Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 Trenger noe synspunkt ang dette; Er et par som skilte seg, de har 3 unger (minste ungen er 4 år gammel) som er sterkt knyttet til besteforeldrene sine. De har vært der gjennom hele oppveksten og har knyttet sterke bånd. Paret tåler ikke trynet på hverandre lenger og moren ønsker ingen kontakt med foreldrene hans lenger (besteforeldrene). Er det da forståelig for dere at hun vil ta ungene vekk fra både faren og familien hans pga at hun alene ikke ønsker kontakt med de pga skilsmissen? Det er i mine øyne utrolig egositisk gjort. Det går utover ungene for de mister kontakten med mennesker som er utrolig glade i de. Skjønner meg ikke på mennesker som kan finne på å gjøre noe så utrolig egoistisk.
addict Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 for ei egoistisk kjærring. sorry meg. snakk om å sette sine egne fjortisbehov foran barnas. sinnsykt barnslig.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Trenger noe synspunkt ang dette; Er et par som skilte seg, de har 3 unger (minste ungen er 4 år gammel) som er sterkt knyttet til besteforeldrene sine. De har vært der gjennom hele oppveksten og har knyttet sterke bånd. Paret tåler ikke trynet på hverandre lenger og moren ønsker ingen kontakt med foreldrene hans lenger (besteforeldrene). Er det da forståelig for dere at hun vil ta ungene vekk fra både faren og familien hans pga at hun alene ikke ønsker kontakt med de pga skilsmissen? Det er i mine øyne utrolig egositisk gjort. Det går utover ungene for de mister kontakten med mennesker som er utrolig glade i de. Skjønner meg ikke på mennesker som kan finne på å gjøre noe så utrolig egoistisk. Nei, det er ikke forståelig. Det er tvert imot helt grusomt.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Nei, det er ikke greit. En skilsmisse er to voksne som skiller lag, ikke barn fra tanter, onkler, besteforeldre -d en andre forelderen etc,.
Eplefe Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Fy, for en forferdelig mor! Jeg hadde blitt skikkelig deprimert om min mor hadde gjort noe slikt da hun og pappa skilte seg.
aline Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Hvordan mener hun at hun skal KUNNE gjøre det? Ta barna vekk fra faren!!! og farens familie, fordi HUN ikke liker dem mer etter skilsmissen... Har ikke faren rettigheter til å se barna SINE? Mener hun at han ikke er faren? barn har rett til å se sine foreldre og fedre har rett til å se sine barn. Stopper hun den rettigheten, så ville jeg se det som naturlig at far gikk til sak mot henne for å få sin rett til tid med sine barn, viser hun da at hun ikke handler utifra barnas beste, står hun vel ikke veldig sterkt. Nei, det er på ingen måte ok, og en effektiv måte å få barna til å på ett tidspunkt hate henne for det hun har gjort, når de blir store nok til å forstå hva mor har VALGT å ta fra dem!!
Trampe Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 En sånn oppførsel er ganske enkelt helt forkastelig. Når man velger å få barn med noen, knytter man seg til den personen og familien resten av livet. Man er en utrolig dårlig mor om man ikke forstår at man ikke kan ta ungene fra far og fars familie. Stakkars unger!
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Hvis han er barnas biologiske far har han rett på samvær med barna. Hvis han var barnas stefar har han ikke noen juridiske rettigheter, men jeg synes likevel han og barna bør fortsette å ha kontakt hvis de ønsker det.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #9 Skrevet 21. desember 2009 Trenger noe synspunkt ang dette; Er et par som skilte seg, de har 3 unger (minste ungen er 4 år gammel) som er sterkt knyttet til besteforeldrene sine. De har vært der gjennom hele oppveksten og har knyttet sterke bånd. Paret tåler ikke trynet på hverandre lenger og moren ønsker ingen kontakt med foreldrene hans lenger (besteforeldrene). Er det da forståelig for dere at hun vil ta ungene vekk fra både faren og familien hans pga at hun alene ikke ønsker kontakt med de pga skilsmissen? Det er i mine øyne utrolig egositisk gjort. Det går utover ungene for de mister kontakten med mennesker som er utrolig glade i de. Skjønner meg ikke på mennesker som kan finne på å gjøre noe så utrolig egoistisk. Akkurat det mor til mine barn gjorde. Nå har jeg ikke sett dem på flere år. Alt bare hevn fordi jeg gikk ut av forholdet. Hørte aldri klager på at jeg ikke var bra nok far når vi var sammen. Hun har nesten ikke familie på sin side og ungene ingen besteforeldre på hennes side. På min side har ungene besteforeldre,masse onkler og tanter..og mange søskenbarn. Til slutt en kommentar til artikkelen her. Det er ikke bare egoistisk..men direkte hodeløst. Mor her har jo overhodet ikke fokus på hva som er riktig og viktig for ungene. Hun bør ristes skikkelig..så hun våkner....!
