Gå til innhold

Binge eating disorder


Gjest Gjest_Tyr_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tyr_*

Hei...

Jeg er en jente i begynnelsen av 20'årene.

Jeg trenger sårt hjelp. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. jeg har alltid trodd jeg kan få kontroll på dette. Men det tror jeg ikke er mulig lengre.

Jeg sliter med overspising. Det er ikke vanlig trøstespising. Men slik at jeg spiser til jeg nesten holder på å sprekke.. Jeg har et anstrengt forhold til mat :(

Jeg har nok slitt med spiseforstyrrelser helt siden jeg var liten... men da tenkte jeg ikke over det. Som liten ble jeg utsatt for seksuelle overgrep, og jeg husker at jeg på vei hjem fra skolen pleide å gå innom mc og kjøpe 5-7 bigmac og spise dem lynraskt opp. Jeg pleide å planlegge disse matorgiene mine. Men jeg husker ikke mye fra den tiden.. eller ønsker ikke å huske det. Det var en vond tid med mobbing på skolen etc.

Jeg glemte alt dette da jeg begynte på vgs og begynte å spise normalt og gikk ned til 60 kg og fortrengte den vonde tiden.

Jeg avsluttet vgs med gode karakterer og alt var perfekt. Til jeg ble dratt med til hjemlandet og tvunget inn i et ekteskap. Det var først da jeg fikk diagnosen Binge eating disorder. Jeg havnet på sykehus og greier. I mange år slet jeg med vekta, 30-40 kg opp og 30-40 kg ned. :tristbla:

Endelig i 2007 fikk jeg kontroll og kom meg opp på bena igjen. Men etter minus 30 kg og typen som sviktet meg og forlot meg. Er jeg nå tilbake der jeg engang startet. :popcorn:

Jeg veier nå 101 kg og sitter inne lillejulaften og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg bare lurer på om noen andre også sliter som meg og som kanskje kan hjelpe meg... kanskje vi sammen kan gå ned. Jeg har det så vondt. Det er så ekkelt å sitte med denne skamfølelsen og ikke tørre å gå ut. Jeg er så flau over meg selv. jeg hater meg selv. :sukk: Jeg vil ha tilbake det livet jeg engang hadde. Jeg har nå verdens beste kjæreste... men jeg tør ikke møte han. (vi bor langt unna hverandre pga jobb og studier). Jeg har ikke møtt han på et halvt år og finner alltid på ett eller annet for å skippe å møtes. Han vil få sjokk om han ser meg slik. Han har også fridd til meg... men jeg klarer ikke å si ja... :(:trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off, gir deg en god :klemmer:

Anbefaler deg på det sterkeste å få deg profesjonell hjelp snarest. Gjør deg selv den tjenesten, gi deg selv ett nytt liv, du har klart det før og ingenting sier da at du ikke skulle klare dette igjen. Ang. mannen som har fridd til deg, han elsker deg nå for hvem du er og om han ikke liker det han ser når du treffer han igjen, så er han deg ikke fortjent!! Men gi han en sjans til å vise at han faktisk mener alvor! Du har det ikke bra med deg selv, kanskje dette kunne hjulpet deg opp igjen. Du lever en gang, grip dagen, det er uansett det indre som teller og om du skaffer deg hjelp, får kontroll igjen på :klemmer: overspisingen så kommer selvtilgitten din tilbake!

Få time hos lege, skaff deg en henvisning til psykolog, ta livet ditt tilbake og nyt det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter.

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies.

Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen

Skya (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...