Gjest Gjest_mia_* Skrevet 1. januar 2010 #21 Skrevet 1. januar 2010 Til gjest-mia: jeg kan ikke svare for andre enn oss, men i vårt tilfelle er det ikke snakk om en kjempefest etterpå. Samboeren min ønsker ikke for mye oppmerksomhet rundt seg og derfor gjør vi det sånn. Festen etterpå blir mer en vanlig, uformell fest med kanskje 20 gjester og vi skal ikke ha taler, toastmaster, bordplassering eller rosa og grønne sanger. Samtidig liker jeg tanken på å ha vielsen med bare oss to tilstede; det er jo det det dreier seg om. Men om dette gjelder for andre som velger å gjøre det sånn, vet jeg ikke. JEg skjønner at man hvis man ikke vil være i fokus at man ikke vil ha en stor fest.Men jeg skjønner forsatt ikke hvorfor man ikke kan ha det på samme dagen alikevel. Hvem sier at man må ha masse gjester,rosa sanger og tale. Man kan vel bestemme dette akkurat selv. Det går da helt fint an å be 20 gjester, spise middag,kose seg på dagen og gi beskjed på forhånd at det ikke blir et bryllup med taler etc?
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #22 Skrevet 1. januar 2010 JEg skjønner at man hvis man ikke vil være i fokus at man ikke vil ha en stor fest.Men jeg skjønner forsatt ikke hvorfor man ikke kan ha det på samme dagen alikevel. Hvem sier at man må ha masse gjester,rosa sanger og tale. Man kan vel bestemme dette akkurat selv. Det går da helt fint an å be 20 gjester, spise middag,kose seg på dagen og gi beskjed på forhånd at det ikke blir et bryllup med taler etc? Nå er det slik at dersom man gifter seg på tinghuset, så skjer dette som regel på en ukedag. Og da passer det kanskje ikke med en fest. Om en gifter seg i utlandet så sier deg seg også selv at en ikke kan ha festen samme dag.
Fluffe Skrevet 1. januar 2010 #23 Skrevet 1. januar 2010 skjønner ikke helt greia med å gifte seg hemmelig. hadde aldri i verden kunne gjort noe slikt mot min eller hans familie. da tror jeg ihvertfall en del hadde blitt utrolig skuffa
Kjetil S. Skrevet 1. januar 2010 #24 Skrevet 1. januar 2010 Er jeg egoistisk som tenker sånn? Hvorfor vil han så absolutt det???
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 1. januar 2010 #25 Skrevet 1. januar 2010 JEg skjønner at man hvis man ikke vil være i fokus at man ikke vil ha en stor fest.Men jeg skjønner forsatt ikke hvorfor man ikke kan ha det på samme dagen alikevel. Hvem sier at man må ha masse gjester,rosa sanger og tale. Man kan vel bestemme dette akkurat selv. Det går da helt fint an å be 20 gjester, spise middag,kose seg på dagen og gi beskjed på forhånd at det ikke blir et bryllup med taler etc? Det har jeg ikke noe godt svar på, men for oss så er det vel så enkelt som at vi liker tanken på å gifte oss i en sjømannskirke. Og da er det jo greit å ha festen etter man har kommet hjem. Hvorfor vil han så absolutt det??? Det syns jeg er vanskelig å få svar på; hvorfor det er så viktig for han at det er hemmelig. Han sier han ikke vil ha en masse innblanding og føringer på hvordan familien vår vil ha det, men om det er så mye realisme i det tror vel egentlig ikke jeg. Det er vel derfor vi ikke er enige på dette punktet!
Wonders Skrevet 5. januar 2010 #26 Skrevet 5. januar 2010 (endret) det er veldig koselig å gå forbi eller sttte på trikken å se de som gifter seg i Tinghusen Oslo. Jobber ved siden av, og det er mye stas noen ganger, og rolig og intimt andre ganger... Fin påminnelse i hverdagen. Endret 5. januar 2010 av Wonders
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå