Gå til innhold

Savner fortsatt Lidl

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Truls_*
Skrevet

Savner mange av produktene som bare var å få kjøpt på Lidl. Har faktisk tatt lange svensketurer til Lidl for å hamstre varer derfra.

Lidl ble nesten mobbet ut av Norge, har aldri sett og hørt så mye usaklig kritikk. Kanskje ikke siden GB (svensk iskrem) prøvde å ettablere seg i Norge. Folk kastet til og med stein etter isbilene deres. Hvorfor vil vi ikke ha variasjon når det gjelder produkter folk flest har råd til. Får vi aldri nok av Freia, Toro, Gilde e.t.c. Lidl var kanskje en trussel for de etablerte (og grådige) norske merkevarene. Hvem vet hvem som sto bak alle negative utalelser om Lidl. Min erfaring er at aldri har jeg fått bedre kvalitet for penga enn netopp på Lidl.

Fist price, Landlord o.l. billigprodukter duger også, men ligger langt etter Lidls egne merker.

Skrevet

Hadde de behandlet de ansatte på en ok måte, så hadde det kanskje vært annerledes? Men ellers er jeg enig i at nordmenn ikke er spesielt villige til å slippe inn nye produkter på markedet.

Skrevet

Frykt for forandring og alt nytt er noe alle mennesker uansett nasjonalitet frykter

Skrevet
Frykt for forandring og alt nytt er noe alle mennesker uansett nasjonalitet frykter

Jaha?

Skrevet

Den største mafiaen i Norge er dagligvarebransjen, de har all makt over alle ledd, priser og ditt handlemønster. Klart de bruker alle metoder for å opprettholde dette. Men det skal sies at Lidl ikke var et bra selskap ift. ansettelsespolitikk m.m.

Skrevet

Jeg slang absolutt "dritt" om Lidl. Syns mye av maten virket syntetisk, og smaken var absolutt ikke god, for min del.

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet
Savner mange av produktene som bare var å få kjøpt på Lidl. Har faktisk tatt lange svensketurer til Lidl for å hamstre varer derfra.

Lidl ble nesten mobbet ut av Norge, har aldri sett og hørt så mye usaklig kritikk. Kanskje ikke siden GB (svensk iskrem) prøvde å ettablere seg i Norge. Folk kastet til og med stein etter isbilene deres. Hvorfor vil vi ikke ha variasjon når det gjelder produkter folk flest har råd til. Får vi aldri nok av Freia, Toro, Gilde e.t.c. Lidl var kanskje en trussel for de etablerte (og grådige) norske merkevarene. Hvem vet hvem som sto bak alle negative utalelser om Lidl. Min erfaring er at aldri har jeg fått bedre kvalitet for penga enn netopp på Lidl.

Fist price, Landlord o.l. billigprodukter duger også, men ligger langt etter Lidls egne merker.

Enig.

Nordmenn er redde for alt nytt.

Og så var det sikkert skummelt for mange at Lidl var fra Tyskland. Vi har jo andre verdrenskrig friskt i minne, og vil ikke at tyskerne skal få forfeste her i landet en gang til ... :ironi:

Skrevet

Lidl hadde forferdelig mye dårlig mat da.

Mya jalla og drit.

Jeg gadd ikke handle der, for jeg måtte innom andre steder i tillegg uansett....

Frukt og grønnsaks disken var bra da.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg var 3 ganger på Lidl i hele den perioden vi hadde Lidl her i Bergen.

Jeg tror Lidl bommet totalt på konseptet. Alle butikkene deres - j... stygge forøvrig - lå utenfor byen og et godt stykke fra nærmeste bussholdeplass. De lå ikke i tilknytning eller nærheten av et kjøpesenter. Dermed har de i alle fall bommet totalt på bergensernes kjøpemønster: de av oss som ikke har bil tar buss. I tillegg er det slik at de som bruker bil handler på kjøpesenter og driver ikke med avkjøring fra motorveien for å gå innom Lidl.

Når det gjelder merkevarer kontra Lidl varer: ja der er vi nordmenn sære, det skal jeg være den første til å innrømme. Dette innså Lidl selv på slutten og begynte å ta inn norsk merkevare også.

Jeg tror at den viktigste grunnen til at Lidl mislykkes er totalt manglende markedsanalyser på forhånd, samt et konsept som ikke passer det norske handlemønsteret. I alle fall i byene.

