!

3. Jeg tror det er en god ide å bestille bord. Det er generelt ikke så dyrt å spise ute i Danmark, men prøv og søk litt på nett etter restauranter i København. Det finnes mange gode og billige! Det kommer litt an på hvordan mat dere vil ha nyttårsaften.

4. Du kan gå inn på www.kobenhavn.no/nattklubber.html og se om du finner et utested for dere. Det er litt forskjell på aldersgrensene, men i og med at det er torsdag, regner jeg med at de fleste har 18 års grense. Prøv og undersøk litt om LA Bar og Heidis f.eks er noe for dere. Ellers har du Luux og Fidels.

Håper dere får en god tur til København! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...