Shade Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 Akkurat det mor til mine barn gjorde. Nå har jeg ikke sett dem på flere år. Alt bare hevn fordi jeg gikk ut av forholdet. Hørte aldri klager på at jeg ikke var bra nok far når vi var sammen. Hun har nesten ikke familie på sin side og ungene ingen besteforeldre på hennes side. På min side har ungene besteforeldre,masse onkler og tanter..og mange søskenbarn. Til slutt en kommentar til artikkelen her. Det er ikke bare egoistisk..men direkte hodeløst. Mor her har jo overhodet ikke fokus på hva som er riktig og viktig for ungene. Hun bør ristes skikkelig..så hun våkner....! Så hvorfor har du ikke gjort noe med det..? Hun har ikke lov til å nekte barna å treffe deg, de har rett til tid med sin far. For å være helt ærlig kjenner jeg at jeg blir litt irritert på fedre som ikke har sett barna på flere år fordi mor stikker kjepper i hjulene. Gjør noe med det! Hvis noen hadde prøvd å nekte meg å treffe barna mine hadde jeg kjempet med nebb og klør! Og jeg hadde ikke gitt meg før jeg fikk treffe de!!
Kjetil S. Skrevet 21. desember 2009 #11 Skrevet 21. desember 2009 Så vidt jeg vet så er det foreldre som har mistet hele omsorgen sin etter barnefordelingssaker for retten hvor det har blitt bevist at forelderen har nektet samvær i mellom barn og den andre forelder, så lenge det ikke er blitt fremlagt noen tungtveiende og tilstrekkelig grunn for å gjøre dette med det hensyn å beskytte barna.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #12 Skrevet 21. desember 2009 Så hvorfor har du ikke gjort noe med det..? Hun har ikke lov til å nekte barna å treffe deg, de har rett til tid med sin far. For å være helt ærlig kjenner jeg at jeg blir litt irritert på fedre som ikke har sett barna på flere år fordi mor stikker kjepper i hjulene. Gjør noe med det! Hvis noen hadde prøvd å nekte meg å treffe barna mine hadde jeg kjempet med nebb og klør! Og jeg hadde ikke gitt meg før jeg fikk treffe de!! Har selvfølgelig prøvd å gjøre noe med det.Har gått veldig langt også,men det er grenser for mye "bråk" en orker å stelle i stand. Både for egen del og ungenes. Synes forresten du skulle vært mer provosert av den som stikker kjepper i hjulene. Det er jo ikke denne som sitter der med gode hensikter for ungene sine. Du har forresten helt rett i at mor ikke kan nekte meg samvær,men mødre har mange måter å sabotere samvær på uten at det kan bevises at det er sabotasje..samtidig som hun har ryggen fri. En måte er å snakke så mye stygt om far at ungene blir redde for samvær med far. En annen er å melde dem på div.fritidsaktiviteter akkurat når dem skal være hos far. Dessuten er mødre flinke til å spille på empati og innta offerrollen i forhold til far. Men nå begynner ungene å skjønne mer. Mye mer. Har fått høre av gamle bekjente at dem har begynt å snu seg mot mor. Det er jo egentlig ikke noe bedre for dem. Tenk om mor kunne brukt hodet for noen år siden..og ikke latt hatet styre. Hadde vært fint for ungene da...
