Gjest Gjest_mona_* Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 På innsiden av munnen, oversiden, langt over tennene ca 1 cm over bakerste tann har jeg en 2mm rund hvit greie der som gjør vondt. Nå har jeg begynt å kjenne smerte i tanna nærmest også. Den er helt flat. Hva kan dette være? Kan det være en infeksjon? Kan vel ikke være tannkjøttinfeksjon når den er så langt opp.
Twinkle* Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Er det et "hull" i midten av det hvite?
Twinkle* Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 (endret) Høres ut som en afte/munnsår/munnskold Ja,var det jeg også tenkte. Men trodde ikke mann fikk vondt i tennene av det? Jeg hadde ofte after da jeg var liten,men kan aldri huske å ha vondt i tennene. Endret 25. desember 2009 av Twinkle*
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Er det et "hull" i midten av det hvite? Prøvde å se med lommelykt. Ikke lett. Vet ikke.
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 25. desember 2009 #6 Skrevet 25. desember 2009 Ja,var det jeg også tenkte. Men trodde ikke mann fikk vondt i tennene av det? Jeg hadde ofte after da jeg var liten,men kan aldri huske å ha vondt i tennene. Hmm, kanskje det bare kjennes ut som det er vondt i tanna. Området rundt det ihvertfall.
Twinkle* Skrevet 25. desember 2009 #7 Skrevet 25. desember 2009 Prøvde å se med lommelykt. Ikke lett. Vet ikke. Hvis det er hull i det,så er det en afte eller ådehål som vi sier på min dialekt. Det er ingen som helt vet hva det kommer av. Men mest sannsynlig er det mye sukker ol. Jeg kan huske at jeg fikk en salve til å smøre på da jeg var liten,fåes sikkert på apoteket.
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 25. desember 2009 #8 Skrevet 25. desember 2009 Hmm, kanskje det bare kjennes ut som det er vondt i tanna. Området rundt det ihvertfall. Ok,nå googlet jeg på de tingene dere sa og det ligner. Hva trenger jeg å gjøre?
Gjest .. Skrevet 25. desember 2009 #9 Skrevet 25. desember 2009 Jeg har hatt dette mangen ganger før det skennes ut som gnagså bare inne i munnen. Men du kan gå til legen eller apoteket og få en bedøvelses spray som du sprayer på såret. Hviss du har fått det kan du ikke bli kvitt det det er som herpes (munnsår), og du kan smitte andre, sansynelighvis er det noen som har smittet deg.
inga:) Skrevet 25. desember 2009 #10 Skrevet 25. desember 2009 Høres ut som munnskåld. Prøv med corsodyl munnskyllevann. får det på apoteket...
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 25. desember 2009 #11 Skrevet 25. desember 2009 Jeg har hatt dette mangen ganger før det skennes ut som gnagså bare inne i munnen. Men du kan gå til legen eller apoteket og få en bedøvelses spray som du sprayer på såret. Hviss du har fått det kan du ikke bli kvitt det det er som herpes (munnsår), og du kan smitte andre, sansynelighvis er det noen som har smittet deg. Nå ble jeg redd her. Er du sikker på det siste?
Twinkle* Skrevet 25. desember 2009 #12 Skrevet 25. desember 2009 Ok,nå googlet jeg på de tingene dere sa og det ligner. Hva trenger jeg å gjøre? Frem til mandag er det ikke så mye å gjøre egentlig. Kanskje prøve å spise litt mindre søtt i tilfelle det er årsaken. Har du nettopp fått såret? Hvis du fikk det i går eller noe,så forbered deg på at det blir vondere. Lykke til!
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 25. desember 2009 #13 Skrevet 25. desember 2009 Frem til mandag er det ikke så mye å gjøre egentlig. Kanskje prøve å spise litt mindre søtt i tilfelle det er årsaken. Har du nettopp fått såret? Hvis du fikk det i går eller noe,så forbered deg på at det blir vondere. Lykke til! Først lignet den på en hvit kvise, så jeg tømte den. Ca en uke siden? Så nå kjente jeg smerte og så på den, og er nå som jeg forklarte. Vet ikke hva den er lenger.
Gjest Vilma Skrevet 25. desember 2009 #14 Skrevet 25. desember 2009 Prøv corsodyl, det pleier å hjelpe.
Ella_Grey Skrevet 25. desember 2009 #15 Skrevet 25. desember 2009 (endret) Har du vademecum? Corsylan eller lignende? Ser Vilma foreslo corsodyl - var det jeg mente... Endret 25. desember 2009 av Ella_Grey
inga:) Skrevet 25. desember 2009 #16 Skrevet 25. desember 2009 Nå ble jeg redd her. Er du sikker på det siste? Jeg har munnherpes, men synes dette høres mer ut som munnskåld fordi jeg har hatt dette også. Aldri opplevd at herpes ha blitt en hvit flekk (det blir enn blank blemme som sprekker og så blir rød) Det er også veldig sjelden å få herpes inni munnen, da er det helst på leppen og litt innover.
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 25. desember 2009 #17 Skrevet 25. desember 2009 Tuuusen takk for alle svar og tips:) Et siste spm: Skal jeg til legen eller tannlegen med dette?
Gjest Vilma Skrevet 25. desember 2009 #18 Skrevet 25. desember 2009 Nei, det tror jeg ikke du trenger.
Ella_Grey Skrevet 25. desember 2009 #19 Skrevet 25. desember 2009 (endret) tannlegen æsj, Vilma er alltid kjappere I og med at du tømte den og at det var materie (?) i den, tenker jeg om det kan være en liten tannbyll. Syns du kan la en tannlege se på det hvis det ikke bedrer seg. Endret 25. desember 2009 av Ella_Grey
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå