Gå til innhold

norske jenter og utlendinger

Fremhevede innlegg

Skrevet
Du får forbedre norsken din da ;)

Jeg syns Ts skriver kjempebra og jeg kan nesten ikke se for meg at det kan være et problem å snakke når skriftspråket er så bra?

Jeg tror at problemet ofte er mentalt, det vil si at noen oppfatter at du er utlending og derfor mister de interesse. Noen er desverre slik at de frykter alt som er utenlandsk, uansett kvaliteten.

Jeg mener ikke å dømme deg på noen måte Ts, jeg er utlending selv og er sammen med enda en utlendig fra et annet land igjen, men jeg tenker at det kan ha noe med hva du snakker om å gjøre? Jeg kjenner noen russere og vi tenker veldig forskjellig, de jeg har møtt (og det beskriver selvfølgelig ikke russere generelt, men jeg nevner det) har et ganske utrolig kvinnesyn, de tenker at kvinner kun er her for å tilfredsstille menn og at vi ikke kan være profesjonelle arbeidere f.eks. De klarer heller ikke se åpent på ting, eller se at det finnes andre tankeganger enn det som er "normalt". De jeg kjenner er veldig sånn "Sånn er det, ferdig med det!" og de klarer ikke engang høre på andre som prøver å fortelle dem om sitt, annerledes, syn på ting.

Mitt svar på ditt spørsmål er at det selvfølgelig finnes mange kvinner der ute som ikke bryr seg om dårlig norsk, utseende m.m. Du har kanskje ikke truffet dem enda, bare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er også sammen med en tysker (fra Bayern) og merker at de har et litt annet kvinnesyn enn det som er "malen" her i Norge. I byen der min kjæreste kommer fra er det svært få kvinner som jobber utenfor hjemmet, og de har et ganske tradisjonelt kjønnsrollemønster må man kunne si. Men jeg tror det er stor forskjell på dette innad i Tyskland (har hørt at syd-Tyskland er mye mer konservativt enn nord).

min er fra potsdam ;) (Berlin)

sitter her naa i tyskland aa skal feire tysk jul :)

stor koser meg naar jeg er her paa besök!

alltid noe nytt og spennende og se :) samt maa laere meg spraaket...

Skrevet
Men det jeg lurte på var om norske jenter gidder å bli kjent med f.eks. kjekke gutter, men som snakker dårlig norsk?

jepp, snakker om meg selv :D

Ja absolutt, og kun hvis du er fra UK, Tyskland, Frankrike, Nord-Italia, Sverige, Danmark, Portugal, Spania, Canada eller liknende!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er nok en fordel at du er russer. Så fremt du klarer å legge fra deg noen erkerussiske ideer som at russland er svaret på alt ondt. Klarer du det og trener ihuga på å snakke perfekt norsk kommer du langt.

Skrevet
Hei,

har et spørsmål til jenter :)

Jeg har et spørsmål til deg; gidder dine søstre eller søstrene til noen du kjenner å bli kjent med kjekke norske gutter?

Skrevet

Om norske jenter kan falle for en utlending /svarting(dine ord) tror jeg avhenger av hvilken setting de møtes i. For min del kunne jeg ALDRI møtt og blitt interessert i en av disse på byn eller nett. Der er det total avvisning fra min side med en gang. Hadde jeg derimot truffet en via studier, vennekrets el kunne jeg kanskje blitt interessert.

Skrevet
Så hvordan tror du jentene hadde reagert om en veldig kjekk gutt (europeer, 21 år, 190 cm høyde, veltrent:D) prøvde å bli bedre kjent med noen, men om han snakket dårlig norsk? :D

Jeg ville garantert ha sett bort i fra din norsk, så lenge du "ser ut som nordmenn". En russer er jo hvit og ser ganske norsk ut, og da spiller det ingen rolle hvor du er fra, så lenge du er veltrent, kjekk og høy.

Og er tiltrekkende og sexy. :)

Skrevet
Hei,

Jeg har lest et emne hvor en gutt stilte spørsmål om norske jenter liker utlendinger/"svartinger". Svaret var "bare du er ok og grei og en kul fyr, så er det vel ikke noe problem at du er utlending".

Men det jeg lurte på var om norske jenter gidder å bli kjent med f.eks. kjekke gutter, men som snakker dårlig norsk?

Jeg ser utelandsk ut, men er oppvokst i en norsk familie. Jeg er altså -ikke- rasist.

Jeg har hatt flere utenlandske venner opp gjennom, og en av de nærmeste venninnene mine er faktisk filipinsk. Når det er sagt, ville jeg aldri blitt sammen med en utlending som hadde en annen kulturell/religiøs bakgrunn enn meg. Ikke fordi jeg ikke tror de er bra mennesker, men fordi jeg tror våre holdninger og verdisyn ville kræsjet på mange områder. Om ikke de første månedene, så tror jeg det ville avdekkes etter hvert. Både med tanke på kjønnsroller, barneoppdragelse etc.

Jeg har ingen problemer med andre religioner, men jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jeg som liberal kristen, neppe kunne levd sammen med en mann som var dypt religiøs. Jeg ønsker heller ikke å oppdra barna mine til å bli dypt religiøse.

Skrevet
Jeg har et spørsmål til deg; gidder dine søstre eller søstrene til noen du kjenner å bli kjent med kjekke norske gutter?

Jeg har ikke søstre og jeg vet ikke om søstrene til de som jeg kjenner gidder å bli kjent med norske gutter. Jeg vet jo ikke hvordan de tenker. Hvorfor spurte du om det?

Skrevet

Liker russere så lenge de driver business og ikke er kommunister, og at de er kjekke, høye, atletiske og ser litt amerikanske ut, litt rugby-style.

Skrevet

Jeg synes ikke det er viktig hvordan en person ser ut (hudfarge, høyde, hvor veltrent han er osv), det er andre askepter ved personen som er langt mer avgjørende, blant annen evnen til å kommunisere. Og det er nettopp her problemet i forhold til personer fra andre land eventuelt ligger, altså i forhold til kommunikasjonen. Det hjelper ikke å se ut som en filmstjerne hvis man ikke er i stand til å føre en samtale på noe dypere nivå enn om helt enkle hverdagsemner. Kommunikasjon er livsviktig for et forhold, så språkproblemer kan nok fort føre til at forholdet føles litt mangelfullt.

Skrevet
Hei,

Jeg har lest et emne hvor en gutt stilte spørsmål om norske jenter liker utlendinger/"svartinger". Svaret var "bare du er ok og grei og en kul fyr, så er det vel ikke noe problem at du er utlending".

Det kommer ann på hvor du er fra. Så lenge du er vestlig er det greit. Er du muslim er det uaktuellt uansett hvor godt norsk du snakker.

Skrevet

Alt avhenger hvem man spør. Jeg takler de fleste så lenge kultur og religion ikke kommer i veien. Men det er lettere for meg å se bort fra et par kulturforskjeller enn å se forholde meg til noen som er konservative kristne/muslimer/etc.

Mange faktorer som spiller inn.

Skrevet

Som skrevet tidligere, vil du vel få ulike svar på dette ettersom hvem du spør.

Jeg har selv vært sammen med noen afrikanere, der vi har snakket alt fra kun norsk til kun engelsk... For meg er språk egentlig en viktig ting. Jeg snakker ok engelsk, og dagligdagse samtaler er ikke noe problem, men i mitt siste forhold savnet jeg litt dypere/mer "kompliserte" samtaler.

Så om jeg blir sammen med en fyr som ikke snakker så godt norsk, så vil jeg iallfall forvente at han er seriøs angående å lære seg norsk, slik at jeg kan uttrykke meg på norsk slik jeg vil og bli forstått.

At du snakker dårlig norsk kan nok gjøre at en del ikke er interesserte, men det fins nok mange jenter som ikke bryr seg om dette også. Så du har vel bare ikke truffet den rette ennå da :-) Og om man treffer en fantastisk fyr, der det eneste problemet er at han ikke snakker godt norsk, så er det jo ikke umulig å lære seg norsk, så da ser man vel bort fra det.

Skrevet

Det kan gå fint, men enkelte ting er utelukket:

religiøs person

person fra Afrika

person fra Midt-Østen + Pakistan og India.

person fra andre primitive kulturer.

Skrevet

Norske jenter liker kjekke gutter, så det er bare å hoppe i det og snakke så godt du kan. Husk at for hver gang du snakker med noen blir du flinkere til å kommunisere. Nordmenn kan virke reserverte og fremmede i starten og er ikke alltid så flinke til å ta seg av fremmede i landet vårt. Det er nok ikke meningen å være uhøflig, men mange nordmenn er litt innesluttede og vet ikke alltid selv hva de skal snakke om. Så prøv igjen å ta kontakt med folk. :)

Skrevet

Du har jo et flott skriftspråk, så jeg antar at det du kaller "dårlig norsk" er mer eller mindre gebrokken norsk, med tung aksent først og fremst?

Snakk sakte og være sjarmerende. Husk å vise spennvidde i samtale, og spør hva hun har av interesser og så videre. Vær åpen om Russland, tror mange nordmenn er nysgjerrig på dette landet. De vanlige reglene, med andre ord. Ikke unnskyld språkbruken din for mye - de fleste forstår hvis du snakker sakte.

Jeg personlig ville ikke vektlagt hvor du var fra, med mindre du viste et veldig dominerende holdningssett som jeg med mine fordommer ville knyttet til et land. F.eks. kvinneundertrykkende, fundamentalistisk religiøs (og da kunne du jo vært fra USA og jeg ville vært fordomsull med en gang) eller FrP-velger (hvor jeg kanskje ville regnet med at du var fra en annen planet). Det viktige er at man har noe felles som kan være starten på en interesse for mer enn vennskap. Utseende alene holder nok svært sjelden.

Mange mister aldri aksenten sin. Faren min er belgier, og han snakker flytende norsk, men har fortsatt aksent. Her om dagen ble han ikke forstått av en norsk dame, enda han har bodd i Norge i 31 år.

Du må bare motbevise folks fordommer, og vise at du er villig til å godta Norge for det det er, inkludert våre holdninger og vår moral, så er mye gjort tror jeg.

Skrevet

Kunne godt ha blitt kjent med en utlending, har mange gode venner som er utlendinger. At du ikke snakker så godt norsk hadde ikke gjort noenting, syns det bare er litt morsomt å høre på.

Men å vært sammen med vet jeg ikke. Vet ikke om det er fakta eller bare mine fordommer, men jeg tenker at utlendinger har dårligere utdanning/jobber og mindre penger. At menn har god utdanning og jobb syns jeg er ganske viktig om jeg skal være sammen med de.

• 4 uker senere...
Skrevet

Takk for alle svarene! Dere er veldig hyggelige :D

Føler meg mer trygt ute nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...