Gå til innhold

Julegaver........noen forslag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja dere tror vel kanskje at jeg har klikka helt, men jeg har faktisk begynt og tenke på julegaver allerede. Jeg er i full gang med og brodere duk til svigermor etc.

Jeg har en hel del unger jeg skal kjøpe julegaver til så jeg tenkte kanskje det var noen som har noen gode forslag.

Skal kjøpe gaver til;

jente på 14 år, gutt på 11 år, 3 jenter på 3 år, 2 gutter på 3 år, jente på 6 mnd, gutt på 6 mnd, gutt på 7 år, og tvillinggutter på 4 år.

Jeg synes det er så vanskelig og finne på gaver så jeg trenger hjelp!!!!!

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene om det. Jeg handler gaver jevnt og trutt gjennom hele året :ler:

Folk synes jeg er sprø, men det er dem som springer som gale rundt like før jul uten noen ide`er og klager på økonomien etc, mens jeg sitter i ro og mak og nyter høytiden.

Jeg kjøper ting når jeg finner noe lurt, om det så er vår, sommer osv ... Er så mye enklere å kjøpe det når man ser det perfekte enn å ha glemt tanken ved juletider :o)

M.t.p. tips, så er min erfaring slik:

barn i alle aldre får masse leker til jul. Foreldrene håper derimot på noen nye klær, sengetøy e.l. I flere tilfeller viser det seg at også barna setter stor pris på "noe mykt". Kanskje et håndkle, ryggsekk e.l. med sitt eget navn brodert på.

Ta en tur innom nettsiden til Monogramservice.

I fjor kjøpte jeg barnehagesekker med det enkelte barnets navn på, og det ble satt stor pris på.

Jeg har egentlig en "uskreven regel" om at jeg kjøper klær + en liten ting utenom til jul, og leker e.l. ellers. Barn får masse til jul i forhold til bursdagen og er til slutt gjerne litt lei av å åpne gaver som skal monteres/ settes sammen for hver gang .

Ettersom du nevner brodering: hvis du er glad i håndarbeid kunne du jo kanskje laget noen dukkeklær, strikket artige luer osv.

Lykke til!

Skrevet

Er forøvrig selv ferdig med halvparten av julegavene og bursdagsgavene for i år :rodme::ler:

Skrevet

Dette tenker jeg ikke på før noen dager før julaften. Bruker 3 timer på å handle. Kjapt ja.

Gjest Gjest
Skrevet

I år skal jeg også være tidlig ute, da det er en viss fare for at vi selv får verdens beste julegave pr. express (fødte før tiden sist, så det er best å være forberedt). Det er vanskelig å gi råd uten å vite om barna har spesielle interesser. Jeg syns barn i dag (inkl. mine egne) har ganske masse leker, så jeg blir veldig glad om noen kjøper bøker eller morsomme/lærerike spill. Lego er nokså bankers også. Det er en klassisk leke ungene har i mange år, og finnes i ulike varianter tilpasset fra 6 mndr til 12 år. Jenta på 14 er vel kommet i den alderen at en pen sølvlenke el.lign. er "kult"?

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Min datter hadde satt mest pris på leker, da hun ikke har så mange. Sist jul synst jeg litt synd i henne, fo hun fikk nesten kun klær. Tror det var 1gave som var leke.

Til de litt eldre barna; visst de har mobil tlf med kontantkort som de må betale selv, så kan du jo gi ett kontantkort.. Det gjor min mor julen som var, å de som fikk det ble kjempe glad.

Til de jentene på 3år; du kan kjøpe noe hårpynt, har sett at sånne diadem er på moten igjen f.eks.

Til de barna som er under 1år, kan du sikkert kjøpe klær. Jeg har erfart at når de er så små, så er det alltid greit å få klær!

Hmm... kommer ikke på noe mer jeg...

Men klær e.l. med sitt egent navn på er jo stas da...

Skrevet

:ler: litt i grunn.

Julen tenker jeg ikke på enda.

Men leker,klær,bøker er jo noe som går ann å kjøpe å gi bort i julegave.

Skrevet

Dumt å kjøpe klær og sånt nå til de minste, for plutselig vokser de kjempe mye og bruker et par størrelser større enn gjennomsnittet!

Skrevet

:overrasket: Nei, jula tenker jeg ikke over på denne tida av året...;)

Nå er det snart SOMMERFERIE!! :hoppe:

Når det er sagt kjøper jeg julegaver HVIS jeg skulle dumpe over noe som jeg vet kunne passe, som er på tilbud nå eller bare selges nå. Ellers venter jeg til over sommerferien i alle falll...;)

Tipsene du har fått over her høres forresten bra ut...:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...