Gjest Helt Nils Skrevet 21. desember 2009 #21 Skrevet 21. desember 2009 Tror jeg rakk å være innom tre stk Lidl-sjapper. Ikke i nærområdet, men på ferieturer ol. Hadde følelsen av å være på Europris eller Nille. Ikke stedet jeg drar annet for å handle spesifikke varer til helt konkret bruk.
Sandie Skrevet 21. desember 2009 #22 Skrevet 21. desember 2009 Jeg handlet ikke så mye på Lidl selv, men synes det var et greit tilskudd til det norske dagligvaremarkedet. Ost,youghurtdrikker, iskrem,mineralvann og vaskemidler/klesvaskemidler var det jeg pleide å kjøpe der. Synd at de ble borte for det er bra med noe nytt av og til,og vi nordmenn trenger det.
Rosalie Skrevet 21. desember 2009 #23 Skrevet 21. desember 2009 Var innom et par Lidl-butikker mens de var i Norge, og kom ut igjen tomhendt begge gangene. For butikkene fristet ikke. Var litt som noen over her så, å komme inn på matbutikkenes Nille eller lignende.
Gjest handler'n Skrevet 21. desember 2009 #24 Skrevet 21. desember 2009 Var innom et par Lidl-butikker mens de var i Norge, og kom ut igjen tomhendt begge gangene. For butikkene fristet ikke. Var litt som noen over her så, å komme inn på matbutikkenes Nille eller lignende. Jepp, og når jeg er i en butikk så liker jeg å få handlet alt jeg skal ha til det måltidet i samme butikken. Etter å ha vært på Lidl så måtte jeg likevel innom min vanlige butikk for å få handlet resten, og da er poenget borte for meg.
Gjest Adana Skrevet 21. desember 2009 #25 Skrevet 21. desember 2009 Faktisk veldig enig! Jobbet på Lidl, og fulgte med over til rema. Jobber fortsatt på rema, men både lønn og måten ansatte ble behandlet på var bedre på Lidl. Jeg også, jeg også! Lidl behandlet de ansatte MYE bedre enn Rema gjør! Bedre lønn var det også. Savner mest dopapiret, jeg. Det hvite med rosa mønster. Og fruktavdelingen, sjokoladene, frossenrundstykkene, isen, kalkunskinkene, osv osv. Mye var uvant og ikke så godt, men mye var minst like godt som det vi er vant til, om man bare gadd å gi det en sjanse. Vi har reist på to harryturer med Lidl som destinasjon. Fra vestlandet. Så mye savner vi dem! Forresten, til dere som sier at Lidl alltid lå så langt fra folk: noen av oss bor der også... Ikke bare midt i sentrum det bor folk.
Gjest Coarvi Skrevet 21. desember 2009 #26 Skrevet 21. desember 2009 Forresten, til dere som sier at Lidl alltid lå så langt fra folk: noen av oss bor der også... Ikke bare midt i sentrum det bor folk. Greit nok det, men hva hjelper det når dere fortsatt er for få til å gjøre det lønnsomt...? Savner ikke Lidl, og føler ikke at Norge trenger enda en billigkjede som fokuserer på pris fremfor kvalitet. Jeg er lei av billigmat og prishysteriet vi har her i landet!
vidvandre Skrevet 21. desember 2009 #27 Skrevet 21. desember 2009 Greit nok det, men hva hjelper det når dere fortsatt er for få til å gjøre det lønnsomt...? Savner ikke Lidl, og føler ikke at Norge trenger enda en billigkjede som fokuserer på pris fremfor kvalitet. Jeg er lei av billigmat og prishysteriet vi har her i landet! Jeg er enig i den. Skjønner ikke hva det er med Lidl
Gjest Horst Skrevet 21. desember 2009 #28 Skrevet 21. desember 2009 Jeg er enig i den. Skjønner ikke hva det er med Lidl Das ist Deutsch
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #29 Skrevet 22. desember 2009 Jeg var 3 ganger på Lidl i hele den perioden vi hadde Lidl her i Bergen. Jeg tror Lidl bommet totalt på konseptet. Alle butikkene deres - j... stygge forøvrig - lå utenfor byen og et godt stykke fra nærmeste bussholdeplass. De lå ikke i tilknytning eller nærheten av et kjøpesenter. Dermed har de i alle fall bommet totalt på bergensernes kjøpemønster: de av oss som ikke har bil tar buss. I tillegg er det slik at de som bruker bil handler på kjøpesenter og driver ikke med avkjøring fra motorveien for å gå innom Lidl. Det stemmer ikke. Her lå Lidl ved siden av et senter (25 meter) med bussholdeplass ved siden av. Nå er det en Rema der som går så det suser. Og jeg synes Rema har blitt kjempebra her jeg bor, Rimi suger - Kiwi er både og. Så ja, jeg savner litt Lidl, noen av produktene var bra, billige bleier og tamponger - veldig billige (og nei, first og landlord er ikke samme kvalitet) - andre produkter dårlige og resten fra gilde og tine og alt det samme som alle andre har.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #30 Skrevet 22. desember 2009 Eneste stedet jeg har kjøpt melk som var RÅTTEN selv om datostemplingen var flere dager unna, er på Lidl. Og det skjedde to ganger. Dermed følte jeg meg ikke trygg på å kjøpe noen meieriprodukter fra Lidl - de kan jo umulig ha stått på skikkelig kjøl. Andre varer fra Lidl var helt ok, frukten og grønnsakene så bra ut og der var det ingenting å klage på. Det var spennende med nye produkter, men jeg gidder altså ikke stoppe og handle på Lidl når jeg likevel må stoppe på en annen butikk for å kjøpe melkeproduktene mine der. Så for min del gjør det ingenting at Lidl er vekke.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #31 Skrevet 22. desember 2009 Das ist Deutsch Så du mener at det er typisk tysk å selge eller kjøpe produkter av lav kvalitet?
emilius Skrevet 22. desember 2009 #32 Skrevet 22. desember 2009 Jeg savner Lidl, særlig den gode isen med masse sjokolade på! YUM
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #33 Skrevet 28. desember 2009 Jeg var aldri på Lidl mens det fantes her. Det var ingen Lidl-butikker som lå slik til at det var naturlig for meg å handle der. Jeg fikk også et negativt inntrykk av Lidl gjennom media. Til syvende og sist handlet vel Lidls feiling om at nordmenn har et spesielt handlemønster i forhold til andre europeere, som de ikke tok høyde for. Vi handler visstnok ofte og lite og mest i den lokale nærbutikken. Det passer ikke med Lidls konsept.
Gjest Borghild Skrevet 28. desember 2009 #34 Skrevet 28. desember 2009 Lidl var dårlige greier. Og det verste er at de behandlet de ansatte som dritt! Lavmål! Tysk nazi-sjappe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå