Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Jeg har ikke fått time til 6 ukers kontroll før det har gått ca 10 uker etter fødsel, men vil veldig gjerne begynne å trene igjen nå.Må jeg vente med det til etter jeg har vært på denne kontrollen? Hva skjer foresten på 6 ukers kontroll? GU eller er ikke det nødvendig hvis alt føles greit?
villkatt Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Sit-ups skal man vente med til det har gått tolv uker etter fødselen, har jeg hørt. Jeg visste ikke det, og prøvde før den tid, og det var ubehagelig. Jeg begynte å trene igjen når jeg følte meg klar for det, det var vel ca 10-12 uker etter fødselen. Jeg trente bare lett, og følte self etter på kroppen hva jeg kunne klare å gjøre og hva som ble for hardt. Jeg tror det er det viktigste Legen min sa hun mente GU var noe av det viktigste med 6-ukers kontrollen, men det varierer fra lege til lege hva de gjør. Merkelig nok sier jeg
linky Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Fikk også beskjed om at GU var noe av det viktigste med 6 ukerskontrollen. Ellers pratet vi bare litt om fødselen, prevensjon, målte blodtrykk.
FangeLiv Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Tror nok du kan trene lett før kontrollen. Fikk du sånn brosjyre på sykehuset med treningsøvelser etter fødsel? Bruk isåfall disse, det gjorde jeg. Å kjøre det faste styrkeprogrammet ditt fra før du fikk barn er det vel for tidlig for uansett om du har hatt kontroll eller ikke. På min seksukers var det litt prat om hvordan jeg følte meg, måling av jernnivå, og GU (OPS, en finger i skjeden og en i rompa(!!) for å kjenne livmoren skikkelig, sikkert ikke alle som gjør det, men vær beredt!!) og slik jeg oppfattet det var det guen som var viktigst selv om jeg ikke følte noen plager der nede.
Gjest yojo Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 GU er vel viktig og greit å ta etter en fødsel. På 6 ukers kontrollen skal jo lege sjekke at alt er greit og at det har grodd fint der nede....
Gjest Gjest_bille_* Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har ikke fått inkalling til 6 ukers-kontroll. Må alle ta denne?
Norbertine Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har ikke fått inkalling til 6 ukers-kontroll. Må alle ta denne? Du må bestille time hos fastlegen din selv. Ingen MÅ ta den, men det er jo lurt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå