Gjest Gjest_vilda_* Skrevet 24. desember 2009 #1 Skrevet 24. desember 2009 Hallo. Jeg har vært sykmeldt i perioder og gått på attføring for noen år tilbake. Et par av mine bekjente jobber nå i navsystemet. Har de mulighet til å søke på kjente og lese sakspapirer, journaler osv?
zubimaru Skrevet 24. desember 2009 #2 Skrevet 24. desember 2009 Tja.. Det skulle man tro. Men de har jo taushetsplikt.
Gjest Lillemor32 Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Hallo. Jeg har vært sykmeldt i perioder og gått på attføring for noen år tilbake. Et par av mine bekjente jobber nå i navsystemet. Har de mulighet til å søke på kjente og lese sakspapirer, journaler osv? Ja de kan søke opp kjente i et internt dataprogram, og få frem hvilken diagnose du er sykemeldt for. Når det gjelder den fysiske saksmappen er det nok vanskeligere.... men vennene dine har vell andre ting å gjøre enn å snoke rund,jeg forstår bekymringen... de er uansett bundet av en sreng taushetsplikt! Brytes den, er det både straffbart og grunnlag for sparken!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå