Gjest EvaLill Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 I går ruslet jeg nede i byen for å kjøpe julegaver. Jeg er på besøk på landet, og har i løpet av de siste to ukene i min ferie fartet til tre ulike småbyer. Den ene byen er Hamar, den andre er Kongsberg og den siste er Bø (i telemar). Jeg har sett slike jenter før, men aldri så mange på bygda. De har enten farget håret kullsort, eller bleket det hvitt. De har nappet vekk all øyenbrynene for så å tegne på nye øyenbryn med SORT (ja sort!!) øyenbrynspen (eller er de kajal de bruker?), og tatt MASSE solarium (vi snakkes skitten gulrotbrun her). Oppå der igjen, har de tatt selvbruningskrem, og et TYKT lag foundation i totalt missmiatch farge. Videre er de relativt små-fete. Håret er tørt og pistrete. Ser ut som det er nummeret før de skal få flekkvis håravfall. Selv er jeg naturlig pen, og kan ved spesielle anledninger ta noen få timer med solarium. Jeg har øyenbrynene i behold, og har et mellombrunt hår, med spill av striper i. Klarer fint å matche foundationen med hudtypen, og er kjempe fit og passelig veltrent, med en lekker kropp. *stolt av meg selv ja* hehee Uansett... Disse jentene er ikke fjortisser heller. De er gjerne i begynnelsen av tyveårene. Selv er jeg i midten av tyveårene. Kan ALDRI huske at jeg sminket meg sån. Verken i tenårene eller i begynnelsen av tyveårene. Det er sjeldent jeg ser slike fugleskremsler i storbyer. Kun på landet (der det florerer av solariumer og, btw). Sminken er en ting, det blir man ikke syk av, men hva med spekklaget de bærer på? De ser jo ikke ut i ansiktet, men kroppene bærer preg av et usunt kosthold som sier: "jeg driter i kroppenmin", og flesket tyter ut fra buksekanten. Har de ikke foreldre som sier i fra, at de må slanke seg? Tydeligvis sier ikke foreldrene i fra om sminken, men det hadde ikke skadet å si i fra angående fedmen som faktisk skder barna deres. Det er stygt, og USUNT!! Og hvorfor ser jeg bare dette fenomenet på bygdene? Spesielt i Bø og i Hamar var det ILLE altså!!!
Gjest Blondie65 Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 Jeg vil anta at du dessverre ikke er så veldig bereist. Muffintopp, misfarget hår og gulrotfarget hud er et fenomen som herjer flere steder. Akkurat nå er det moten å fjerne alt naturlig og farge, bleke, brune eller tegne på noe nytt. Det ser helt j... ut, uansett hvem eller hva som gjør det. Det så også helt j... ut på tidlig 70-tall da dette sist var mote. Når det gjelder foreldres myndighet over barns valg - du sa selv disse ikke var 14isser men i 20 årene. Hvorfor skal foreldre blande seg i voksne barns valg? Forøvrig hjelper det svært så lite å ha en flott kropp og et fantastisk utseende hvis man velger å rakke ned på de man ser rundt seg. Det vitner om et indre som ikke er like flott som det ytre. Spesielt også når du vinkler dette til å være et norsk småbyfenomen. Har du det best når du har funnet noen som er mindre verdig enn deg som du kan rakke ned på?
Gjest 1988 Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 Lubne jenter er søtere og vakrere enn sylslanke og arrogante jenter. Det synes i alle fall jeg.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 Lubne jenter er søtere og vakrere enn sylslanke og arrogante jenter. Det synes i alle fall jeg. Det er ingen signifikant sammenheng mellom å være slank og arrogant.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 Det er ingen signifikant sammenheng mellom å være slank og arrogant. Det er ingen sammenheng i det hele tatt.
Rosenrød Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Disse jentene finnes i storbyer også. Jeg FATTER ikke hva som skjer med dette fantastisk tykke og misfargede pudder/foundationlaget...
leirbål Skrevet 20. desember 2009 #7 Skrevet 20. desember 2009 Jeg har vært i en del småbyer og storbyer i det siste. Og da har jeg sett mange unge nydelige jenter. noen av dem bruker klær som ikke fremhever formene deres positivt, og mange som gjør det. Noen bruker så mye brunkrem at de er orange i ansiktet, andre har sin naturlige hudarge. Noen er lite eller ingenting sminket, andre bruker veldig mye. Både i små og store byer finnes det ulike jenter. Men de aller vakreste er uten tvil de som smiler, og ikke behøver å rakke ned på andre for å føle seg vakker selv. De med selvtillit til å være akkurat som de ønsker selv. For som så mange gutter og menn sier: det er ikke noe så tiltrekkende som selvtillit.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #8 Skrevet 20. desember 2009 Jeg vil anta at du dessverre ikke er så veldig bereist. Muffintopp, misfarget hår og gulrotfarget hud er et fenomen som herjer flere steder. Akkurat nå er det moten å fjerne alt naturlig og farge, bleke, brune eller tegne på noe nytt. Det ser helt j... ut, uansett hvem eller hva som gjør det. Det så også helt j... ut på tidlig 70-tall da dette sist var mote. Når det gjelder foreldres myndighet over barns valg - du sa selv disse ikke var 14isser men i 20 årene. Hvorfor skal foreldre blande seg i voksne barns valg? Forøvrig hjelper det svært så lite å ha en flott kropp og et fantastisk utseende hvis man velger å rakke ned på de man ser rundt seg. Det vitner om et indre som ikke er like flott som det ytre. Spesielt også når du vinkler dette til å være et norsk småbyfenomen. Har du det best når du har funnet noen som er mindre verdig enn deg som du kan rakke ned på? Det innlegget her var merkelig... Antar TS er nokså bereist i storbyer, i og med at norske bygda skremmer henne litt (noe jeg forstår godt!) Hun rakker da ikke ned på andre bar efordi hun beskriver at hun ikke forsår at noen kan smykke seg på den måten?! Bygdejentene i Norge har alt å lære om stil!
Mann 42 Skrevet 21. desember 2009 #9 Skrevet 21. desember 2009 Kanskje typene deres blir skikkelig tent når jentene sminker seg som russiske prostituerte? Det kan jo være at det gir en ekstra dimensjon til blowjoben at fjortismaska som kikker opp på deg ser ut som hun nettopp er kommet av flyet fra St Petersburg?
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 En fellesnevner for "disse" er også at de ofte er unge mødre - ofte alenemødre, og de bryr seg ikke om utdannelse, og vil helst jobbe som hudpleiere eller lignende (Ja, vi er jo på generaliseringsforumet...)
Mann 42 Skrevet 22. desember 2009 #11 Skrevet 22. desember 2009 En fellesnevner for "disse" er også at de ofte er unge mødre - ofte alenemødre, og de bryr seg ikke om utdannelse, og vil helst jobbe som hudpleiere eller lignende (Ja, vi er jo på generaliseringsforumet...) Men hvis man vil jobbe som hudpleier, så er det vel en fordel at huden ens ikke ser ut som noe helsetilsynet burde forby snarest?
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #12 Skrevet 23. desember 2009 Tromsø by er stappfull av slike jenter, så det er ikke bare et bygdefenomen.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #13 Skrevet 23. desember 2009 Men hvis man vil jobbe som hudpleier, så er det vel en fordel at huden ens ikke ser ut som noe helsetilsynet burde forby snarest? Joda, men dessverre kommer det an på øyet som ser. Så om de mener det ser bra ut, vil de jo gjøre oss resten en tjeneste og fortelle oss hvordan vi kan se ut som dem. Dessverre.....
Snasen Skrevet 23. desember 2009 #14 Skrevet 23. desember 2009 hehe... jeg så en slik i en småby forleden. Hun var relativt feit, farget håret sitt helt kullsort, og det så ut som om hun hadde tegnet to måkevinker midt i panna. Altså, det skulle forestille to øyenbryn. Snakk om et forferdelig syn a
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #15 Skrevet 23. desember 2009 hehe... jeg så en slik i en småby forleden. Hun var relativt feit, farget håret sitt helt kullsort, og det så ut som om hun hadde tegnet to måkevinker midt i panna. Altså, det skulle forestille to øyenbryn. Snakk om et forferdelig syn a Lurer litt egentlig på hvor nydelig DU ser ut. Forresten, skjønnheten ligger i betrakterens øyne. Selv om det er litt vanskelig for enkelte å forstå...
Gjest annma Skrevet 23. desember 2009 #16 Skrevet 23. desember 2009 folk er da ulike uansett hvor man kommer fra. dessuten skiller folk seg mer ut i byene enn på bygda! selv syns jeg det er bedre å være litt brei over rævva enn å være tjukk i huet.
babord Skrevet 23. desember 2009 #17 Skrevet 23. desember 2009 TS: Det kan jo hende at det at foreldrene dine sa at du måtte slanke deg for å få deres kjærlighet er grunnen til at du føler et sånt behov for å rakke ned på andre? Men ja, de fleste bruker alt for mye av både det ene og det andre, sminke, brunfarge, osv...
Snasen Skrevet 25. desember 2009 #18 Skrevet 25. desember 2009 Lurer litt egentlig på hvor nydelig DU ser ut. Forresten, skjønnheten ligger i betrakterens øyne. Selv om det er litt vanskelig for enkelte å forstå... Vel, JEG er usedvanlig lekker skal jeg si deg.
Snasen Skrevet 25. desember 2009 #19 Skrevet 25. desember 2009 folk er da ulike uansett hvor man kommer fra. dessuten skiller folk seg mer ut i byene enn på bygda! selv syns jeg det er bedre å være litt brei over rævva enn å være tjukk i huet. men tenk da... disse er trolig begge deler.
Gjest Alpha Skrevet 25. desember 2009 #20 Skrevet 25. desember 2009 Småfeite jentunger med dårlig sans for sminke og klær finner man dessverre overalt her i landet, inkludert i de såkalte "storbyene"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå