Gå til innhold

Mye snø i Oslo nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal hjem til Oslo fra ferie i morgen - med bil. Hvordan er kjøre og parkeringsfoholdene der inne nå? Må parkere rundt Torshov...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er masse snø her ja, Vet ike hvordan det er i sentrum eller på torshov, men i utkanten mot blant annet østmarka er det ganske masse snø og det snør enda.

Skrevet

Er det sne i Asker og Bærum? Går flyene innenlands som vanlig fra Gardermoen?

Skrevet

Æsj, hadde håpa det skulle bli borte, er så kaos med parkering og sånn i byen når det er sånn... Ingen her som bor i sentrum som vet hvordan forholdene/været er? Om det er helt jævlig vurderer jeg å få til en ordning så jeg slipper å ha med bilen til byen!

Skrevet

Det begynner å dra seg til med snø nå, ja. Har ikke kjørt så langt i dag, men det er brøytekanter noen steder og derfor vanskeligere å parkere.

Skrevet
Ingen her som bor i sentrum som vet hvordan forholdene/været er? Om det er helt jævlig vurderer jeg å få til en ordning så jeg slipper å ha med bilen til byen!

Bor i sentrum og hvis du vil parkere må du ta med deg spade og måke, måke, måke.

Skrevet

Det er over tusen biler innesnødd i oslo nå. Brytekantene går helt opp til bilvinduene de fleste steder.

Skrevet

Det er ALT for mye snø i Oslo nå, ihvertfall der jeg bor. Ikke gidder brøytebilene å komme her... Stakkars folk som nesten ikke kommer seg på jobb!

Skrevet

Jeg er gravid med bekkenløsning og bor i Oslo, og venter akkurat nå på en venn som skal komme og måke frem bilen min (mannen er bortreist). Dette er vel en av de mest snørike dagene vi har hatt på et par år, så du får forberede deg på mange dårlig måkte sideveier. Og parkeringsplass må du spa frem selv, det er det ingen som har tid til å prioritere nå. Ta med spade og snøskuffe! (Eller finn et parkeringshus og belag deg på dyr døgnparkering.)

Skrevet
Bor i sentrum og hvis du vil parkere må du ta med deg spade og måke, måke, måke.

Har ikkoe kommunen sørget for det?!

Skrevet

Den sneen som nå har kommet i Oslo er da ikke spesielt til vinter å være i Norge.

Hva er problemet, hvorfor er ikke brøytebilene ute konstant, de skal stå i beredskap?!

Hvorfor klarer ikke T-bane og lokaltog å fungere som vanlig?!

Det er verken kaldt eller spesielt mye sne etter hva man kan forvente fra norsk vinter.

Går flytoget og innenlandsflyene som vanlig i dag og i morgen?

Hallo, tåler ikke transportnettet det uskyldige mildværet her, så er det svakt!

Skrevet
Den sneen som nå har kommet i Oslo er da ikke spesielt til vinter å være i Norge.

Hva er problemet, hvorfor er ikke brøytebilene ute konstant, de skal stå i beredskap?!

Det er verken kaldt eller spesielt mye sne etter hva man kan forvente fra norsk vinter.

Hallo, tåler ikke transportnettet det uskyldige mildværet her, så er det svakt!

Den snømengden her er IKKE vanlig i Oslo sentrum. Det er en del flerre gater i Oslo og omegn enn det er i ytre gokk, og tar derfor lengre tid å få unna snøen her enn det gjør andre steder. Hos oss er det kommet over en halvmeter snø, når det kommer så mye og ingen tar det bort, blir det kaos.

Skrevet
Har ikkoe kommunen sørget for det?!

De kan ikke måke i stykker bilene som står parkert langs gatene, smartass. Gatene er måket, og nå er det fin stor brøytekant mellom parkeringsplassene og gateløpet.

Skrevet

De er det.

Det kan du sikkert sjekke på nettsidene deres.

Bare så du vet det, når du ser på tv eller leser i vg og de sier at det er snøkaos i Oslo så er det ikke kaos i Oslo, men det appellerer til sånne som deg, så får de litt flere seere (nja forresten, det kan diskuteres om de ikke taper noen i slengen).

Skrevet

Klarer flytoget å starte og å kjøre dit det skal selv om det kom noen snefnugg eller?

Hva med innenlandsflyene, de er laget for å tåle litt vær eller?

Skrevet

Hva med å ringe gardemoen og høre? Tror du får mer vettuge svar der. Ikke så godt for oss å si med sikkerhet hvilke fly og tog som står/går.

Gjest SmallTalk
Skrevet

En rask titt på nettsidene til Gradermoen opplyser følgende:

Forsinkelser må påregnes grunnet værforholdene . Alle passasjerer bes møte som normalt.

Det er ikke flyene som er problemet, det er rullebanene og sikten. Flyene tåler jevnt over litt snø, men de må ha en jevn og snøfri rullebane for å kunne lette og lande, ellers så risikerer de at det går til helvete. I tillegg så må piloten se hva som er foran seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...