Gå til innhold

Opprettholde treningen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å opprettholde det å trene. Har klart å trene regelmessig i 2-3 mnd et par ganger, men så er det stopp. Nå trener jeg ikke utenom å gå tur med hunden min ca. 1 time hver dag. Men det hjelper ikke noe særlig. Skulle derfor gjerne ha noen råd til hvordan jeg kan opprettholde motivasjonen, og faktisk klare å trene regelmessig uten å stoppe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter med å opprettholde det å trene. Har klart å trene regelmessig i 2-3 mnd et par ganger, men så er det stopp. Nå trener jeg ikke utenom å gå tur med hunden min ca. 1 time hver dag. Men det hjelper ikke noe særlig. Skulle derfor gjerne ha noen råd til hvordan jeg kan opprettholde motivasjonen, og faktisk klare å trene regelmessig uten å stoppe :jepp:

For det første så er en time tur hver dag meget bra det!

For det andre, hvorfor stopper du? går du lei hva du trener, trener du det samme hver gang, hver uke? Får du ikke fremgangen/resultatene du ønsker? Ferie? Osv. Reflekter litt over hva som er grunnen til at du stopper å trene. Veldig ofte er det pga. at du går lei, du trener de samme gruppetimene, løper den samme runden osv. Variasjon er veldig viktig for motivasjon. Samt at du presser deg selv litt, få fremgang, merk at du gjør fremskritt på treningen, om ferie ofte gjør at du faller ut, så prøv å tren i ferien også, ta en joggetur på hytta eller i syden, eller ta med deg strikk, vekt manualer for å utføre styrkeøvelser.

Men det du kan ha i bakhodet også er den gode følelsen etter endt økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du likevel er ute og går, kan du vel løpe noen strekk innimellom? Lek med hunden, kast pinner og herje litt, da blir det straks mer pust og pes. Ellers kan man jo veve inn litt morsjon i hverdagen, f.eks. ta tåhev for leggene mens du pusser tenner, eller noen knebøy mens du venter på at pastaen skal koke etc. TV er en fin ting som man kan ta litt trening foran. Det trenger ikke være en hel økt, det er nok med noen øvelser innimellom for å være funksjonell. En smart en er å stå på knærne - ikke hvile på hælene, men stå oppreist. Hvis du i tillegg lener deg bare bittelitt bakover trener du balanse og kjernemuskulatur som bare det. Ut med armene også, så får de også litt - spesielt dersom du tar en hermetikkboks i hver arm. Og sånn kan du jo se på nyhetene uten å bli det grann sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...