Tallika Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 jeg kom over to overskrifter på nettet med sjokolade, delfiafett meliss, og puffa ris. men jeg reagerte på noe. for i noen oppskrifter er det masse egg og kaffe. vet noen hva slags boller jeg mener, og hvem er "mest riktig" egentlig????
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Det finnes utrolig mange ulike oppskrifter, så man må nesten prøve seg frem til det man liker best. Jeg har aldri prøvd med egg, men kaffe i er kjempegodt!
MarianneE Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Min oppskrift: 2 egg 3 dl melis * 250 delfiafett 3 ss sterk kaffe 3 ss kakao Puffa ris. Pisk egg og melis til eggedosis. Ha i kaffe, kakao og smeltet delfiafett. Bland det godt sammen. Bland så i puffa ris. Ha det i muffinsformer. Veeeeldig god...
mia83 Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Jeg bruker en oppskrift uten delfiafett: 125 g lys kokesjokolade 3 ss fløte Smeltes til sjokoladen er helt smeltet. 50 g smør has i kasserollen. Rør til det blir en glatt røre. Ta kjelen av plata og smak til med 1 ts vaniljesukker Bland inn 5 dl puffet ris. Settes på bakepapir eller i muffinsformer og avkjøles i kjøleskap.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Min oppskrift: 2 egg 3 dl melis * 250 delfiafett 3 ss sterk kaffe 3 ss kakao Puffa ris. Pisk egg og melis til eggedosis. Ha i kaffe, kakao og smeltet delfiafett. Bland det godt sammen. Bland så i puffa ris. Ha det i muffinsformer. Veeeeldig god... Jeg bruker en som er som denne, og jeg får alltid skryt for verdens beste risboller!
Tallika Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2010 Min oppskrift: 2 egg 3 dl melis * 250 delfiafett 3 ss sterk kaffe 3 ss kakao Puffa ris. Pisk egg og melis til eggedosis. Ha i kaffe, kakao og smeltet delfiafett. Bland det godt sammen. Bland så i puffa ris. Ha det i muffinsformer. Veeeeldig god... Jeg bruker en oppskrift uten delfiafett: 125 g lys kokesjokolade 3 ss fløte Smeltes til sjokoladen er helt smeltet. 50 g smør has i kasserollen. Rør til det blir en glatt røre. Ta kjelen av plata og smak til med 1 ts vaniljesukker Bland inn 5 dl puffet ris. Settes på bakepapir eller i muffinsformer og avkjøles i kjøleskap. Glemte helt denne tråden. Takk for tips! Lagde noen når jeg postet innlegget. De ble ok, men risen ble myk. :/ Prøver noe av disse neste gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå