Gå til innhold

ny eller brukt oppvaskemaskin?


Fremhevede innlegg

Skrevet

hei...

jeg har tenkt å skaffe meg en oppvaskemaskin. har ikke akkurat flust med penger så vurderer å kjøpe den brukt. men da lurer jeg på om dette lønner seg? har sett litt rundt på nettet og de fleste brukte ligger på rundt 1500-2000 og dyrere, så fremt de ikke er 20 år gammel.vil ikke ha et gammelt vrak heller. så ser jeg en ny billig en på ikea koster rundt 2000. noen som vet om noen gode billige brukt? bor i bergen. noen som vet om en bruktforhandler rundt om her som jeg kan gå til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En generell regel innen hvitevarer er at de ikke burde flyttes. Ofte ting ryker etter å ha blitt flyttet på. Er kjipt når slikt skjer, så jeg pleier alltid å kjøpe nytt.

Gjest Gjest_henkie_*
Skrevet
hei...

jeg har tenkt å skaffe meg en oppvaskemaskin. har ikke akkurat flust med penger så vurderer å kjøpe den brukt. men da lurer jeg på om dette lønner seg? har sett litt rundt på nettet og de fleste brukte ligger på rundt 1500-2000 og dyrere, så fremt de ikke er 20 år gammel.vil ikke ha et gammelt vrak heller. så ser jeg en ny billig en på ikea koster rundt 2000. noen som vet om noen gode billige brukt? bor i bergen. noen som vet om en bruktforhandler rundt om her som jeg kan gå til?

Kjøp en ny, billig en du. Da får du jo også garanti.

Ikeas billige whirlpool maskiner er helt ok.

Min erfaring er at det stort sett er antall programmer som skiller dyre og billige maskiner.

Selger vil selvsagt si noe annet.

Kjøpte ny maskin til 2990 for 4 år siden. Kjempemaskin

Byttet kjøkken og kjøpte ny maskin til 7990 for 2 år siden.

Den nye dyre er et mer fancy merke med flere programmer og litt bedre plass.

MEN; den vasker ikke renere - går ikke stillere - bruker ikke kortere tid.

Har i tillegg allerede hatt en rep på den dyre.

Skrevet

takk gode poeng her...hadde ikke tenkt på det med garanti.

Skrevet

eg ville absolutt ha kjøpt en billig, ny oppvaskmaskin. elkjøp bl.a. har en bosch til 2795,- Vi hadde den modellen på kjøkkenet i flere år der vi bodde før (de som flyttet dit etter oss bruker den enda). Nå har vi en Miele til rundt ti tusen. Den er innebygd, og har flere programmer. Men den vasker langt i fra så rent som boschen gjorde, ikke en gang på det beste programmet som tar over to timer. Dessuten er det ikke resttid på den vi har nå. Jeg savner til tider den billige...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...