Gå til innhold

Katt


Gjest Gjest_Ella_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ella_*

Jeg har en katt som er rundt 18 måneder, i det siste har jeg merket at den er sår i baken i tillegg til at den vasker seg mye der. En annen ting den gjør er å slippe små perler med avføring inne, den har alltid vært husren og gått ut når den må på do så dette er veldig ute av karakter for ham.

Tidligere i høst har han vært i en slåsskamp og fått ett bitt akkurat ved "halefestet", kan dette ha skadet nervene på noen måte?

Eller noen tips til hva det kan være? Det kan se ut som om det kommer litt friskt blod også avogtil..

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om blodet er friskt og rødt, og ligger utenpå avføringen (altså ikke blandet inn i avføringen), så tyder det på at han har en rift eller et sår i tarmen. Ellers er det som oftest bekymringsverdig når en katt plutselig begynner å gå på do steder den ikke har gått på do før, gå på do inne e.l. Ville tatt en tur til vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om blodet er friskt og rødt, og ligger utenpå avføringen (altså ikke blandet inn i avføringen), så tyder det på at han har en rift eller et sår i tarmen. Ellers er det som oftest bekymringsverdig når en katt plutselig begynner å gå på do steder den ikke har gått på do før, gå på do inne e.l. Ville tatt en tur til vet jeg...

Jeg har ikke sett noe blod i avføringen, og den har normal farge (er ikke sort iallefall). Virker som om blodet kommer fra endetarmen ett sted ja.. Vi får nok ta en tur til dyrlegen over nyttår ja, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...