Shade Skrevet 21. desember 2009 #13 Skrevet 21. desember 2009 Har selvfølgelig prøvd å gjøre noe med det.Har gått veldig langt også,men det er grenser for mye "bråk" en orker å stelle i stand. Både for egen del og ungenes. Synes forresten du skulle vært mer provosert av den som stikker kjepper i hjulene. Det er jo ikke denne som sitter der med gode hensikter for ungene sine. Du har forresten helt rett i at mor ikke kan nekte meg samvær,men mødre har mange måter å sabotere samvær på uten at det kan bevises at det er sabotasje..samtidig som hun har ryggen fri. En måte er å snakke så mye stygt om far at ungene blir redde for samvær med far. En annen er å melde dem på div.fritidsaktiviteter akkurat når dem skal være hos far. Dessuten er mødre flinke til å spille på empati og innta offerrollen i forhold til far. Men nå begynner ungene å skjønne mer. Mye mer. Har fått høre av gamle bekjente at dem har begynt å snu seg mot mor. Det er jo egentlig ikke noe bedre for dem. Tenk om mor kunne brukt hodet for noen år siden..og ikke latt hatet styre. Hadde vært fint for ungene da... Mødre som oppfører seg på den måten er idioter, for å si det sånn. Men det at moren er en idiot betyr ikke at det er greit å ikke gjøre alt man kan for at barna skal få treffe deg. Om det betyr å "lage bråk", javel, så lag bråk da. At hun lyger om deg er jo bare en enda atørre grunn til å gjøre alt man kan. Barn har rett til å kjenne begge foreldrene sine! Kjetil S. hadde også et godt poeng.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #14 Skrevet 21. desember 2009 Mødre som oppfører seg på den måten er idioter, for å si det sånn. Men det at moren er en idiot betyr ikke at det er greit å ikke gjøre alt man kan for at barna skal få treffe deg. Om det betyr å "lage bråk", javel, så lag bråk da. At hun lyger om deg er jo bare en enda atørre grunn til å gjøre alt man kan. Barn har rett til å kjenne begge foreldrene sine! Kjetil S. hadde også et godt poeng. Desverre mange mødre som oppfører seg sånn. Å gjøre "alt" er et relativt begrep da. Jeg mener at det finns en grense. For mye bråk går også ut over ungene. Jeg har gått veldig langt..men sa stopp når jeg følte det ble for mye for ungene. Eller for å si det på en annen måte. Jeg lot mor få hevna si for å spare ungene. Broblemet med skittkastingen er bortimot umulig å bevise i en rettsal. Dessuten er ikke ungene tjent med noen phyrrosseier heller. Det er forresten riktig som du sier ang.ungenes rettigheter. Men det er desverre bare teori. Virkeligheten er annerledes..
Gjest Hilde K S Skrevet 22. desember 2009 #15 Skrevet 22. desember 2009 (endret) "Det er grenser for hvor langt man orker å gå...." I mitt hode er denne grensen satt ved en rettskjennelse. Det er bare idioti å klage i etterkant, over at man ikke får treffe barna, dersom man ikke har gjort absolutt alt for å få det til. Endret 22. desember 2009 av Hilde K S
Shade Skrevet 22. desember 2009 #16 Skrevet 22. desember 2009 "Det er grenser for hvor langt man orker å gå...." I mitt hode er denne grensen satt ved en rettskjennelse. Det er bare idioti å klage i etterkant, over at man ikke får treffe barna, dersom man ikke har gjort absolutt alt for å få det til. Signerer
Gjest Far Skrevet 22. desember 2009 #17 Skrevet 22. desember 2009 Har ikke faren rettigheter til å se barna SINE? Iflg. gjeldende regelverk nei
Gjest Gjest_Sommersol_* Skrevet 23. desember 2009 #18 Skrevet 23. desember 2009 Husk at det ALLTID er minst to sider av samme sak. Har selv en x som beskylder meg for både det ene og det andre, mens sannheten (iallefall sett med mine øyne) er en helt annen. (Barna har kontakt med faren altså)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå