Gå til innhold

Røykere er tapere


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

De sier at eksrøykere er de verste antirøykere. Og jeg beviser vel det. :ler:

Jeg syns det er så jævlig stygt og ekkelt med folk som røyker. Står og suger på en giftpinne, hoster og stinker dritt. :kjefte:

Det er en så uting å røyke at jeg finner ingen ord. De må få litt bein i nesa og slutte. Jeg sluttet på flekken og har ikke røykt siden (2 år etter 18 år som røyker). Det er faktisk ikke så vanskelig. Når jeg venter på bussen, så faktisk går jeg vekk om det står en røyker der, pga lukten ikke skal sette seg i klærne. Jeg måtte ta jentungen i badet fire-fem ganger pga hun hadde lekt hos naboen der foreldrene røyker og barna deres faktisk har ASTMA. Ikke riktig klokt + det er utrolig egoistisk. Hallo? Vi lever i 2010 snart. ALLE vet at røyk er giftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,røyk er ekkelt når man ikke røyker selv.

Har ingenting imot røykere,men jeg synes flere av dem kan ta litt mer hennsyn til andre. Som f.eks de som står i buss-skur og røyker,alle andre må stå å puste inn denne ekkle røyken.

Men tror ikke de tenker på hvor mye det faktisk går utover andre. Det er deres eget valg å forgifte seg selv,trenger ikke dra andre med seg elendigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven

Det har nå folk visst ei god stund da men.. Folk må få velge sjøl, eg har ingenting i mot røykere, men kan ikkje fordra antirøykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tok til fornuft heldigvis. Det er jævla stygg vane som er vond å kvitte seg med. Og det handler mye om å 100% ville. Det tok meg et år å psyke meg opp skikkelig for å klare det. Så det sier jo litt om hvor dritt røyk er.

og dette tok deg hele 18år og forstå?

Gratulerer :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å røyke etter å ha røyka en 4-5 år også. Men jeg går ikke rundt og sier hvor ekle røykere er, jeg syns synd i dem, føler med dem for å være slaver av det drittekle stoffet. Når jeg røyka så visste jeg at det var farlig, ille, stygt og alt mulig. Det gjorde du også, så kom ikke med etterpåklokskapen din, for den er det ingen som trenger. Prøv heller å hjelpe folk å slutte i stede for å sitte og hovere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og dette tok deg hele 18år og forstå?

Gratulerer :klappe:

Haha, godt poeng! TS måtte vente til det ble umoderne først. Frykten for fysiske skadevirkninger var neppe så stor som det sosiale stigma røyking innebærer anno 2009. Sånn sett kan man hevde at folk som røyker har større viljestyrke og integritet enn de som slutter å røyke fordi det har blitt ukult - og som nå sitter og hoverer over folk som driver med det man selv holdt på med i 18 år.

Kanskje TS bør lese seg litt opp på det sosialmedisinske aspektet av saken, og finne ut hvorfor røyking henger sammen med andre livsstilsrelaterte forhold - og hvorfor det er et stort sprik i forventet levealder innad i befolkningen? (Å tilegne seg kunnskap forutsetter også et snev av viljestyrke - men TS har kanskje brukt opp hele kvoten på å slutte å røyke?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker det stygge trynet ditt og leser igjennom det jeg skrev så ser du at det er snakk om VILJE.Og ja, jeg har totalt forandret syn på røyking. Bare dumt jeg ikke gjorde det mange år før.

Haha, godt poeng! TS måtte vente til det ble umoderne først. Frykten for fysiske skadevirkninger var neppe så stor som det sosiale stigma røyking innebærer anno 2009. Sånn sett kan man hevde at folk som røyker har større viljestyrke og integritet enn de som slutter å røyke fordi det har blitt ukult - og som nå sitter og hoverer over folk som driver med det man selv holdt på med i 18 år.

Kanskje TS bør lese seg litt opp på det sosialmedisinske aspektet av saken, og finne ut hvorfor røyking henger sammen med andre livsstilsrelaterte forhold - og hvorfor det er et stort sprik i forventet levealder innad i befolkningen? (Å tilegne seg kunnskap forutsetter også et snev av viljestyrke - men TS har kanskje brukt opp hele kvoten på å slutte å røyke?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta jentungen (oversatt: datteren) i badet fire-fem ganger pga hun hadde lekt hos naboen der foreldrene røyker og barna deres faktisk har ASTMA. Ikke riktig klokt + det er utrolig egoistisk. Hallo? Vi lever i 2010 snart. ALLE vet at røyk er giftig.

