Gå til innhold

Hva mener han med Du.?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har mottatt et (personlig) brev, hvor avsender avslutter slik:

Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla.

Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla.

Du.

Morten

Hva mener han med Du.? Han er en utrolig dyktig skribent, så det er nok helt bevisst. Er det en forkortning for noe? Det kan også bare være pronomenet du, det var hva jeg tenkte først, men så kom jeg til å tenke på at det kan være en avslutning som i mvh, bare mindre formell. For det er altså et privat brev, på ingen måte formelt. Noen som får noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første som slår meg, er at han ikke har lest over til slutt.

Virker som at han begynte å skrive mere, men stoppet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Har mottatt et (personlig) brev, hvor avsender avslutter slik:

Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla.

Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla. Bla bla bla, bla bla bla bla bla.

Du.

Morten

Hva mener han med Du.? Han er en utrolig dyktig skribent, så det er nok helt bevisst. Er det en forkortning for noe? Det kan også bare være pronomenet du, det var hva jeg tenkte først, men så kom jeg til å tenke på at det kan være en avslutning som i mvh, bare mindre formell. For det er altså et privat brev, på ingen måte formelt. Noen som får noen tanker?

Din underdanige :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg, er at han ikke har lest over til slutt.

Virker som at han begynte å skrive mere, men stoppet opp.

Nja, det tror jeg egentlig ikke. Han her er ikke en som slenger ordene ut. Enten er det helt bevisst, bare en aldri så liten kunstnerisk detalj (og kan stemme ift hvordan jeg leser resten av brevet), eller det betyr noe som jeg ikke har lært.

Din underdanige :ler:

God idé! :ler:

Den Ultimate!

Ikke helt hans stil. :fnise:

Oppfatter det som at han synes du prater altfor mye.

Hvorfor trekker du den konklusjonen?

Det tror jeg forresten ikke at han gjør.

Hm... Kanskje han mener noe sånt som "din tur"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg tenkte med en gang at det var pronomenet DU, altså at det er litt sånn dikterisk på en måte.

Men det er bare sannsynlig hvs det er et slags "kjærlighetsbrev", at det betyr at han legger vekt på DU, fordi han tenker mye på DEG ellernoe.

Akkurat som at et dikt som handler om deg kanskje ville sluttet sånn :P

Kanskje uforståelig forklart, men er litt vanskelig å forklare.

Hva slags forhold har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett jeg ville spurt Morten, og ikke oss :jepp:

Joa, men jeg har full tiltro til språk-naziene her inne. ;)

Jeg tenkte med en gang at det var pronomenet DU, altså at det er litt sånn dikterisk på en måte.

Men det er bare sannsynlig hvs det er et slags "kjærlighetsbrev", at det betyr at han legger vekt på DU, fordi han tenker mye på DEG ellernoe.

Akkurat som at et dikt som handler om deg kanskje ville sluttet sånn :P

Kanskje uforståelig forklart, men er litt vanskelig å forklare.

Hva slags forhold har dere?

Ikke godt å si. Et merkelig forhold. Ikke et forhold, egentlig.

Nå hadde jeg egentlig ikke tenkt å flashe skriveriene hans her, men skitt au. Aller siste del:

...

Det mørkner utenfor glassveggen her. Biler i kø på andre siden av elva inn mot torget. Bokreolene som speiler seg i vinduene. Is på det svarte elvevannet, første gang jeg ser, det var ikke her ifjor. Butikkene der borte, Ark Magasinet, jeg har ikke kjøpt en eneste julegave ennå og aner ikke hva jeg skal gi.

Jeg burde sikkert lese gjennom dette og stryke alt. Men fordi jeg ikke er i stand til å skrive noe nytt, tror jeg at jeg bare

sender det.

Du.

Morten

Du, Du, nur Du allein...

Gern. :fnise:

Jeg må vel spørre. Jeg tror jeg gjør det. Men det tar jo bort litt av magien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...