Skrevet

Lidl hadde en appelsinjuice på glassflaske som jeg savner fælt. Juicen var ikke fra konsentrat, og smakte akkurat som om du drakk vanlig appelsiner.

De hadde også godt øl og sykt gode croissanter. :sikle:

Men utenom det, så kan jeg vel ikke si at jeg savner dem så fryktelig.

Gjest Hansen 45
Skrevet

Varene var jo helt grusomme. Spesilet ølet som jeg slo ut. På "normale" varer som andre kjeder hadde var dem ikke noe biliger.Eneste god handel var en sekk poteter.Ellers følte jeg meg uvel i butikklokalet.

Skrevet

Jeg tok bilen og kjørte langt på landet (hvor Lidl valgte å legge alle butikkene sine, merkelig nok) da de var her. Den ene gangen kjøpte vi alt vi ellers ville kjøpt i en annen butikk og det holdt med den ene gangen. Maken til søpleprodukter har jeg aldri smakt før. Til og med syltetøyet smakte dritt...

Skrevet

Jeg synes Lidl var litt gøy, de hadde blant annet enn fantastisk sjokolade som bestod av mørk kaffesjokolade og hvit sjokolade, og gode iskaffer på boks :)

Skrevet
Hadde de behandlet de ansatte på en ok måte, så hadde det kanskje vært annerledes? Men ellers er jeg enig i at nordmenn ikke er spesielt villige til å slippe inn nye produkter på markedet.

Medias makt er stor, jobbet for lidl fra de kom og fulgte over til rema. I lidl trivdes jeg kjempegodt, med rema holdt det 6 mnd. De behandler sine ansatte dritt de ( ikke alle, men vår butikkeier gjorde)

Skrevet
Medias makt er stor, jobbet for lidl fra de kom og fulgte over til rema. I lidl trivdes jeg kjempegodt, med rema holdt det 6 mnd. De behandler sine ansatte dritt de ( ikke alle, men vår butikkeier gjorde)

Faktisk veldig enig! Jobbet på Lidl, og fulgte med over til rema. Jobber fortsatt på rema, men både lønn og måten ansatte ble behandlet på var bedre på Lidl.

Gjest Gjest_Truls_*
Skrevet
Faktisk veldig enig! Jobbet på Lidl, og fulgte med over til rema. Jobber fortsatt på rema, men både lønn og måten ansatte ble behandlet på var bedre på Lidl.

Da er det jo da rart at alle gikk rundt og sa at Lidl behandlet folk dårlig, når dere som faktisk jobbe der ikke er opplevde det.

Også mange av de som snakket dritt om varene deres, hadde heller aldri prøvd dem selv.

Snakk om å gå med nisselua langt nedover øra...

Gjest Lidl-lover
Skrevet

Savner Lidl jeg også.

Billige og supergode yoghurter, god juice og billig mineralvann. Pålegget var heller ikke så dumt! For ikke å snakke om all kaffen. Og av alle ting... bonemidlet til gulv var helt genialt!

Den italienske iskremen... nam nam!

Og så var det alle ukestilbudene da. Har fortsatt blender, brødrister, raclette... alt kjøpt for veldig lite penger.

Skrevet

Handlet på Lidl et par ganger. Grønnsaksdisken hadde jeg hørt skulle være så bra.....ble ikke imponert, mye dårlige/stygge grønsaker. Vi tenkte vi endelig skulle få kjøpt tyske pølser, da vi er glad i det - de hadde en type. Kjøpte en type is de hadde - ikke engang barna ville spise den.

Ellers hadde de det samme som overalt ellers. Likte så abosolutt ikke kasseløsningen dems hvor du måtte legge alle varene over i handlekurven igjen, for så å gå unne for å legge de i poser. Frykelig tungvindt når du handler mye.

Jeg har ikke savna Lidl det gran...............

Skrevet

Jeg kjenner også mange som jobbet på Lidl som stortrivdes, som sluttet etter kort tid etter å ha fulgt med over til Rema.

Lidl finnes heldigvis i Sverige ennå, så vi har en eske av appelsinjuicen stående her, den er veldig god. Handler ikke så mye der, men chipsen, juicen, "Lidl-vann" og en ost mannen spiser "må" vi ha derfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...