Det stemmer jo! tragisk at voksne røyker med barn i nærheten. Barn får gjerne astma når foreldrene røyker i hjemmet. Forferdelige forhold, røykere burde meldes til barnevernet, for dette er mishandling.

Jeg ser faktisk ned på røykere - og ja, de blir stemplet som tapere. Håper det fortsetter og at det blir ennå mer vanskelig å røyke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har nå folk visst ei god stund da men.. Folk må få velge sjøl, eg har ingenting i mot røykere, men kan ikkje fordra antirøykere.

[/quote

Klart skal folk få velge selv om de vil ødelegge kroppen sin osv, men det blir helt feil og utrolig egoistisk når det går ut over alle andre som også puster inn giften. De får jo ikke velge selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint og flott at TS har klart å slutte å røyke, men motivet for å lage denne negative tråden forstår jeg ikke. Hvorfor er det slik at folk som har sluttet blir helt anti?!

Synes heller du bør lage en positiv tråd jeg der du får med deg røykere som skal/ønsker å slutte, der alle kan oppmuntre hverandre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er fint og flott at TS har klart å slutte å røyke, men motivet for å lage denne negative tråden forstår jeg ikke. Hvorfor er det slik at folk som har sluttet blir helt anti?!

Synes heller du bør lage en positiv tråd jeg der du får med deg røykere som skal/ønsker å slutte, der alle kan oppmuntre hverandre. :)

Enig! Jeg slutta for 3,5 år siden etter å ha røyka i 15 år. Jeg syntes også det var lett å slutte, men jeg vet at det er mange som sliter veldig med det. Ville ikke falt meg inn å se ned på dem, eller syns de er svake fordi de har problemer med å slutte. Jeg har absolutt blitt en antirøyker, men det ville ikke falt meg inn å kjefte og smelle på folk som røyker. Det ville vært veldig hyklersk, ikke sant?

Det folk må forstå, er at røykavhengighet (og alle andre avhengigheter) er psykisk relatert, man røyker for å dekke et følelsesmessig behov (jada, nikotin er vanedannende, men når man slutter å røyke så er alt etter 1 uke uten røyk - kun psykisk avhengighet.

Alle vet at det er farlig å røyke, og kritikken TS skyter ut mot de som er så dumme å røyke nå, er et spark til sin egen ræv fordi hu innerst inne er forbanna fordi hun har ødelagt helsa si.

TS; la folk få våkne selv og slutte når de selv er modne for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Folk som røyker er svake og uten vilestyrke. Overektige er pgså svake og uten viljestyrke. Det er jo sååå lett, bare å slutte å røyke det. Bare å spise mendre og trene mer.

Denne uthengingen av røykere og overvektige syns jeg er gått alt for langt. Selv er jeg tynn som en strek og røyker ikke, men jeg har da mine laster likevel. Kanskje er mine laster mer sosialt akseptert enn røyking og overspising, heldig for meg det, men jeg er da langt fra perfekt likevel. Og det tviler jeg på at dere som kaller andre folk for ekle fordi de har en uvane de har vanskelig for å slutte med er heller.

Jeg foretrekker en snill og god røyker framfor en ekkel mobbende bølle når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker selv, og syns det er helt greit at folk har meninger om oss som røyker. Ikke er jeg stolt av det, så ingen trenger å fortelle meg hvor fæl jeg er.

Men jeg ville aldri røykt med en baby i magen!

Jeg skulle på sykehuset en gang, og utfor hovedinngangen sto det ei verpeklar dame og pumpa i vei. Hun var faktisk klar for å føde, med intrevenøs i armen og greier. Så det syns jeg var litt galskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som røyker er svake og uten vilestyrke. Overektige er pgså svake og uten viljestyrke. Det er jo sååå lett, bare å slutte å røyke det. Bare å spise mendre og trene mer.

Denne uthengingen av røykere og overvektige syns jeg er gått alt for langt. Selv er jeg tynn som en strek og røyker ikke, men jeg har da mine laster likevel. Kanskje er mine laster mer sosialt akseptert enn røyking og overspising, heldig for meg det, men jeg er da langt fra perfekt likevel. Og det tviler jeg på at dere som kaller andre folk for ekle fordi de har en uvane de har vanskelig for å slutte med er heller.

Jeg foretrekker en snill og god røyker framfor en ekkel mobbende bølle når som helst.

Bra innlegg ;)

Ble nesten nysgjerrig på lastene du nevner her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...