Gå til innhold

Smerter rundt eggstokk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

For noen uker siden fikk jeg smerter i magen, stikkende smerter som kom og gikk, som medfølgte med små blødninger inn i mellom. Det varte rundt ei uke, så forsvant blødningen, men den stikkende smerten fortsatte. Jeg drog inn til legen, tok urinprøve og blodprøve, men di fant ingenitng på meg. Legen min hadde også tatt gynekologisk undersøkelse på meg ca 1 mnd tidligere.

Hun sa hun trodde blødningen kunne komme av p-pillene, og at smerten kom til å gå over. Men det gjorden den ikke, tvert imot.

De siste to ukene har smerten blitt verre, og lagt seg ned på høyre siden, mot eggstokken. Det er smerter som kommer og går, varer i noen sekund, så forsvinner de. Hvor ofte de kommer varierer fra dag til dag. Smerten beskrives med som sting, eller en stor nål som treffer deg innvendig.Er veldig ubehagelig.

Om jeg presser noe mot magen, har det hendt smerten har beveget seg mot nederste høyre side av ryggen. samtidig som det verker fremme. Var hos legen på ny i dag, men han kunne ikke finne utav noe uten ultralyd virket det som.

Er der noen som har vært borti det samme? Legen sa det kunne være cyste, men han trodde samtidig at smerten ikke kom fra eggstokken..ikke vet jeg hvorfor han sa det, men han er ikke fastlegen min, er jo en grunn til at jeg ikke vil ha han, så jeg tør ikke høre på alt han sier.

Har dere mistanker om hva det kan være så gi lyd!

Vurderer sterkt å dra inn til en profisjonel gynekolog på nyåret å få tatt en ultarlyd. Er vel ikke normalt å ha slike smerter av p-piller?

Hilsen en litt bekymret jente på 23 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes veldig ut som slike smerter jeg hadde. Legen fant ingenting og hendviste meg til en flink gynekolog. Det viste seg at jeg hadde hatt en cyste på eggstokken som hadde sprukket! Ikke rart jeg hadde vondt. Dette har skjedd 3 ganger etterpå og. Så jeg ville tatt meg en tur til gynekolog jeg.

Skrevet

ja, er det jeg frykter, så tror jeg skal ta meg turen oer nyttår. De siste tre dagene har smertene ikkje vært så sterke..eller i dag har det vær litt mer..så det går veldig opp og ned, men jeg får komme meg til gynekolog.

Skrevet

Lykke til:-)

Det er jo ikke sikkert det er det, men greit og få det sjekket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...